אליפות התיכונים בכדורסל תלמידים רק שתי קבוצות מושלמות

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

אליפות התיכונים לתלמידים בכדורסל אחרי הסיבוב הראשון רק שתי קבוצות מושלמות - יש לנו ליגה אליפות!

פורסם ע"י:       6 אוקטובר, 2022  6:30

אם היה לרגע ספק שאליפות התיכוניים הולכת להיות השנה העתק של זו שהיתה בעונה הקודמת, קיבלנו הוכחה חותכת וחד משמעית, הליגה הזו השנה תהייה מרתקת והקבוצות ילכו עד הסוף, עד המשחק האחרון.

רק כדי לסבר את האוזן: רמות ים, העולה החדשה לליגה מושלמת אחרי הסיבוב הראשון עם 3 נצחונות, האלופה המכהנת מקיף עמק חרוד עם הפסד ביתי, אחרי כמעט 3 שנים…הגימנסיה מפסידה בבית וליד”ה במשחק חוץ קשה מנצחת את בן צבי ק. אונו…בליך ר”ג עם 2 נצחונות תארח את הגמנסיה ראשל”צ למשחק מסקרן וחשוב לשתי הקבוצות.ובשישי, 7.10.22, משחק “עונה” בסיבוב השני , ליד”ה י”ם מול רמות ים…(איזה בית..) יש לנו ליגה ליגה!
מאת: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר

אם היה לרגע ספק שאליפות התיכוניים הולכת להיות השנה העתק של זו שהייתה בעונה הקודמת, קיבלנו הוכחה חותכת וחד משמעית, הליגה הזו השנה תהייה מרתקת והקבוצות ילכו עד הסוף, עד המשחק האחרון. רק כדי לסבר את האוזן: רמות ים, העולה החדשה לליגה מושלמת אחרי הסיבוב הראשון עם שלושה ניצחונות, האלופה המכהנת מקיף עמק חרוד עם הפסד ביתי, אחרי כמעט 3 שנים, הגימנסיה ראשל”צ מפסידה בבית וליד”ה במשחק חוץ קשה מנצחת את בן צבי ק. אונו. בליך ר”ג עם שני ניצחונות תארח את הגימנסיה ראשל”צ למשחק מסקרן וחשוב לשתי הקבוצות. בשישי, 7.10.22, משחק “עונה” בסיבוב השני , ליד”ה י”ם מול רמות ים…(איזה בית..) כן, יש לנו ליגה אליפות!


ליד”ה י”ם מנצחת בחוץ את יב.בן צבי ק.אונו –  צילום: ארז עוזיר

בית ב’
המשחק המרכזי
בן צבי קריית אונו – תיכון ליד האוניברסיטה ירושלים 75:71
המשחק המרכזי שנעל את הסיבוב הראשון הפגיש את קריית אונו שפתחה את העונה בסערה בניצחון ביתי אך נרגעה בהמשך, מול אחת הקבוצות המפתיעות של העונה עד עתה – נציגת עיר הבירה. אונו עלתה בחמישייה עם ירין דזן, ברק הלפרין, רועי פייגין, הקפטן הראל רוד ואלון ינקוב. האורחים מירושלים עלו עם רום כיטכס, הלל לב רן, ליאור הייבלום, יואל שפירא והקפטן יאיר ידין. שתי הקבוצות סיפקו לנו רבע ראשון התקפי ומשובח עם יכולת גבוהה מצד שחקני שתי הקבוצות. ירין דזן הנהדר עם 9 אישיות פתח טוב בשורות המארחת אך האורחים ענו עם שלשות של לב רן וידין. כיטכס בדרך להופעה מרשימה חתם את הרבע בשוויון 20. ברבע השני שחקניו של בועז טייב העלו את רמת האגרסיביות והאינטנסיביות וגם העלו הילוך בהתקפה בראשותו של כיטכס שקלע 11 נק’ ברבע הזה בדרך ל-16 עד ההפסקה כאשר ליד”ה יורדת ביתרון זעיר במחצית – 36:42. במחצית השנייה נמשך המשחק הצמוד. דזן המשיך להשאיר את בן צבי בתמונה יחד עם רוד וינקוב, ומנגד כיטכס המשיך להיות דומיננטי. שלשות של ידין ואורי דור שעלה מהספסל שמרו על היתרון של אונו. ברבע האחרון נמשך המשחק הצמוד כאשר דזן וינקוב מנסים להפוך את התוצאה אבל כיטכס עם סלים חשובים בדקה האחרונה עמד גם בלחץ מקו העונשין והעניק ניצחון חוץ יוקרתי לקבוצתו.
לליד”ה: רום כיטכס שנבחר למצטיין במשחק – 27 נק’ (8 כ”ח, 5 אס’), יאיר ידין 18, ליאור הייבלום והלל לב רן 10 כ”א, אורי דור 5, פלג פוני ויונתן מאירי 2 כ”א. לבן צבי: ירין דזן 32, אלון ינקוב 19, ברק הלפרין 5, רועי פייגין ועידו בלום 4 כ”א, הראל רוד ודותן הירשהורן 2 כ”א, יואב סרזו 1.

