אליפות התיכוניים בכדורסל תשפ”ב – 3.1.22 אירוע הגמר באנרבוקס חדרה

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

רגע לפני משחקי הגמר אליפות התיכוניים, חגי פלק מגיש סקירה עדכנית וגם מעט היסטורית על הקבוצות...

בתלמידים הרב תחומי עמק חרוד ותיכון חדש ת"א ייאבקו על הזכות לרשום אליפות שלישית במפגש השני ביניהן בתולדות הליגה. בתלמידות, אוסטרובסקי רעננה תנסה להגן על תוארה מול היריבה המושבעת מעיר היין הגימנסיה הריאלית ראשל"צ במפגש שישי ברציפות שלא בטוח שישוחזר בשנים הבאות. זה הולך להיות יום של גמר וחוויה בלתי נשכחת לקבוצות, לקהל ולצופים בבית...בהצלחה!

פורסם ע"י:       31 דצמבר, 2021  23:55

האם זה מפגש הגמר האחרון ?
אוסטרובסקי רעננה תנסה להגן על תוארה מול היריבה המושבעת מעיר היין הגימנסיה הריאלית ראשל”צ במפגש שישי ברציפות שלא בטוח שישוחזר בשנים הבאות.
מאת חגי פלק – יועץ תקשורת ומאמן מנטלי
זה כבר הפך לסוג של מסורת בשנים האחרונות, כאשר שתי היריבות המושבעות – אוסטרובסקי רעננה והגימנסיה הריאלית ראשל”צ נפגשות בגמר אליפות התיכוניים לתלמידות ולעיתים קרובות גם במאבקים על תארים אחרים. לפני כשנתיים הצליחו רוני זהות, נועה גבעון, רותם שוסטר וירדן גרזון, לגבור בחולון על מאי רווח, עדן ציפל והילה קארש במשחק דרמתי וצמוד כיאה למעמד. בקיץ האחרון ברמלה הייתה זו עמית טרנר שהצליחה לקחת ברגע האחרון את גביע המדינה מרעננה למרות תצוגה אישית מפוארת של גרזון. שתי הקבוצות מגיעות באפיזודה שונה למעמד הגמר. בפן ההישגי ראשון רושמת עונה מדהימה עם מאזן מושלם בכל המפעלים. יחד עם זאת בפן הפיזיולוגי בית הספר והעיר הפכו בשבועיים האחרונים לאדומים, וחלק מהשחקניות עדיין מתאושש מבידודים ותופעות הווירוס החדש. גם כמות הקהל ביציעים מצד הטוענת לכתר עדיין לא ברורה לאור העובדה שחלק מהתלמידים עדיין שוהים בביתם. מהעבר השני עברה רעננה עונה של עליות וירידות לאור השינויים בסגל בתקופת הקורונה ובמהלכה. רעננה איבדה כבר בעונה שעברה את שיראל נחום ועלמה רשלבך שעברו לאקדמיה ולנבחרת הקדטיות, ובפתיחת העונה את דוריאן דהן סוויץ’ שעזבה את הנבחרת, פתחה את העונה באליצור חולון ובשבוע האחרון עברה לשחק דווקא בראשון לציון. מי שהובילה את רעננה למעמד הגמר עם תצוגה אישית מצוינת בחצי הגמר על הדרים הוד”ש היא עלמה כהן, שמשחקת בכלל זו העונה השנייה מעבר לכביש בכפ”ס. בשבוע האחרון לא התקיימו משחקים בליגת הנערות לכן שתי הקבוצות יכלו להתכונן מקצועית ופיזית למעמד החשוב.


