אירועי החוסן: חובה לאומית שלנו לילדי ישראל ומסר לכולם: יחד חזקים ומנצחים.

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  
אירועי החוסן הלאומי הם נקודת אור משמעותית בשמירה על החוסן הפיזי והנפשי של ילדי וילדות ישראל. זהו המסר הכי חזק לכל מי שמסתכל עלינו: יחד חזקים – יחד מנצחים.

בשנת לימודים רגילה, כמו בעשרות שנים קודמות, היינו היום כבר בשיאה של השנה, בשיאן של התחרויות והמשחקים, האליפויות והטורנירים בהשתתפות עשרות אלפי תלמידים ותלמידות ממאות בתי ספר ברחבי המדינה. ימי המלחמה הנמשכת כבר על פני מעל שלושה חודשים, קטעו כבר בהתחלה את רצף התחרויות ואירועי הספורט של תלמידי ותלמידות ישראל.

פורסם ע"י:       3 פברואר, 2024  19:31

אירועי החוסן הלאומי, המתקיימים בימים אלו ברחבי המדינה הם חובה לאומית לילדי ישראל ונקודת אור משמעותית בשמירה על החוסן הפיזי והנפשי של ילדי וילדות ישראל דרך פעילות ספורטיבית תחרותית וחווייתית. זהו המסר הכי חזק שאפשר להעביר לכל מי שמסתכל עלינו: יחד חזקים – יחד מנצחים.

מאת:התאחדות הספורט לבתי הספר

בשנת לימודים רגילה, כמו בעשרות שנים קודמות, היינו היום כבר בשיאה של השנה, בשיאן של התחרויות והמשחקים, האליפויות והטורנירים בהשתתפות עשרות אלפי תלמידים ותלמידות ממאות בתי ספר ברחבי המדינה. ימי המלחמה הנמשכת כבר על פני מעל שלושה חודשים, קטעו כבר בהתחלה את רצף התחרויות ואירועי הספורט של תלמידי ותלמידות ישראל ואל מול הימים הללו, הלא קלים, נדרשה ההתאחדות לפתח מחדש ולהתאים את היכולת לממש את החזון והמטרות שלה.     


ברוח הספורט ננצח – פעילות בכצנלסון כפ”ס צילום: ארז עוזיר

| מציאות אחרת
החודשים הראשונים של המלחמה עצרו הכול, הריחוק מהבית אצל ילדי וילדות המפונים מהצפון והדרום, ההגעה למקומות התחרויות, האליפויות והמשחקים שנדחו או בוטלו ויצרו לוח זמנים בלתי אפשרי כמעט לביצוע. אם נוסיף לזה גם את מצב הרוח הלאומי, החששות ואפילו סדר העדפות שונה אצל ההורים והמורים, הבנו שצריך לחשוב מחוץ לקופסה. אל מול קברניטי ההתאחדות, מנהלי המחוזות וצוותי הפעילות וההפעלה, ניצב עוד יותר מתמיד, חזון העל כפי שנחרט על דגלה כבר לפני שנים, במטרה לשמור עליו כמה שניתן: לאפשר לכל ילדי ישראל להיות פעילים ספורטיבית גופנית, הישגית ו/או עממית כחלק מאורח חיים פעיל ובריא.

בימי מלחמה ומצב רוח לאומי אחר, זהו ללא ספק אתגר לא פשוט. לכולם היה ברור עד כמה חשוב הספורט וחשובה הפעילות הגופנית לחיזוק החוסן הלאומי עד כדי היותה הכרחית ואפילו קריטית: חשיבות היכולת לעמוד בלחצים, להתמודד עם מצבי קיצון ולהתמודדות הנדרשת עם מציאות מלחמתית. ידוע שפעילות ספורטיבית תורמת לחיזוק המרקם החברתי בין הילדים, מקנה להם כלים לשיתוף פעולה ולתחושת ה”ביחד”. לכן, לצורך שמירת החוסן הלאומי, קיום אירועים ספורטיביים, טורנירים ותחרויות יכולים לשמש את המטרה העיקרית: חיזוק הרגשת השותפות והתחזקות אל מול המציאות הלאומית העכשווית אשר מתכתבת מצויין עם המטרות העיקריות של ההתאחדות: לאפשר לכל ילד וילדה את ההזדמנות להיות פעיל/ה גופנית, תוך עידוד לאורח חיים פעיל באמצעות מתן כלים ותנאים והגברת המודעות לאורח חיים פעיל ובריא במיוחד עכשיו.


