הסתיימה האליפות הארצית בכדורסל בגליל: ויש עולות לליגת העל

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

סיכום היום השני באליפות הארצית בכדורסל בגליל העליון ויש לנו עולות לליגת העל של התיכוניים

פורסם ע"י:       24 נובמבר, 2022  18:15

העולות לליגת העל תלמידים: בן יהודה נס ציונה והיובל הרצליה (אחרי חמש שנים) במשחקי המבחן ישחקו גינזבורג יבנה וק. שרת חולון העולות לליגת על תלמידות: רבין כפר סבא וקריית חינוך דרור לב השרון

רגע לפני הגשם שיפקוד אותנו בסוף נובמבר ויסמן אולי את תחילת החורף, הגליל העליון לבש חג כאשר היום השני באליפות הארצית בגליל העליון הגיע עם רגעי הכרעה שקבעו את העולות החדשות לליגת העל לתלמידים ומשחקי המבחן, ועולות חדשות/ישנות לליגת העל לתלמידות.

מאת: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר

אז מה היה לנו? העפלה היסטורית לבן יהודה נס ציונה לליגת העל, חזרה של היובל הרצליה אחרי מספר שנים בתלמידים, יבנה וקריית שרת חולון ינסו במשחקי המבחן. בתלמידות כפ”ס חוזרת אחרי שנה למקומה, ואילו ‘דרור’ לב השרון מעפילה בפעם השנייה והפעם תממש את העפלתה בפועל. 

  
האליפות הארצית בגליל – העולות לליגת העל!! צילום: התאחדות הספורט לבתי הספר


אליפות התלמידים

משחקי חצי הגמר
בן יהודה נס ציונה – גינסבורג יבנה 33:42
חצי הגמר הראשון היה שיחזור של גמר מחוז מרכז בין שתי נציגות השפלה. שלשות של איתי בכר ועילאי בן חמו העלו את יבנה ליתרון זעיר (4:8) שנשמר עד לסיום הרבע ה-1 (9:11). קמחג’י הפך את התוצאה עם שלשה בפתיחת הרבע השני ורועי ניסן הוריד את יבנה לפסק זמן ראשון (14:16). יבנה נתקעה ברבע השני ללא נק’ וקמחג’י הוריד את הקבוצות בסיום רבע מזערי התקפי ב-14:22 לכתומים. מעבר לאזורית של יבנה הוריד את הפיגור בפתיחת המחצית השנייה ל-3 בלבד לאחר ריב’ התקפה של בן חמו, אבל רועי ניסן ענה בשלשה נוספת. עידן טובי חימם גם הוא את הידית ושלשה של בן ציון כפתה שוויון 25. נועם חמו וקמחג’י עם שתי שלשות החזירו את היתרון ל-6 בסיום הרבע ה-3. קמחג’י וחמו העלו עם פתיחת הרבע האחרון את היתרון דו ספרתי לכתומים (25:35). חדד בסל ועבירה הוריד לחד ספרתי והכניס את נס ציונה לבעיית עבירות, כשתי דק’ לסיום – (38:30). עידן טובי בשלשה הוריד את הפיגור ל-5, 70 שניות לסיום. נועם חמו בליי אפ סגר את גורל העולה הראשונה לליגת העל, 50 שנ’ לסיום. הרבו לנס ציונה: שגיא קמחג’י 12, רועי ניסן 11; ליבנה: אושר חדד ועילאי בן חמו 8 כ”א.