הדרים הוד השרון – רמות ים עמק חפר 73:50
גם במשחק הזה הסתדרו החניכים של עמית בן דוד ורמון וולפסון ללא חבריהם בן שרף ואריאל סלע בדרך לעוד ניצחון קל וכיבוש פסגת הבית. לאחר רבע ראשון שקול שהסתיים בשוויון 16, ברחו האורחים ליתרון דו ספרתי בהפסקה (34:23) ובמחצית השנייה העבירו הילוך בדרך לניצחון חד צדדי. רועי שרון, ערן פינסלי ואורי ירמולוב בלטו בשורות רמות ים.  הרבו לרמות ים: ערן פינסלי 15, רועי שרון 14, אורי ירמולוב 10. להדרים: גיא רייסנר 21.


עירוני א’ מודיעין מול האלופה הרב תחומי ע.חרוד-  צילום: ברוריה הדר

בית א’
מוקדם מהמחזור הרביעי – תיכון חדש ת”א – כצנלסון כפר סבא 72:85
חמישה ימים לפני שנפגשו בפעם השנייה נפגשו שתי מוליכות הבית ערב המחזור באולם תיכון חדש להתמודדות על ראשות בית א’ על מנת לקבל דירוג טוב יותר בהצלבה. השחקנים של עדי עמוס ונחום סגל פתחו את המשחק היטב ו-8 רצופות של עופרי נווה שהיה דומיננטי מאד במחצית הראשונה העלו אותם ל-2:11 מהיר תוך 3 דק’. איתי סלמה ובן דוידוב שעלה מהספסל עוד הצליחו לשמור את הירוקים של הוד בן הרצל במשחק ובסיום הרבע הראשון 18:26 למארחת. ברבע השני העלה נווה שהיה משמעותי מאד בעיקר ברחבת הצבע את קבוצתו ליתרון דו ספרתי תוך 2 דק’ (20:32) שנשמר עד להפסקה. תיכון חדש נהנתה מקרדיט עצום מצמד השופטים שסיבך את האורחים בבעיית עבירות קשה כבר במחצית הראשונה והלכה פעם אחר פעם לקו. אל נווה שסיים את המחצית עם 19 אישיות, הצטרפו ירון גולדמן ועמית צוקר שעלה מהספסל שהעלו את קבוצתם כבר ליתרון של 20 נק’ הפרש – 27:49 בהפסקה. הירוקים העקשנים מכפ”ס לא נבהלו ועם פתיחת המחצית השנייה החלו לנגוס לאט לאט בפער. אל סלמה ודוידוב הצטרפו נדב שדה שהחל לצלוף מחוץ לקשת, וגם איתי ז’ק שסבל מבעיית עבירות. שלשה של עדי קדם הצעיר מחצי מגרש הורידה את הפיגור לראשונה לחד ספרתי סמוך לסיום הרבע השלישי. איתי ז’ק ושדה עוד טיפחו תקוות לירוקים ברבע האחרון כאשר הורידו את הפיגור למינוס 6 בלבד (68:62) אבל נווה ואלון אהרונוביץ’ שהיה דומיננטי ברבע האחרון החזירו את היתרון לדו ספרתי ויחד עם מספר שריקות לזכותם החזירו את המומנטום וסגרו עניין.
הרבו לתיכון חדש: עופרי נווה 25, ירון גולדמן 14, אלון אהרונוביץ’ 12, עמית צוקר 11. הרבו לכצנלסון: איתי סלמה 24, איתי ז’ק 12, נדב שדה 11. במשחק הגומלין בין שתי הקבוצות השלימה תיכון חדש ניצחון כפול 52:88. הרבו לתיכון חדש: עופרי נווה 17, ירון גולדמן 16, יהלי לוי שושן 13, עמית צוקר 10 הרבו לכצנלסון: איתי סלמה 10.

