איזה גמר! רמות ים ע.חפר מול חדש ת”א 29.12.22 אנרבוקס חדרה.

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

איזה גמר קיבלנו: רמות ים עמק חפר מול תיכון חדש ת"א 29.12.22 אנרבוקס חדרה, הגמר שהצדיק את התחזית

פורסם ע"י:       15 דצמבר, 2022  17:29

סיכום משחקי חצי הגמר של עונת תשפ"ג תלמידים. הפעם התחזית לא שיקרה – סגנית האלופה תפגוש את רמות ים עמק חפר במשחק הגמר ממנו תצא אלופה חדשה.

איזה גמר קיבלנו: רמות ים עמק חפר מול תיכון חדש ת”א 29.12.22 אנרבוקס חדרה. סיכום משחקי חצי הגמר של עונת תשפ”ג תלמידים. הפעם התחזית לא שיקרה – סגנית האלופה תפגוש את רמות ים עמק חפר במשחק הגמר ממנו תצא אלופה חדשה. משחקי הפיינל פור תלמידים,  הבטיחו וקיימו, צמוד צמוד ועד הסוף.
מאת: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר

סיכום משחקי חצי הגמר של עונת תשפ”ג תלמידים. הפעם התחזית לא שיקרה – סגנית האלופה תפגוש את רמות ים עמק חפר במשחק הגמר ממנו תצא אלופה חדשה. משחקי הפיינל פור תלמידים, הבטיחו וקיימו…צמוד צמוד ועד הסוף..חצי הגמר הראשון באליפות התלמידים הפגיש שתיים מארבע הקבוצות המובילות בארץ בליגות הנוער. תיכון חדש, סגנית האלופה שמורכבת ברובה משחקני קבוצת הנוער של מכבי ת”א הנמצאת בצמרת המחוז הדרומי, ומולה מוליכת המחוז הצפוני מנהלל, שלמעט מחזור הפתיחה בעין חרוד לא הפסידה העונה. חצי הגמר השני הפגיש את החבורה מעמק חפר שבשנים האחרונות כבר זכתה במספר תארים במסגרות איגוד הכדורסל ורוצה השנה לכבוש את ליגת התיכוניים, מול התיכון הוותיק מרמת גן שרוצה להחזיר עטרה ליושנה. סיכום הפיינל פור: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר. צילום:ארז עוזיר.

חצי הגמר הראשון
תיכון חדש ע”ש יצחק רבין ת”א – מקיף חקלאי ויצ”ו נהלל 60:76
חצי הגמר הראשון באליפות התלמידים הפגיש שתיים מארבע הקבוצות המובילות בארץ בליגות הנוער. תיכון חדש, סגנית האלופה שמורכבת ברובה משחקני קבוצת הנוער של מכבי ת”א הנמצאת בצמרת המחוז הדרומי, ומולה מוליכת המחוז הצפוני מנהלל, שלמעט מחזור הפתיחה בעין חרוד לא הפסידה העונה. גם שני המאמנים – עדי עמוס מת”א וגולן יבלונובסקי בנהלל, עבדו בעבר בצוותא בנבחרות הצעירות באיגוד הכדורסל. תיכון חדש עלתה עם גוטר, גולדמן, אורי כהן, אהרונוביץ’ ועופרי נווה. נהלל עם לויטה, אור חן, לוגשי, אורי עובדיה וסימונס. אהרונוביץ’ פתח את המשחק עם סל ועבירה כאשר שתי הקבוצות מנסות ללכת כמה שיותר פנימה אבל הנק’ הראשונות של נהלל הגיעו דווקא מבחוץ ע”י סימונס, ולוגשי העניק יתרון ראשון לכחולים עם חדירה מול הקו הקדמי הגבוה של ת”א. אהרונוביץ’ המשיך להיות הגורם המשמעותי בשורות הלבנים בהתקפה, ואליו הצטרף בהדרגה גם גולדמן עם חדירות לצבע, ומנגד סימונס המשיך ללכת לטבעת ולייצר נק’ בצבע. נהלל שלטה בריב’ ההתקפה אך לא הצליחה לייצר זאת כדי לפתח יתרון. אורי כהן שהיה רדום מעט בדקות הפתיחה התעורר ועם 5 רצופות העלה את קבוצתו ליתרון זעיר (11:17, 8) לפני פסק זמן של נהלל. אהרונוביץ’ היעיל סיים את הרבע בסל ועבירה – 14:20 לתיכון חדש. 