בני הרצליה ‘היובל’ – קריית שרת חולון 42:52
חצי הגמר השני הפגיש את פינאליסטיות גמר מחוז ת”א למפגש נוסף על הכרטיס השני לליגת העל. היובל שהייתה רעננה יותר מחולון פתחה נהדר את המשחק ורצה ל-3:11 בתוך 3 דק’ עם סלים בצבע של קוזמה גונצ’רו שגם צלף מבחוץ יחד עם איתי אקוניס שחתם את הרבע -13:24 להיובל. האווירה החמה השפיעה על שתי הקבוצות שספגו עבירות טכניות כנגד המאמנים. היובל נכנסה לבעיית עבירות ונתקעה מעט מול האזורית של חולון כאשר יאיר אהרוני לבדו מוריד את הפיגור ל-6 בלבד (31:25) לפני פסק זמן הרצלייני. ההגנה של חולון המשיכה לעבוד כמו שצריך כאשר הרצליה מאבדת ריכוז עד אשר אקוניס מהקו וגונצ’רו בשלשה שוב רצו ליתרון 9 בהפסקה – 28:37. יונתן שנבל ואור רותם החזירו את היובל ליתרון דו ספרתי בפתיחת המחצית השנייה. עידו כהן החזיר את חולון שוב למשחק עם 4 רצופות. אקוניס, רותם, וגונצ’רו בעוד שלשה שוב רצו ליתרון דו ספרתי בסיום הרבע- 34:45. אחרי 3 דק’ ללא סל של שתי הקבוצות ברבע האחרון, גיא כהן וניסנזון סיפקו שלשות משני צדי המגרש. היתרון הדו ספרתי של הרצליה נשמר עד לסיום למרות ניסיונות של חולון לצמק. הרבו להרצליה: קוזמה גונצ’רו ואיתי אקוניס 17 כ”א; לחולון: אפק ניסנזון 11, עידו כהן 7.



האליפות הארצית בגליל צילום: התאחדות הספורט לבתי הספר


משחקי רבע הגמר

כפר בלום
בן יהודה נס ציונה – תיכונט ת”א 49:51
רבע הגמר הראשון הפגיש את שחקני נס ציונה מול חלק משחקני הפועל ת”א שייפגשו בשבוע הבא בליגת הנוער. אחרי פתיחה צמודה רצו שגיא קמחג’י ורועי ניסן רצו ל-7:13. תיכונט חזרו מפסק זמן עם נק’ של דולינסקי שהוריד את קבוצתו בפיגור זעיר – 13:11. דולינסקי הפך את התוצאה בקרש סל ועוד נקודה מהקו לאחר עבירה טכנית נגד גריידי. עילאי צור בסל ועבירה ואסף כהן בשלשה המשיכו את המומנטום לפני פסק זמן של הכתומים (13:19). דולניסקי המשיך להיות יעיל עבור האדומים יחד עם יום גדול מבחוץ של אסף כהן וחדירות של טפירו, וגם לסבך את הכתומים בבעיית עבירות בדרך ליתרון משמעותי בהפסקה- 21:33. גריידי, קמחג’י בשלשה ורועי ניסן בקרש סל מחקו את הפיגור הדו ספרתי עם פתיחת המחצית השנייה, כאשר בן יהודה מתמקדים בנטרולו של דולינסקי עד למינוס 4, אסף כהן וגיא כהן בשלשה נוספת החזירו את האדומים ליתרון דו ספרתי, אבל גלאון וחמו ירדו בסיום הרבע בפיגור 41:35. חמו בשלשה וגלאון פתחו נהדר את הרבע האחרון והורידו את הפיגור לנקודה בלבד, וגריידי בריב’ התקפה החזיר את היתרון לכתומים לראשונה מהרבע הראשון. תיכונט חזרה מפסק זמן עם עוד שלשה משוגעת של אסף כהן. שריקה מפוקפקת לעבירה של קמחג’י סיימה עבורו את המשחק ודולינסקי דייק פעמיים מהקו. נס ציונה חזרה מפסק הזמן כאשר גריידי נחסם ע”י דולינסקי. סתיו ג’רסי צימק למינוס 2 כ-50 שנ’ לסיום. תיכונט הגיעה למצב זריקה טוב אבל גיא כהן החטיא שלשה וחמו כפה שוויון. עילאי צור החטיא שלשה, וחמו לא הצליח לקלוע מחצי מגרש והמשחק הלך להארכה. סתיו ג’רסי הפך את המשחק עם שלשה מהפינה מאסיסט של חמו, ורועי ניסן העלה ליתרון 5. תיכונט הצליחו לצמק משלשה של טפירו 9 שנ’ לסיום. נס ציונה בזבזה את השעון ושמרה על הניצחון ועל הכרטיס לחצי הגמר. הרבו לנס ציונה: נועם חמו 11, דניאל גריידי 9, רועי ניסן 8. הרבו לתיכונט: עילי דולינסקי 16, אסף כהן 15 (5 שלשות), אור טפירו 12

