אלופות טורניר הכדוריד: קציר חולון ובן צבי קריית אונו מניפות גביע תיכוניים

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  
אלופות הכדוריד: קציר חולון עם גביע 11 בתולדות בית הספר וקריית אונו בפעם הראשונה עם זכייה היסטורית

כמו בכל שנה הכדוריד מספק לנו דרמות ורגעי ספורט מרגשים. החניכות של איתי פפיר מחולון מביאות גביע 11 אל ארון הגביעים העמוס בגאווה ותיכון בן צבי מקריית אונו, חניכיו של ציקי דורנפל עם גביע ראשון והיסטורי לבית הספר אחרי נצחון על "קציר" מחולון ששוב שומטת תואר תיכוניים בפעם השלישית ברציפות. המשחקים שודרו בערוץ ONE (50).

פורסם ע"י:       22 פברואר, 2024  17:48

עיר היין, ראשל”צ אירחה אתמול (רביעי) את משחקי הגמר של טורניר “יד חזקה” בכדוריד לשנת הלימודים תשפ”ד. ב“בית מכבי”, נקבצו מהבוקר מאות תלמידים, אוהדים ואוהבי הענף להצגה כפולה שמראש הבטיחה להיות מסקרנת ומותחת וגם קיימה. הקהל הנפלא בהופעת עידוד מרשימה, יציעים רועשים ותפאורה מושלמת כיאה לאירוע גמר, ההצגה הכפולה, סיפקה לנו כמו בכל שנה רמה גבוהה של כדוריד, מתח ומהפכים, הנפות ודמעות של שמחה ועצב. משחקי הגמר שודרו בשידורים ישירים בערוץ ONE.

מאת: התאחדות הספורט לבתי הספר
נתוני המשחק באדיבות: איתי אניג’ר

כמו בכל שנה הכדוריד מספק לנו דרמות ורגעי ספורט מרגשים. ויש לנו אלופות: קציר חולון תלמידות בפעם העשירית וקריית אונו בפעם הראשונה בזכייה היסטורית. החניכות של איתי פפיר מחולון מביאות גביע 11 אל ארון הגביעים העמוס בגאווה ותיכון בן צבי מקריית אונו, חניכיו של ציקי דורנפל עם גביע ראשון והיסטורי לבית הספר אחרי נצחון על “קציר” מחולון ששוב שומטת תואר תיכוניים בפעם השלישית ברציפות. בקציר חולון חלמו על דאבל, אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. טעות קשה של קפטן קציר והרחקתו באדום מוצדק, הפכה את המשחק מיתרון ברור לקציר להפסד גביע נוסף. דרמות? בכדוריד התיכוניים אף פעם לא חסר. גמר התלמידים הסתיים בזמן החוקי בשוויון 31. ואחרי דו קרב של זריקות “שוט-אאוט”, נקבעה העובדה: בן צבי קריית אונו היא אלופת הטורניר.


קהל נפלא ביציעים צילום: ארז עוזיר


הרבה רעש וספורטיביות ביציעים צילום: ארז עוזיר

תלמידות הגימנסיה קציר מחולון עם גביע עשירי בתולדות בית הספר התייצבו נחושות מתמיד להביא את הגביע ה-11 לבית הספר, מולן התייצבה נחושה לא פחות נבחרת “העמית” מראשל”צ, יריבתה הכמעט קבועה. אצל התלמידים, היו אלה שחקני “קציר” מחולון שאחרי אכזבות בגמר השנתיים הקודמות, רצו מאוד להביא גביע ולסדר לבית הספר “דאבל” מרשים. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. טעות קשה של קפטן קציר והרחקתו באדום מוצדק, הפכה את המשחק מיתרון ברור לקציר להפסד גביע נוסף. דרמות? בכדוריד התיכוניים אף פעם לא חסר. גמר התלמידים הסתיים בזמן החוקי בשיוויון 31. ואחרי דו קרב של זריקות “שוט-אאוט”, נקבעה העובדה: בן צבי קריית אונו עם זכייה היסטורית שלה בכדוריד, היא אלופת הטורניר.