פיינל פור תשפ”ג. צילום ארז עוזיר


אורי כהן, MVP משחק חצי הגמר הראשון פיינל פור תשפ”ג. צילום ארז עוזיר

תיכון חדש המשיכה להיות יותר אגרסיבית וגם לזכות בקרדיט על כך, ואהרונוביץ’ המשיך להיות אפקטיבי והוסיף דאנק בהתקפת מעבר. סימונס שהפך להיות המוציא לפועל העיקרי המשיך לחמם את הידית, אך גם אורי כהן עשה זאת מהצד השני ואהרונוביץ’ העלה את קבוצתו ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק (19:29, 15). פוירשטיין חזר מפסק זמן עם שלשה שהורידה את הפיגור מעט, אבל אהרונוביץ’ (13 אישיות) ואורי כהן (10 אישיות) בחטיפה ובדאנק נוסף השאירו את תיכון חדש במקום שהיא רצתה להיות. לוגשי סחט מנווה הפסיבי עבירה שלישית שלא השפיעה לצערה על הורדת הפיגור. סימונס (12 אישיות) חתם את המחצית – 39:26 משמעותי לתיכון חדש.  לוגשי פתח היטב את המחצית השנייה ואורי עובדיה הוסיף קרש סל אך ספג עבירה רביעית מוקדמת. נווה מהקו ואהרונוביץ’ שמרו על היתרון הדו ספרתי שנע בין 12 ל-16. אהרונוביץ’ המצוין העלה את קבוצתו ליתרון 20 נק’ (34:54, 26). אור חן עם מספר פעולות טובות בהתקפה של מהלכי 1*1 נגס בפיגור ויחד עם עזרה של פוירשטיין וסיגאווי בפן ההגנתי. לוגשי מהקו הוריד את הקבוצות ב-58:44 לתיכון חדש. אהרונוביץ’ בריב’ התקפה ואורי כהן שהמשיך עם אחוזי קליעה גבוהים מחוץ לקשת, סגרו עניין תוך 3 דק’ כאשר העלו את תיכון חדש שוב לגבול ה-20 (48:67, 33). נהלל שוב חזרה מפסק זמן עם נגיסה בפיגור ע”י אור חן וסימונס מחוץ לקשת שהורידו עד למינוס 13 (73:60, 36). אורי כהן חזק מפסק זמן של קבוצתו עם שלשה נוספת שדי סגרה את גורל ההתמודדות.

לתיכון חדש: אורי כהן 26 (4/7 מה-3, 14 כ”ח) – השחקן המצטיין במשחק, אלון אהרונוביץ’ 19, ירון גולדמן 11, עופרי נווה 7, יונתן גוטר 6, יונתן לוקר 5, יונתן שאקי 2.
לנהלל: אור חן ואלון סימונס הרשקוביץ’ 18 כ”א, דרור פוירשטיין 9, אורי עובדיה ונועם לוגשי 6 כ”א, ארד לויטה 3.


פיינל פור תשפ”ג. צילום ארז עוזיר

המאמן המנצח עדי עמוס:
“ניצחון חשוב מול קבוצה ראויה. לא חושב שהיה ניצחון קל. אני חושב שמבחינת המעמד היינו שם לאורך המשחק, נכון שהרגשנו בטוחים ביכולת שלנו, אבל גם לחוצים מעט מהמעמד וגם מהחזרה שלהם. אני שמח שכל מי שעלה על הפרקט, לרבות שחקני הספסל תרמו את חלקם משני צדי המגרש. לגבי משחק הגמר – יש לנו זמן להתכונן וללמוד את מי שנקבל, וגם הכנה טובה עם משחק חשוב מאד בליגה לנוער”. 
השחקן המצטיין אורי כהן: “התמקדנו במטרות שלנו שזה להיות אגרסיביים ולשחק את המשחק שלנו ואני חושב שעמדנו בזה. לגבי משחק הגמר – אנחנו צריכים להישאר צנועים ועם הרגליים על הקרקע. יש לנו גם את ליגת הנוער בתווך עם משחק מאד חשוב וקשה נגד ירושלים בשבוע הבא”. גולן יבלונובסקי מאמן נהלל: “ראשית כל, אני מאד גאה בשחקנים שלי. מבחינתי עשינו היסטוריה בעצם ההגעה למעמד חצי הגמר. עשינו רצף ניצחונות מאז המחזור הראשון בעין חרוד והראינו שמגיע לנו להיות כאן. לגבי המשחק – בשורה התחתונה אני חושב שמה שהכריע היה השליטה שלהם בריב’ ההתקפה, ואיבודי הכדור שלנו. הם היו יותר אגרסיביים מאיתנו והוציאו מאיתנו את העוקץ”.