בני הרצליה ‘היובל’ – אורט מוצקין 39:73

רבע הגמר השני נפתח בצורה חד צדדית מבחינתה של הרצליה שפתחה את המשחק בסערה ועלתה בתוך 3 דק’ ל-3:12 בראשותו של יואב שמרי. מוצקין נכנסה מעט למשחק לאחר פסק זמן עם סל ועבירה של עילאי שפיצר שתי שלשות של קוזמה גונצ’רו העלו את היובל ליתרון דו ספרתי שנשמר עד סיום הרבע (9:20). במהלך הרבע השני הופסק המשחק עקב התנהגות פרועה של אוהדי היובל שהורחקו מהיציע לאחר שהוזהרו מספר פעמים. ההפסקה עזרה למוצקין לחזור למשחק יחד עם שיפור ההגנה ויכולת טובה של עידו גובר ושקד מלכה שהורידו את הפיגור ל-2 בלבד. שלשות של איתי אקוניס וגיא כהן הורידו את היובל ביתרון זעיר 23:29 להפסקה. שפיצר בשלשה וגובר מהקו הורידו את הפיגור ל-2 בפתיחת המחצית ה-2, לפני שגונצ’רו ואקוניס ענו בשלשות משלהם ויחד עם קרש סל של תום ולדמן החזיר את היובל ליתרון דו ספרתי, וממנו היא שייטה עד ל-20 הפרש עם סלים בחדירות לצבע ומחוץ לקשת והפכה את הרבע האחרון לפרוטוקול. הרבו להיובל: איתי אקוניס 16, קוזמה גונצ’רו 14; למוצקין: מאור חכם-גירי 11.


האליפות הארצית בגליל צילום: התאחדות הספורט לבתי הספר

יסוד המעלה

גינסבורג יבנה – מכבים/רעות 34:39
מכבים רעות שרשמה הופעה מרשימה בבית המוקדם לא התכוונה להיות אפיזודה חולפת גם מול נציגת השפלה. הרבע הראשון היה צמוד ובסיומו הוריד איתמר ברנר את הכחולים ליתרון זעיר בסיום הרבע – 14:15. הרבע השני לא התאפיין ביכולת התקפית טובה של שתי הקבוצות, אבל השחקנים של עידו לוי הצליחו להפוך את התוצאה ליתרון זעיר בהפסקה- 19:22 משלשה של איתי בכר. במחצית השנייה נשמר היתרון הזעיר לזכות יבנה עם יכולת טובה של בכר ואושר חדד, כאשר מנגד תומר דואניס ודניאל גורן מנסים להישאר צמודים אך לא הצליחו להפוך את התוצאה.
הרבו לגינסבורג: איתי בכר 15, אושר חדד 11 הרבו למכבים/רעות: דניאל גורן 11

תיכון הראל מבשרת ציון – קריית שרת חולון 48:45

במשחק השני ביסוד המעלה חולון פתחה היטב ועלתה כבר ל-4:11 במהלך הרבע הראשון. אבולוף וניר רותם הצליחו להחזיר את הראל למשחק ובסיום הרבע 15:11 לחולון. ברבע השני המשחק שוב התהפך והראל הצליחה להפוך את התוצאה ולרדת להפסקה ביתרון זעיר 22:24 עם 10 אישיות של אבולוף ועזרה של יונתן ג’רבי. אריאל כהן היה הבולט בשורות החולונים. המחצית השנייה ומה שבא בעקבותיה היו דרמתיים. הראל לא הצליחה לפתח יתרון משמעותי וחולון נשארה צמודה לכל אורך המשחק. יאיר אהרוני הצליח לכפות את השוויון כדקה לסיום, והגנת חולון מנעה מאבולוף ומשחקני הראל להגיע למצב זריקה נוח. בהארכה אריאל ועידו כהן יחד עם אפק ניסנזון חזרו ליתרון של 3 נק’. הראל ויתרה על כדור ארוך ולקחה זריקה קשה שלא הלכה לטבעת, חולון הרוויחה וענתה בסל של עידו כהן שהכריע בסופו של דבר את ההתמודדות. לחולון: יאיר אהרוני 15, אפק ניסנזון 12; להראל: יונתן אבולוף 17, יונתן ג’רבי 8.