נבחרת קציר רגע לפני שריקת הפתיחה צילום: ארז עוזיר


תלמידות העמית כמעט הצליחו במשימה צילום: ארז עוזיר

| גמר התלמידות

״קציר״ חולון 33:36 ״העמית״ ראשון לציון
הצגת הבוקר הראשונה נפתחה במשחק התלמידות כאשר המשחק נפתח צמוד והמשיך כך בעשרים דקות הראשונות. העמית הצליחו לפתוח פער של שלושה שערים ובתוצאה 14:11 היה נראה שהמשחק בשליטתן, אך חולון הצליחו להשוות בדקות הסיום של המחצית, ואף כבשו בפנדל בבאזר המחצית הראשונה וירדו למחצית עם יתרון שער אחד 15:16. את המחצית השנייה קציר פתחו חזק עם פתיחת פער של שלושה שערים. על אף היתרון בשערים, חולון הופכת את התוצאהבמשחק הקרבה ומסדרות מהפך ומגדילות כמה וכמה פעמים עד יתרון בן חמישה שערים 28:32. עד סוף המשחק נשמר היתרון של החולוניות והן מנצחות 33:36 ושומרות על התואר BACK TO BACK לשנה נוספת.לשחקנית המצטיינת נבחרה אופק רוטמן מקציר חולון, שקיבלה גביע ופרס יוקרתי מתנת סמסונג נותנת החסות הראשי לטורניר מידי המפמ”ר והממונה על החינוך הגופני גיא דגן ומטל אנקונה, סמנכ”לית התאחדות הספורט לבתי הספר.


בדרך לשער נוסף: צילום ארז עוזיר


שמחה עם השריקה לסיום צילום: ארז עוזיר


יש גביע… צילום: ארז עוזיר

 

| גמר התלמידים

״בן צבי״ קריית אונו 34:36 ״קציר״ חולון
המשחק נפתח כאשר היתרון עובר מקבוצה לקבוצה זאת עד רבע השעה הראשונה. רק בדקה ה- 18 בן צבי מקריית אונו פותחת פער של שלושה שערים 7:10. אחרי פסק הזמן אותו לקח ניסים פלח, מאמן קציר חוזרת הקבוצה שלו למשחק עם 10:9 זאת תוך קצת יותר מדקה. אחרי איבודי כדור של בן צבי, חולון הצליחה להפוך את התוצאה ולרדת למחצית ביתרון 17:15שני שערים . עם תחילת המחצית השנייה אונו במשחק הגנה מצויין עוצרת את הריצה של חולון. בדקה ה- 45, החל המהפך במשחק. לואיק בקסו קיבל כרטיס אדום ישיר על עבירה ישירה וגסה, אפילו חסרת אחריות. בקסו, שעד ההרחקה הספיק לכבוש תשעה שערים, השאיר את הקבוצה עד סוף המשחק בלי הכוח הפיזי שלו בהתקפה ובהגנה. מאז ההרחקה של לואיק, ההתקפה של חולון איבדה כוח. בדקה ה- 54 שוב מהפך, בן צבי לוקחת את ההובלה 28:29. בדקת הסיום חולון מקבלת כדור עונשין, ומלאכי לא פספס ולוקח את המשחק לשוויון 31:31 חצי דקה לסיום המשחק. לאונו הייתה עוד הזדמנות אחרונה על הבאזר כדי להכריע את המשחק ולא לשלוח אותה לזריקות שוטאווט, אך זה לא צלח. בזריקות ה “שוטאווט” קריית אונו לא מחמיצה ומנצחת 5:3 ולוקחת גביע כדוריד תיכוניים היסטורי לשנת תשפ״ד. לשחקן המצטיין נבחר טל אקשטיין מקריית אונו, קפטן הנבחרת עם 12 שערים. טל, קיבל את גביע הMVP ופרס יוקרתי מתנת סמסונג נותנת החסות לטורניר, מזיו ישראלי, מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר ומגיא דגן המפמ”ר והממונה על החינוך הגופני.