מקיף גבעת ברנר – עמק החולה גליל עליון 59:102
ניצחון בכורה לנציגת השפלה. חניכיו של אסי שמעון סגרו עניין כבר ברבע הראשון בו ירדו ביתרון 9:26 ולא הותירו סיכוי לנציגת ‘אצבע הגליל’ שתצטרך ככל הנראה ללכת למשחקי ההישרדות אם ברצונה להישאר בליגה. הרבו לברנר: אור סופר 19, עידו מדינה 17, דניאל קריף 13, פלג דרור 12  לעמק החולה: דניאל דהדי 13.


הקהל של שב”צ גבעתיים בפעולה (שב”צ מפסידה לבליך ר”ג)

בית ג’
ליאו-בק חיפה –בליך רמת גן 96:63
ניצחון מרשים לשחקני בליך שמעלה אותם לפסגת הבית. השחקנים של רועי קארש המשיכו את המומנטום מהניצחון בדרבי ושטפו את הפארקט באולם ליאו-בק כאשר שחקניו של דוד אלהרר התקשו לשחזר את היכולת מהניצחון בגבעתיים ולא הסתדרו עם האגרסיביות של האורחים שעלו בשלב מוקדם ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון בדרך ל-36:52 במחצית והגדילו אותו במחצית השנייה עד לניצחון חוץ המרשים והיוקרתי.
הרבו לבליך: רן סולומון 34 (5 שלשות), עידן זילבר 22, רועי בן כוכב 14 לליאו-בק: רותם עובדיה ורון דנדקר 15 כ”א

גימנסיה ריאלית ראשל”צ – שב”צ גבעתיים 61:50
אם מישהו חשב שגבעתיים לאחר שני הפסדים ביתיים שהורידו אותה לתחתית הבית תוותר על מקומה בליגה, הרי שהשחקנים של גיא קפלן הגיעו השבוע לעיר היין והפגינו אופי מדהים ומרשים שפגשו את אחת הקבוצות הוותיקות והביתיות בליגה. הרבע הראשון היה בשליטתם של שחקני הגימנסיה שעם הלחץ המוכר והאגרסיביות החזיקו ביתרון בין 7-9 נק’ בדרך ל-8:17 בסיום הרבע הראשון. רק ברבע השני האורחים מגבעתיים התעוררו והחלו לנגוס בפיגור עד למהפך בהפסקה בראשותו של ערן ברק – 29:32.  ברבע השלישי המומנטום של האורחים המשיך והם עלו ליתרו דו ספרתי. הגימנסיה נתקעה ברבע האחרון שהסתיים בשוויון ולא הצליחה להפוך שוב את המשחק בדרך להפסד ביתי מפתיע. הרבו לשב”צ: ערן ברק 15, אור פארן 13; הרבה לגימנסיה: מייק קמינצקי 20. ביום חמישי יושלם הסיבוב במשחק המסקרן בין בליך לגימנסיה הריאלית.


