אליפות התיכוניים תשפ”ג סיכום רבע גמר תלמידים והעולות לחצי הגמר

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

אליפות התיכוניים תשפ"ג סיכום רבע גמר תלמידים והעולות לחצי הגמר

פורסם ע"י:       8 דצמבר, 2022  22:14

תיכון חדש נותרה מושלמת עם ניצחון ביתי נוסף ומחכה לויצ"ו נהלל שרשמה העפלה היסטורית לחצי הגמר ומתכוונת ללכת עד הסוף. בליך ר"ג הפסידה לראשונה באולמה הביתי אך העפילה לחצי הגמר ומקבלת את רמות ים עמק חפר ובן שרף שהדיחו את האלופה מהגלבוע.

תיכון חדש נותרה מושלמת עם ניצחון ביתי נוסף ומחכה לויצ”ו נהלל שרשמה העפלה היסטורית לחצי הגמר ומתכוונת ללכת עד הסוף. בליך ר”ג הפסידה לראשונה באולמה הביתי אך העפילה לחצי הגמר ומקבלת את רמות ים עמק חפר ובן שרף שהדיחו את האלופה מהגלבוע.
מאת: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר

המשחק המרכזי – שודר בערוץ One
רמות ים עמק חפר – רב תחומי עמק חרוד (שוויון 74 במשחק 1) 72:77
איזה משחק גומלין קיבלנו לקראת שלב ההכרעה לקביעת העולות לחצי הגמר. גם מפגש בין האלופה המכהנת לבין זו שרוצה ללכת עד הסוף, וגם משחק גומלין שנפתח מחדש לאור התוצאה במשחק הראשון בין שתי הקבוצות בו הצליחה רמות ים למחוק בעין חרוד פיגור דו ספרתי ולהחזיר את ההכרעה לאולמה הביתי. רמות ים קיבלה למשחק הגומלין את בן שרף שנעדר מהמשחק הראשון וזאת למרות שהתרגלה לשחק בלעדיו בליגת הנוער. מנגד עמק חרוד הצליחה לנצח השבוע בביכורים בליגת הנוער את מכבי חיפה כאשר היא בסגל חסר ופצוע וגם היום חלק משחקניה כמו פרטי וכץ עלו שהם לא כשירים לחלוטין.  פילוננקו עלה ראשון על הלוח אצל האדומים והוסיף דאנק אימתני בהמשך. אורי יאיר חימם את הידית והשווה את התוצאה בפרק זמן קצר. ירמולוב בחדירה נאה על פילוננקו העלה את המארחת ליתרון ראשון (11:13, 6). פרטי שעלה לשחק כפצוע ענה בשלשה. בן שרף שנכנס לשחק עבר את כל הגנת האדומים בחדירה לטבעת עם סל ועבירה והוריד את הקבוצות לפסק זמן ראשון (16:18, 8).


המשחק המרכזי: שודר בערוץ 50 (ONE) צילום: רום שקד

פרטי מהקו וברקו השאירו את האורחים צמודים, ומי שחתם את הרבע הראשון היה אריאל סלע בצבע – 25:28 למארחת.
פרטי, פילוננקו וברקו בסל ועבירה נשארו צמודים עם פתיחת הרבע השני ונק’ של האחרון מהקו הפכו את התוצאה לזכות האדומים (30:31, 13). בן שרף ובלגה היו שם בשביל עמק חפר עם שלשות ונק’ בצבע, אבל פרטי שוב חימם את הידית והשאיר את האדומים ביתרון זעיר. קלר הוריד את הקבוצות להפסקה – 40:44 לעמק חרוד. סלע ושרף ניסו לנגוס בפיגור הזעיר מול היעילות של פילוננקו האורח מהצד השני עם פתיחת המחצית השנייה. שומרוני העלה את עמק חרוד ליתרון משמעותי (44:52, 24) ואחרי דקות רבות בנדה ווולפסון הזעיקו פסק זמן. איתם כהן בסל קשה ושרף מעל פילוננקו שוב החזירו את קבוצתם למשחק והפעם שנקמן הזדרז לעצור את הריצה (48:54, 27).