תיכון אוסטרובסקי רעננה

את הגאווה של בית הספר למצוינות בהישגים לא רק על הפרקט אנו רואים בכך שרבים מבוגריו בשני המגדרים מגיעים לשירות משמעותי בצה”ל ולאחר מכן לתפקידי מפתח במגזר הציבורי. לגבי נבחרת הבנות, בעשור האחרון גם ראינו את האובססיה לזכייה בתארים ובהישגים גם מחוץ לכותלי ביה”ס גם לגבי שחקניות שכבר סיימו את דרכן בבית הספר או במכבי רעננה (כמו שיר תירוש ועוד). מבחינת הצוות הנוכחי – ברעננה הצליחו להתגבר על תקופת הקורונה ועל עזיבת שחקניות מפתח ולבנות תלכיד חדש הן מהדור הוותיק שמסיים בדמותן של אלה שוסטר, ליאל אריאל וליעד פסטרנק שמשולבות זו עונה שנייה בקבוצה הבוגרת והחלו להכין את הקרקע גם לדור הצעיר מהשכבה הצעירה יותר בדמותן של שחקניות קבוצת הנערות ב’ – תמר ברייטמן, גילי גולוד וליאל כהן שהפכו למשמעותיות בשלוש המסגרות. כדי להגן על תוארה רעננה תצטרך יום מצוין מחוץ לקשת של עלמה כהן, אריאל ושוסטר במה שעשוי להיות דו-קרב שלשות מול הגימנסיה (פירוט על כך בהמשך), אבל בעיקר לשלוט בקצב המשחק ככל שניתן ולא לתת לגימנסיה ‘מתנות’ בצבע או סלים קלים בהתקפות מעבר. גם רמת האינטנסיביות של אוסטרובסקי תצטרך להעלות לאורך כל המשחק מול האתלטיות והפיזיות של היריבה.

           

שחקנית המפתח:
בחצי הגמר הלכתי על ליאל אריאל, אבל עלמה כהן הפתיעה עם תצוגה אישית מרשימה של 30 נק’ ו-5 שלשות. כפי שצוין, שתי השחקניות האלו יצטרכו להיות בשיאן, אבל לדעתי המפתח העיקרי כאן הוא התרומה שרעננה תקבל משחקניות המשלימות שלה – ויליקי, יעקובוביץ’ ושלוש הצעירות.

הגימנסיה הריאלית ראשל”צ
המשחק הכי פחות טוב של הבנות של זיו ארז, אם אפשר להגיד זאת, היה בחצי הגמר נגד עמק חרוד, בו הגיעו לאחר שבוע בידוד ושני אימונים בפועל ועדיין הצליחו לנצח בצורה חד צדדית ומובהקת. לאורך כל העונה הגימנסיה והפועל ראשל”צ ממוקדים מטרה לזכייה בכל תואר אפשרי, כאשר הצוות המקצועי לא נותן לאף שחקנית להוריד ‘רגל מהגז’ ומבחינתו להפרש הגבוה אין שום משמעות. הראייה לכך היא שהטריו – קארש-טרנר-גופר לא ירד מהפרקט בחצי הגמר גם שהתוצאה הייתה ברורה, מה שעשוי לקרות גם במעמד הגמר בלי קשר לחשיבותו.
אבל לגימנסיה יש עוד כלים חוץ מהשלוש הנ”ל כמו תהל קוור שיודעת לייצר נק’ במשחק העומד, שי לבני הזריזה והאקטיבית ויעל טננבוים שחסרה בחצי הגמר וצפויה לשוב למעמד החשוב, כך שמבחינתן אין שום חשיבות לכמות הנקודות שקולעת שחקנית מסוימת, כל עוד היא מבצעת כמה שיותר פעולות טובות שמשפיעות על המשחק לזכות הקבוצה.גם העובדה שחלק משחקניות הפועל ראשל”צ אינו לומד השנה בגימנסיה ומצטרף לחברותיהן רק בליגת הנערות מה שמקשה מעט על הרוטציה הקצרה בתיכוניים, לא מפריעה לגימנסיה להמשיך לשחק בקצב גבוה, לייצר סלים קלים בהתקפות מעבר בלי פחד מזריקות רבות מחוץ לצבע.