טורניר החוסן בכדורסל צילום: ארז עוזיר

| מחליטים ומבצעים
כך, עם תחילת המלחמה, קיבלה התאחדות הספורט לבתי הספר בשיתוף משרד התרבות והספורט עם הפיקוח על החינוך הגופני , את החלטה וההבנה שצריך לקחת יוזמה ולבצע הלכה למעשה, פעילות מחבקת, מעודדת, הפגתית וגם תחרותית אשר תקל על מפוני ותושבי הדרום והצפון, תוך ידיעה שייתכן שזו תהייה תקופה לא קצרה של חירום או שגרת חירום, ובמלחמה כמו במלחמה, נידרש כולנו לתת יד, כתף וחיבוק למי שצריך. יחד עם החזרה לשגרת פעילות בבתי הספר שלא במוקדי המלחמה ובמקביל התארגנות ילדי וילדות המפונים במוקדי הפינוי השונים ברחבי הארץ, התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל התאימה את הפלטפורמות הספורטיביות שלה לימי שגרת חירום אלה במטרה ברורה: שמירת החוסן הלאומי פיזי ונפשי של ילדי וילדות ישראל בזמן הקשה והמאתגר שאנו ניצבים מולו.


פעילות הפגתית בטבריה למפוני הצפון צילום: ארז עוזיר


פעילות הפגתית בים המלח עם שגיא מוקי אלוף העולם בג’ודו צילום: ארז עוזיר

מאות מוקדי ספורט ופעילות הפגתית התקיימו במהלך החודשים האחרונים במוקדי המפונים בעשרות בתי מלון ברחבי הארץ למפוני הצפון והדרום, בהם השתתפו עשרות אלפי ילדים והורים בשיתוף ושילוב כוכבי ספורט ומשפיעני רשת. פעילות תחרותית והפגתית התקיימה גם במסגרת הפעילות הסדירה בבתי הספר בכל הארץ. אליפויות התיכוניים בענפי הכדור, סל, עף ויד, התקיימו ועודם מתקיימים כטורנירים חלופיים לליגות הרגילות בשגרה, תוך שמירה על ייחודיות הליגות הללו: פרסום, שידורים ישירים, אירועי גמר, ביקור אצל הקבוצות והקהלים באווירת ליגות רגילה ככל שניתן, זאת יחד עם הקהל המגיע למשחקים בשלבים הגבוהים.


יחד חזקים ומנצחים – STRONG SIDE בכדורסל צילום: ארז עוזיר


יחד חזקים ומנצחים – STRONG SIDE בכדורסל צילום: ארז עוזיר

| תחרויות החוסן לאומי
יחד עם הפעילויות שצוינו מקיימת ההתאחדות באופן שוטף “אירועי שיא” גדולים להם ניתן השם “תחרויות החוסן הלאומי”. מועדוני הספורט הבית ספריים במחוזות השונים מכל המגזרים, המגדרים, ילדי הצרכים המיוחדים, מגיעים במשותף להתחרות בטורנירים מקוצרים בענפים בודדים או במקבץ ענפים ביום אחד של פעילות. כך לדוגמה, מחוז הדרום קיים בחודש ינואר אירוע ענק בעיר דימונה, דרום חזק ומנצח!(אל הכתבה) אשר במסגרתו השתתפו כ-1100 ספורטאים וספורטאיות ממועדוני הספורט הבית ספריים במחוז ביום תחרויות אחד בחמישה ענפי ספורט. אירועים כדוגמת זה יתקיימו במהלך חודש פברואר גם בעיר אילת. במחוזות נוספים, בחיפה לדוגמה, מתקיימים ברחבי המחוז טורנירי חוסן בענפים שונים, גם הם טורנירי יום אחד מרוכז כאשר המטרות ברורות: פעילות גופנית, השתתפות ותחרויות כמה שיותר קרובות לשגרה.

 

תחרויות חוסן לאומי בדימונה צילום: ארז עוזיר

גם את איתור הספורטאים והספורטאיות הצעירים והצעירות, שגרת החירום לא עוצרת. אירועי איתור והכוונה חווייתית לתלמידי/ות ביה”ס היסודיים לענפי ספורט התקיימו במ.א תמר ובבתי הספר היסודיים של מפוני שדרות, מ.א אשכול ומ.א שדות נגב. מאות רבות של ילדים וילדות הגיעו לפעילות הייחודית והשתתפו במפגשים ספורטיביים מקצועיים לאיתור מוכשרים ומוכשרות בספורט. במהלך הפעילות נחשפו התלמידים/ות למגוון תחנות המשקפות מיומנויות גופניות שונות היכולות ביחד להצביע על מידת ההתאמה לענפי ספורט שונים.