רום כיתכס, מצטיין המשחק המרכזי (ליד”ה י”ם – י.בן צבי ק.אונו) – צילום: ארז עוזיר

בית ד’
רב תחומי עמק חרוד – ריאלי חיפה 64:63
לאחר פגרת ראש השנה ורגע לפני פגרת סוכות בה תשתתף קבוצת הנוער של גלבוע/מעיינות בטורניר ת”א, פגשה האלופה עמק חרוד את הריאלי חיפה, יריבה ותיקה עיקשת ומוכרת במסגרת ‘בית המוות’ של ליגת התיכונים. הפתיחה הייתה של החניכים של שנקמן וגוב עם 0:11 בתוך 3 דק’, כאשר מירון כץ פותח בצורה טובה מבחינתו עם 7 אישיות. פסק זמן של כץ וסירקין העיר את האורחים כאשר מנגד עמק חרוד מאבדת ריכוז וכדורים למכביר, ונכנסת לבעיית עבירות מוקדמת. ריצת 2:16 של האורחים חוללה מהפך והם ירדו בסיום הרבע ביתרון -13:19. ריאלי הצליחה לשמור על היתרון הזעיר גם ברבע השני עם יכולת קליעה טובה של אייל פורמן וחדירות של איתן חאימן ובהפסקה- 29:32 לריאלי. עם פתיחת המחצית השנייה הצליח פילוננקו בפולו-אפ להחזיר את היתרון לעמק חרוד (40:41, 27) ועד סיום הרבע היתרון עבר מצד לצד. ברבע הזה הריאלי נכנסה לבעיית עבירות קשה, אולם עמק חרוד לא ניצלה את זריקות העונשין והחטיאה לא פחות מ-10 זריקות עונשין רק ברבע הזה!  בתחילת הרבע האחרון החזיר פורמן את היתרון לאורחים, פרטי הפך שוב. גם כאן הריאלי נשארה קרובה למרות התעוררות של בירן, פרטי ופילוננקו. סל ועבירה של פורמן הוריד למינוס נקודה 53:52, 6 דק’ לסיום. שלשת קלאץ’ של חאימן החזירה את היתרון לריאלי – 57:60 3 דק’ לסיום. פילוננקו החזיר בקרש-סל, אבל פורמן ניצל ירידה לא טובה להגנה והחזיר בליי אפ משלו כ-35 שנ’ לסיום. פרטי סחט עבירה כ-6 שנ’ לסיום, קלע את הראשונה והחטיא בכוונה את השנייה. איתי דרום השתלט על הכדור החוזר, והלך לקו לקלוע פעמיים כ-3 שנ’ לסיום. גלבוע חזרה מפסק זמן עם תרגיל מתוכנן בסיומו פרטי צלף מהפינה והוריד לנק’ אך תוצאת המשחק לא השתנתה.
הרבו לריאלי: איתן חאימן 18, אייל פורמן 16, לב קרנר 7. לעמק חרוד: גיל בירן 15, מירון כץ 14, יוגב פרטי 13, מקסים פילוננקו 10.

מקיף חקלאי ויצ”ו נהלל – עירוני א’ מודיעין 60:76
ניצחון ביתי שני ברציפות לנהלל שמוכנה לקראת הגומלין מול עמק חרוד על ראשות ‘בית המוות’. השחקנים של גולן יבלונובסקי השתלטו על המשחק כבר מהפתיחה ולא הותירו סיכוי לאורחת לחזור למשחק עם יתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון (8:21) ושמרו עליו לאורך כל המשחק למרות חזרה קלה של מודיעין ברבע השלישי. אור חן המשיך את היכולת האישית הגבוהה גם מהמחזור השני במיוחד ברבע האחרון. הרבו לנהלל: אור חן 26 – 4 שלשות, נועם לוגשי 19, אלון הרשקוביץ סימונס 17. הרבו למודיעין: ירדן הראל 15, יואב ויטלם 12, עידו מן 9.

 

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now