שחקנית המפתח: הטריו קארש-גופר-טרנר סיים בחצי הגמר עם כמעט 80 נק’ כאשר טרנר אפילו הצליחה לקחת לא פחות מ-20 כ”ח. יום קליעה נוסף מול היריבה מהשרון עשוי לחרוץ את גורל האלופה כבר בשלב מוקדם, ומנגד אם ראשון תתקשה לייצר סלים קלים בצבע או בהתקפות מעבר ותסתמך רק על הזריקות מבחוץ זה עשוי להיות בעוכריה במקרה של אחוזים פחות טובים. אז מה יהיה? במשחקים כאלו בסופו של דבר לא רק היד שקולעת מנצחת אלא בעיקר הראש ולדעתי, החוסן המנטלי יהיה הדבר העיקרי שישפיע על ההתמודדות ויקבע את זהות האלופה.

תלמידים
הרב תחומי עמק חרוד ותיכון חדש ת”א ייאבקו על הזכות לרשום לעצמן על לוח האליפויות אליפות שלישית במפגש השני ביניהן בתולדות הליגה. בפעם השלישית מאז ששתי הקבוצות משחקות בליגת העל לתיכוניים, ייפגשו במעמד הגמר ב- 3.1.2022 בהיכל ‘אנרבוקס’ בחדרה עמק חרוד מהגלבוע, שזכתה בעבר בשתי אליפויות מול תיכון חדש ת”א, האלופה המכהנת וזו שהגיעה לארבעת מעמדי הגמר האחרונים, ונוצחה בשניים מהם, אחד מהם הגמר הבלתי נשכח לפני 4 שנים בו כיכבו דני אבדיה ויותם חנוכי.

שתי הקבוצות גם מרכיבות את שני המועדונים שמובילים את ליגות הנוער- גלבוע/מעיינות במחוז הצפוני, ומכבי ת”א במחוז הדרומי (ומאזן מושלם) שגם עשויים להיפגש בסוף העונה במאבק על אליפות המדינה ואולי גם בגביע המדינה. לאור העלייה בגל התחלואה, הוענקו 400 כרטיסים בלבד לכל בית ספר שינסו להביא תפאורה הולמת למעמד. בעמק חרוד שבנו על קהל של אלפים שהיה אמור להגיע לחדרה, כבר הכינו חולצות בצבעי לבן-אדום וצעיפים מיוחדים יחד עם האביזרים הרגילים הנלווים המשתייכים לחוג האוהדים של ביה”ס שמשתייך גם לקבוצה הבוגרת בליגת העל. גם בתיכון חדש הבטיחו כי יספקו תפאורה לא פחות ממה שנראתה במעמד חצי הגמר.
איך הקבוצות מגיעות למעמד הגמר?