פילוננקו בצבע ושומרוני בשלשה פנויה שוב החזירו את האדומים לדו ספרתי. איתם כהן בסל ועבירה ב.ס לזכותו הרים את הקהל המקומי שהיה רדום, ובלגה סיים את ההתקפה עם עוד שלשה. איתם כהן וסלע עם הסיום הורידו את הקבוצות בפיגור נקודה בלבד לרבע האחרון (60:61).
בלגה מחק את הפיגור עם פתיחת הרבע האחרון מאיבוד כדור של שטרית והוסיף עוד סל. ארבע דק’ ללא נק’ הורידו את האדומים לפסק זמן. שטרית עשה סל אחרי הרבה זמן, אבל עמק חרוד אפשרו לאורי יאיר נק’ קלות בצבע. כץ עוד צימק מהקו, לפני ששרף קבר שלשה מ-10 מ’ והוסיף דאנק מאסיסט של סלע שהצליח לחסום את פילוננקו בדרך ליתרון משמעותי בדיוק בדק’ ההכרעה (64:71, 37). כץ חזר מפסק זמן של שנקמן עם שלשה חשובה. שרף העלה מהקו את היתרון ל-6 שתי דק’ לסיום בעוד עמק חרוד לא מצליחה להכניס כדורים פנימה לפילוננקו ומאבדת זמן יקר. בדקה האחרונה כץ ושומרוני הצליחו להוריד את הפיגור עד למינוס 3, חצי דק’ לסיום אבל עבירה מפוקפקת שלחה את בן שרף לקו לקלוע אחת, עמק חרוד הפעילה הגנה לוחצת אבל השאירה לבד את אורי יאיר לקלוע קרש סל ולחרוץ את גורל ההתמודדות.

לרמות ים: בן שרף 19 (7 כ”ח, 5 אס’), אורי יאיר 14, אריאל סלע המצטיין במשחק 12 (8 כ”ח, 7 אס’), איתם כהן 11, רני בלגה 10, ירמולוב 6, קורן 3, קלר 2. לעמק חרוד: מקסים פילוננקו 14 (10 כ”ח), פרטי ושומרוני 11 כ”א, מירון כץ 10 (7 כ”ח, 7 אס’), עופרי שטרית, גיל בירן וזיו ברקו 6 כ”א, שמשון בן יאיר 3.


המשחק המרכזי: שודר בערוץ 50 (ONE) צילום: רום שקד

ויצ”ו נהלל – כצנלסון כפר סבא (67:66 במשחק 1) 69:81

החבורה מעמק יזרעאל שעדיין מושלמת בליגת הנוער רצתה להחזיר את ההכרעה לאולמה הביתי שבו טרם הפסידה העונה במטרה לרשום העפלה היסטורית לחצי הגמר ואולי גם ללכת עד הסוף. כפר סבא שחזרה אחרי היעדרות של שנתיים לחצי הגמר רצתה להשלים את המשימה למרות המשוכה הלא פשוטה שניצבה בפניה. אור חן שבר ראשון את המשחק השוויוני והעלה את קבוצתו ליתרון 2:6 מהקו אחרי שתי דק’. היתרון הזעיר נשמר לאורך כל הרבע כאשר כצנלסון לא נותנת לנהלל לפתח יתרון משמעותי. אורי עובדיה חתם את הרבע ב-13:17 לנהלל.
גם ברבע השני היה זה אור חן שהוביל בריחה של נהלל ליתרון דו ספרתי עם סל ועבירה תוך שתי דק’ (15:25) לפני פסק זמן של בן הרצל.

5 רצופות של איתי סלמה הורידו את הפיגור שוב לחד ספרתי (28:20, 15) והפעם היה התור של גולן יבלונובסקי להזעיק פסק זמן משלו. אורי עובדיה ואור חן שוב החזירו את קבוצתם לדו ספרתי. נועם לוגשי הוריד את הקבוצות להפסקה ב-29:42 לנהלל.
היתרון הדו ספרתי של המארחת נשמר לאורך הרבע השלישי ולא השתנה יותר מדי. זילבר-שלג, סלמה, ואיתי ז’ק ניסו להתקרב כל הזמן במהלך הרבע האחרון, אבל לויטה ואור חן בניהול משחק יעיל, יחד עם השליטה בצבע של עובדיה וסימונס שמרו על היתרון החד ספרתי לזכות נהלל. האחרון סחט עבירה ב.ס כדקה לסיום שהכריעה את גורל ההתמודדות כאשר כצנלסון ביצעו עבירות שרק הגדילו את היתרון.