אליפות התלמידות
רבין כפר סבא חזרה לליגת העל לאחר שנה אחת. העפלה שנייה לקריית חינוך ‘דרור’ שאמורה גם להתממש בפועל עם סגל עמוק וכישרוני.
בתי חצי הגמר
תל חי
רבין כפר סבא – עירוני ט’ ת”א 42:43
קרב צמוד ודרמתי התנהל באולם בתל חי כאשר לאחר רבע ראשון שקול ברחו השחקניות של טל דוויק ליתרון זעיר עם יכולת טובה של רותם מלאכי וג’סיקה אזיקווי הצעירות. שלשה של מלאכי הורידה את התל אביביות להפסקה ביתרון משמעותי – 15:23. עם פתיחת המחצית השנייה הצליחו שחקניות רבין – אנבל דנזינגר, עמית רוזנצוויג ומיקה קרט למחוק את הפיגור בזכות מטווח שלשות וחדירות לצבע, יחד עם הגנה אגרסיבית שניטרלה את משחק ההתקפה של עירוני ט’ והפכו את התוצאה ל-29:36 לזכותן. ברבע האחרון מאי טוויג, אזיקווי ומלאכי הצליחו למחוק את הפיגור עד נקודה בלבד כדקה לסיום, אך המילה האחרונה הייתה של יעל גורשטיין ורוזנצוויג שסלים שלהן חרצו את גורל המשחק ואולי גם את גורל הכרטיס לליגת העל.
הרבו לרבין כפ”ס: עמית רוזנצוויג 16, מיקה קרט 10, יעל גורשטיין 7. הרבו לעירוני ט’: ג’סיקה אזיקווי 12.

עירוני ט’ ת”א – ליאו בק חיפה 28:42

למרות ההפסד הדרמתי לכפ”ס, עירוני ט’ התאוששה במהירות במשחקה השני, עלתה ליתרון דו ספרתי והבטיחה את הניצחון על הנציגה החיפאית בשלב מוקדם במשחק. הרבו לעירוני ט’: ג’סיקה אזיקווי 17, רותם מלאכי 11. לליאו-בק: יערה ליכטנטריט 9

ליאו בק חיפה – רבין כפר סבא 54:30

היורדת מליגת העל משלימה את המשימה וחוזרת לליגת העל אחרי שנת היעדרות אחת עם ניצחון נוסף על נציגת עיר הכרמל שהבטיח לה את הכרטיס המיוחל. הרבו לכפ”ס: רותם ניצחון 16.. לליאו-בק: עומר אביטן 8.


האליפות הארצית בגליל צילום: התאחדות הספורט לבתי הספר
כפר גלעדי

אזורי ברנר – בית ירח 31:68
נציגת אזור השפלה לא התקשתה לגבור על נציגת הכנרת הצנועה והמשחק הוכרע כבר במחצית הראשונה.

בית ירח- קריית חינוך דרור לב השרון 53:21

לב השרון לא התקשתה לשלוט במשחק ולגבור על נציגת הכנרת שנתנה אמנם קרב עיקש והרבה לחימה לפני שנכנעה לפער המקצועי בין שתי הקבוצות. הרבו ל’דרור: דנה גרציאני ודנה פוקס 11 כ”א.


האליפות הארצית בגליל צילום: התאחדות הספורט לבתי הספר

קריית חינוך דרור לב השרון – אזורי ברנר 53:59
בשחזור של חצי גמר מחוז מרכז נפגשו שוב ק. חינוך ‘דרור’ ותיכון ‘ברנר’ שנפגשו גם אשתקד בבית הגמר. הפעם הכישרון והעומק של השחקניות של יריב לב ארי היה משמעותי יותר, והן עלו ליתרון דו ספרתי כבר ברבע השני ושמרו עליו עד לסיום הרבע האחרון. רומי אלבז, עומר שפר ושירה קנטור הצליחו למחוק את הפיגור עד למינוס 6, שתי דק’ לסיום. שלשה עם הקרש של עמית אריאלי העלתה את דרור ל-9 הפרש, דקה וארבעים לסיום ונתנה את האות לחגיגות בשרון, בדרך להעפלה בפעם השנייה בתולדות בית הספר ולהשתתפות כבר העונה ברבע הגמר.  הרבו ל’דרור’ לב השרון: תהילה כהן 15, דנה פוקס 12, דנה גרציאני 11;  לברנר: רומי אלבז ושירה קנטור 14 כ”א.

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now