רב תחומי עמק חרוד
עמק חרוד התאוששה ממעמד חצי הגמר אליו הגיעה אחרי גל של מחלות שפקד את חלק משחקני הסגל. שחקני הקבוצה הדומיננטיים קיבלו דקות מנוחה רבות במשחק לפרוטוקול במסגרת ליגת הנוער השבוע שהוכרע בשלב מוקדם ויגיעו רעננים ומוכנים מבחינה פיזית ומנטלית להתמודדות החשובה. בנוסף העובדה ששחקני הקבוצה אינם משחקים כמו בעבר במסגרת הליגה הארצית מקלה עליהם, למרות שחלקם כבר החל להתאמן במסגרת נבחרת הנוער לקראת הקמפיין בקיץ הקרוב. כפי שראינו לאורך כל העונה, הייחודיות של עמק חרוד מתבטאת במשחק הקבוצתי בו כל אחד מוצא את חלקו ואת תפקידו משני צדי המגרש כאשר המאמן יואב שנקמן מרבה בחילופים לאורך המשחק בעיקר כדי לשמור על הקצב הגבוה בו הקבוצה שלו משחקת. מבחינת קבלת ההחלטות די ברור שיכולת ניצול ההזדמנויות הגבוהה לביצוע פעולות חכמות (סיקינג) של ניב למפרט תהיה המפתח העיקרי ביכולת של קבוצתו, יחד עם היכולת האתלטית של יואב ברמן שיודע לייצר נק’ גם מבפנים וגם מבחוץ, אך נוטה להתפזר לפעמים במקום לשחק פשוט, ויחד אתו זיו וייסמן שמוגדר כשחקן “משנה משחק”. יובל בר לב אמור לספק את הפן ההגנתי יחד עם שחר ארז אותו מכנים ‘הענק השקט’ בגלל האופי שלו אך הילד ממודיעין שהגיע לפני שנתיים לעמק חרוד יודע לספק תרומה נאה בצבע, במיוחד בריב’ ההתקפה. גם שחקני הרוטציה של עמק חרוד כמו אורון חדד, עופרי שטרית, גיל בירן ועוד הם שחקנים שיודעים לספק תרומה משני צדי המגרש.
שחקן המפתח: לא נרבה ונכביר במילים על למפרט כפי שהתבטא בחצי הגמר. אני דווקא חושב שבלי קשר ליכולת של הטריו המוביל, המפתח העיקרי של עמק חרוד להישאר ולהיות קבוצה שעולה על סך כל חלקיה, היא הנקודה העיקרית שתהיה ההבדל אם תניף את הגביע או תרד מאוכזבת.

    

תיכון חדש תל אביב

גם בתיכון חדש התאוששו ממעמד חצי הגמר בו סיפקו תצוגה נאה בזכות מחצית שנייה נהדרת מול הגימנסיה מראשון לציון, יריבה מוכרת והפעם יפגשו עוד יריבה נוסטלגית. שחקני תיכון חדש קיבלו הכנה לא רעה למעמד הגמר כאשר במסגרת ליגת הנוער התמודדו מול מודיעין בה לומד חברם לקבוצה עידו מנצ’ל שהפעם שיחק מול חבריו לספסל הלימודים ורשמו ניצחון חוץ ביתרון דו ספרתי יחד עם שמירה על המאזן המושלם, הבטחת אליפות הסיבוב ומבט לפני השלבים המכריעים. גם בתיכון חדש ישנם שחקנים בנבחרות הנוער וגם הם ניסו לסדר את העומס המוטל עליהם בכלל המסגרות השונות. מי שנמצא בכושר מצוין בשתי המסגרות הוא הסווינג-מן תומר אגמון שקולע לאחרונה בשתי המסגרות 20 נק’ למשחק, כאשר גם לצדו ניתן לבנות משולש מרכזי בקו האחורי בדמותם של אילי עזרן, כשחקן שיודע לייצר נק’ הן בחדירה והן בקליעה, ושל עוז רוזנצוויג שאמון על ניהול המשחק אך יודע גם הוא לייצר נקודות ולצידו במלאכת הובלת הכדור אמור לתת מענה נועם יעקבי. מנגד גם נחום סגל יודע שיצטרך במעמד הגמר להשתמש לא מעט בשחקני הרוטציה מהשכבה הצעירה בדמותם של אורי כהן ועופרי נווה שאמורים לעזור בקו הקדמי לאלעד בקשי מול העומק בקו הקדמי של היריבה.
שחקן המפתח: אגמון מסתמן כברומטר העיקרי של תיכון חדש בפן ההתקפי, אבל גם אילי עזרן אמור לספק מאצ’-אפ מעניין מול מי שינסה לעצר את צעדיו. גם כאן האקסטרה מהספסל של תיכון חדש צריכה להיות ההבדל העיקרי האם האלופה תצליח לשמור על תארה.

ניפגש באנרבוקס!

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now