חצי הגמר השני
רמות ים עמק חפר – עירוני בליך רמת גן 64:70
חצי הגמר השני הפגיש את החבורה מעמק חפר שבשנים האחרונות כבר זכתה במספר תארים במסגרות איגוד הכדורסל ורוצה השנה לכבוש את ליגת התיכוניים, מול התיכון הוותיק מרמת גן שרוצה להחזיר עטרה ליושנה. אגב – בשבוע הבא בחג החנוכה ייפגשו שתי הקבוצות במסגרת ליגת הנוער. רמות ים עלתה בחמישייה הקבועה שלה עם איתם כהן הקפטן, רני בלגה, אורי יאיר, ירמולוב ואריאל סלע. בליך עם סולומון, שי לבדי, עידן האשכנזי, רועי בן כוכב ועידן זילבר. לבדי עלה ראשון על הלוח, אבל בלגה חימם במהירות את הידית שלו וצלף מחוץ לקשת וכמוהו גם סלע. לבדי וסולומון השאירו את בליך צמודים בדקות הפתיחה. סולומון העלה את הכחולים של בליך ליתרון ראשון מקו העונשין. כניסתו של בן שרף בשורות עמק חפר שינתה מעט את יחסי הכוחות והפכה את המשחק לשוויוני. שלשה של איתם כהן החזירה את היתרון לעמק חפר – לבדי חתם את הרבע – 19:17 לרמות ים.  בן שרף ואורי יאיר (21 נק’ בצוותא במחצית) הובילו ריצת 0:9 בתחילת הרבע השני והעלו את רמות ים ליתרון דו ספרתי בתוך 3 דק’ (17:28, 13) שנשמר לאורך הרבע למרות ניסיונות חזרה של האשכנזי וסולומון מהצד השני.


פיינל פור תשפ”ג. צילום ארז עוזיר

האחרון חתם את המחצית הראשונה מקו העונשין – 39:25 לרמות ים בהפסקה. עם פתיחת המחצית השנייה אשכנזי ספג עבירה שלישית ואילו רמות ים המשיכה לשחק פנימה יחד עם מעבר לאזורית. שליטה בריב’ של סלע וירמולוב, וחימום הידית של איתם כהן, שמרה על היתרון הדו ספרתי למרות התעוררות של לבדי וסולומון. כהן מבחוץ ושרף בחדירות לטבעת העלו את היתרון כבר ל-20 לקראת סיום הרבע ה-3, סולומון השאיר את בליך מעט קרובה – 60:47.  בליך גילתה אופי רב בפתיחת הרבע האחרון, כאשר אשכנזי, סולומון ולבדי נשארו קרובים עד מרחק מינוס 10 (62:52, 33) ועל הדרך הדביקו לירמולוב את העבירה הרביעית. רמות ים נתקעה בהתקפה כאשר החטיאה זריקות נוחות ונכנסה לבעיית עבירות. סולומון בחדירה קשה ועוד שלשה הוריד את הפיגור ל-5 בלבד (62:57, 37). גם פסק זמן של בנדה לא סייע לחניכיו ולבדי מהקו הוריד למינוס 3 – שתי דק’ לסיום, עד אשר הגיע אורי יאיר שבשלשה עם הקרש הרגיע את הקהל מהשרון יחד עם איב’ כדור של בליך בהתקפה הנגדית. איתם כהן הוסיף שלשה נוספת ונתן את האות לחגיגות העלייה לגמר ההיסטורי בעמק חפר.


פיינל פור תשפ”ג. צילום ארז עוזיר

לרמות ים:
איתם כהן 21 (6/12 מה-3), בן שרף המצטיין במשחק – 18 נק’ (11 כ”ח, 7 אס’),אורי יאיר 13, ירמולוב 6, בלגה 5, אריאל סלע 4 (20 כ”ח!), רועי שרון 2, ערן פינסלי 1.

לבליך: רן סולומון 29 (18 כ”ח, 5 אס’), שי לבדי 17, עידן האשכנזי 10, מנדלוביץ’ 4, ערן ברק 2, בן כוכב ואורי אורן 1 כ”א.
המאמן המנצח עמית בן דוד: “המשחק התנהל בדיוק כפי שצפינו. ידענו שהם קבוצה קשוחה ובעלת אופי שיודעת לחזור וכך קרה למרות היתרון הדו ספרתי. בסופו של דבר הצלחנו להגיע למקומות שרצינו, סלים קשים בצבע ואחוזי קליעה גבוהים מבחוץ עם שלשות שנכנסו ולסיים את המשחק כמו שצריך. משחק הגמר- אפילו לא חשבתי איך להיערך אליו בשבועיים האלו”.

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now