קציר חולון שנה שלישית ללא גביע… צילום: ארז עוזיר


בן צבי קריית אונו .. צילום: ארז עוזיר

 
המרוץ לכדור הצליח לקריית אונו… צילום: ארז עוזיר


שמחת המנצחים רגע אחרי השער האחרון..צילום ארז עוזיר

כבשו לקריית אונו: טל אקשטיין 12 שערים, וטל גלילי 5 שערים, עידו צ׳רנו 4 שערים, אסף שני 3 שערים, אור יודוביץ׳ 2 שערים, מנור דגן ואור רשקוביץ שער אחד כ״א.
כבשו לקציר חולון: נדב מלאכי 12 שערים, לואיק בקסו 9 שערים, רני לוי 6 שערים, ליאור גורנסקי 3 שערים ודניאל תורג׳מן שער אחד.


הגביע ההיסטורי של קריית אונו! צילום: ארז עוזיר

הקפטנים של ״בן צבי״ קריית אונו, טל אקשטיין ועידו צ׳רנו בסוף המשחק: ״אנחנו מאושרים על הזכייה הזאת, כלכך שמחים על העבודה הקשה שמשתלמת אחרי כל השנים. אנחנו 15 שנה מאז שבן צבי זכו בפעם האחרונה, הגענו לגמר הזה נלחמנו בלי הנחות, הגענו מוכנים. כל הקרדיט מגיע לכל השחקנים פה מאחרון השחקנים בספסל ועד הראשון בהרכב שנתנו הכל״.

טל אקשטיין על כך שלא זרק בשוטאווט: ״הרגשתי קשה, כלכך רציתי להיות שם. אם זה כמובן וגם אם זה לזרוק ולשים גול. אבל סמכתי על הקבוצה שלי במאה אחוז אבל ידעתי שנעשה את זה ביחד״. עידו צ׳רני על זה שזרק אחרון: ״בדרך זה הוא שזורק אחרון, הגענו למצב שאני זורק, אבל מבסוט על הסיטואציה, מבסוט שלקחתי אותה״. עוד הוסיפו: ״אין על הקבוצה הזאת, אין על האנשים פה. מישהו שאנחנו יכולים להודות לו זה דביר המאמן שלנו בנוער, כמה שהוא קשוח ככה הוא עוזר לנו, ותודה על הצוות פה״.


MVP – טל אקשטיין 12 שערים! צילום: ארז עוזיר

ציקי דורנפל מאמן ״בן צבי״ קריית אונו: ״קודם כל דבר שרציתי להגיד בתחילת המשחק, קיבלנו ביום שבת הודעה על בוגר בית הספר והמגמה שנפצע בעזה, מאחל לו החלמה מהירה וגם לכל הפצועה, ונראה את החטופים במהרה. צריך להודות לכל המערכת שארגנה את הטורניר הזה, גם אם הוא היה קצר״. על הקבוצה והמשחק ״חבורה של לוחמים, ניצחנו את המשחק בהגנה, נלחמו עד השנייה האחרונה ומעבר לשנייה האחרונה. כל הכבוד לחולון, תודה רבה לבית ספר, לאמיר דרוקר, לעדי מזור, למנהלת ולצוות החינוך גופני. דיברנו על לנצח את המשחק בהגנה, לא מבסוט איך שההגנה עבדה היום, לא הייתה מספיק אגרסיבית, קיבלנו הרבה גולים קלים״.

ניסים פלח מאמן ״קציר״ חולון: ״עד הדקה ה- 45 השליטה שלנו. לואיק קיבל אדום, וזה שיבש אותנו יחד עם היתרון ארבעה שערים. וקריית אונו חזרו למשחק ועוד הובילו שניים. הצלחנו להשוות. אבל זה הספורט, ברכות לקריית אונו ונמשיך קדימה לגדל את הדור הבא״. והוסיף ״שלושה גמרים אחרונים אנחנו לא מצליחים, שלושה לפני זכינו ונגדל את הדור החדש שייקח את הגביעים הבאים״.

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now