איתור והכוונת ילדים וילדות לענפי ספורט – מ.א תמר צילום: ארז עוזיר

גיא דגן, המפמ”ר והממונה על החינוך הגופני: “אנו נמצאים בתקופה קשה ומורכבת, אלו ימי מלחמה ואינם ימים קלים. דווקא בימים אלו, הפיקוח הארצי על החינוך הגופני במשרד החינוך והתאחדות הספורט לבתי הספר בישראל מקיימים טורנירים ואירועים להגברת החוסן הלאומי אשר נועדו בין היתר לשמירה על הכשירות ועל הכושר הגופני. אני רוצה להודות לכל המנהלים ומנהלות, המורים והמורות של בתי הספר ולכל הגורמים אשר לוקחים חלק באירועי החוסן החשובים האלה. רק ביחד ננצח!

זיו ישראלי מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר: “אנו בהתאחדות הספורט לבתי הספר, רואים בפעילות החוסן הלאומי, חובה לאומית ממדרגה ראשונה, כך פעלנו ועודנו פועלים מהימים הראשונים של המלחמה. מסגרות הפעילות הרבות שלנו, בכל המגזרים והמגדרים, תרמו ועודם עשרות שנים לטיפוח ולקידום הספורט, החינוך הגופני ואורח החיים הבריא של ילדי וילדות ישראל. בטוחני, שאירועי ומשחקי החוסן שמתקיימים ברחבי המדינה במחוזות השונים, יהיו מוצלחים ובעיקר יקיימו את מטרת העל שלנו, להגביר את החוסן הלאומי, לשמור על הכשירות ועל הכושר הגופני. בהצלחה לכולם ולכל השותפים שלנו לעשייה.”


זיו ישראלי – מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר צילום: ארז עוזיר

אלי חכמון, מנהל המחלקה לאירועי ספורט במחוז הדרום: “גאווה גדולה למחוז הדרום לארח את תחרויות החוסן הלאומי כמו זאת שהתקיימה בדימונה. אין ספק שלספורט חשיבות ענקית בחוסן אותו אנו צריכים בימים לא קלים אלו. אירועי תחרויות החוסן במחוז, ימשיכו ויהיו חלק בלתי נפרד מהפעילות אותה אנחנו מקיימים עם משרד התרבות והספורט בשיתוף משרד החינוך, הפיקוח על החינוך הגופני והתאחדות הספורט לבתי-הספר. אנו עושים ונמשיך לעשות הכל על מנת להמשיך את מה שהתחלנו היום, לתת את המקום להתחרות ולשחק גם בימים שכאלה ושנקיים כמה שיותר מפגשים תחרויות וטורנירים.


אלי חכמון – מנהל המחלקה לאירועי ספורט במחוז הדרום צילום: ארז עוזיר

מתן נחמיאס מנהל המחלקה לאירועי ספורט במחוז חיפה ורכז הכדורעף בהתאחדות הספורט לבתי הספר: “יחד עם הרצון שלנו לקיים את אירועי הספורט כתמיד, הבנו מהר מאוד שאנו צריכים לייצר מציאות ספורטיבית מעט שונה. גם הפעילות במחוז, וגם בענף הכדורעף הארצי אותו אני מרכז, ישנם הרבה מאוד רגעי התרגשות והתעלות הרוח הספורטיבית כמו לדוגמה השתתפותן של בנות תיכון נופי הבשור בטורניר הכדורעף (אל הכתבה). פעילויות החוסן במחוז ובמדינה מוכיחות לנו כל פעם מחדש כמה הספורט הוא חלק כל כך משמעותי בחיים של כולנו וכמה יש בו יכולת לשנות אווירה ולהיות עוגן להיאחז בו במיוחד בימים אלו”.


מתן נחמיאס – מנהל המחלקה לאירועי ספורט במחוז חיפה צילום: ארז עוזיר

 חיזוק החוסן הנפשי והגופני לילדים הוא חלק בלתי נפרד מהיכולת להתמודד עם הימים הלא קלים שעוברים על כולנו. “יחד חזקים ויחד מנצחים”, זו הייתה הקריאה לפני כל פעילות וכל טורניר, זהו המסר הכי חזק שאפשר להעביר.

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now