לנהלל: אור חן 23, אורי עובדיה ונועם לוגשי 16 כ”א, אלון סימונס 14, דרור פוירשטיין 5, ארד לויטה 3, סיגאווי 1.

לכפ”ס: איתי סלמה 18, איתי ז’ק 11, בן דוידוב 10, עידן זילבר-שלג 8, רן דימרי וארז אבנטל 6 כ”א, עדי קדם 3, יונתן ספקטור 2.


תיכון חדש ת”א – בן יהודה נס ציונה (63:81 במשחק 1) 65:73
סגנית האלופה השלימה ניצחון כפול וגם כן חד צדדי ונותרה עם מאזן מושלם בדרך להשלמת המשימה וחזרה לשלב חצי הגמר במטרה לחזור כמובן למעמד הגמר ולהשלים את המסע לתואר האליפות אותו היא מעוניינת להחזיר לעצמה. כמו במשחק הקודם נס ציונה כפתה מחצית ראשונה שקולה בה הוליכה לכל אורכה ביתרון זעיר עד להפסקה בה ירדה המארחת ביתרון זעיר (33:35). במחצית השנייה שמרה המארחת על היתרון החד ספרתי למרות ניסיונות כתומים לצמק, והשלימה ניצחון כפול והעפלה בטוחה לחצי הגמר.

הרבו לתיכון חדש: עופרי נווה 21, יהלי שושן 8, ירון גולדמן 7.

הרבו לבן יהודה: שגיא קמחג’י 15, רועי ניסן 13, עידו גרמה 12.


בליך רמת גן – היובל הרצליה (75:98 במשחק 1) 75:60
בליך רמת גן מחזירה עטרה ליושנה ואחרי למעלה מעשור חוזרת למעמד חצי גמר אליפות התיכוניים במטרה אולי להעפיל למשחק הגמר. בעקבות ההפרש הגבוה מהמשחק הראשון שתי הקבוצות באו ללא לחץ מה שגרם למשחק פתוח בו היובל נטלה את ההובלה ברבע הראשון ועלתה ליתרון דו ספרתי. סולומון, בן כוכב ולבבי הצליחו להוריד את הפיגור לחד ספרתי עד להפסקה (40:32). לאורך כל המחצית השנייה בליך נגסה בפיגור עד שמחקה אותו לחלוטין והגיעה לרבע האחרון כאשר המשחק הופך להיות שוויוני (בלי קשר להפרש מהמשחק הראשון). איתי אקוניס, קוזמה גונצ’רו וגיא כהן הצליחו לברוח בשלוש הדק’ האחרונות עד ליתרון של 19 נק’ (56:75), אך לא הצליחו להגיע להפרש הרצוי, ולהנחיל לבליך הפסד בכורה השנה באולמה הביתי שלא שינה את זהות העולה לחצי הגמר.

הרבו להיובל: איתי אקוניס וקוזמה גונצ’רו 17 כ”א, יונתן שנבל 10

הרבו לבליך: עידן האשכנזי 13, יובל מנדלוביץ’ 10

 

תמונת חצי הגמר תלמידים:
תיכון חדש ת”א – מקיף חקלאי נהלל

רמות ים עמק חפר – תיכון בליך ר”ג

  
תמונת חצי הגמר: צילום ארז עוזיר, עריכה מדיה: התאחדות הספורט

משחקי הפיינל פור ייערכו השנה בתיכון “אביב” ברעננה.  ברביעי, 14.12.22 יתקיימו חצי גמר התלמידות ולמחרת, בחמישי, יתקיימו משחקי התלמידים. כל המשחקים ישודרו בערוץ ONE (50).

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now