אליפות התיכונים תשפ”ד: יוצאים לדרך בסימן 30 שנה לליגת העל

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  
ליגת העל לתיכוניים או בשמה אליפות התיכוניים של התאחדות הספורט לבתי הספר - נכנסת לשנת ה-30 שלה

לקראת השנה החלטנו לעשות לכם סדר במבנה הבתים, היכרות עם השמות הבולטים בכל קבוצה אותם תוכלו לראות מדי שבוע בשידורים הישירים הן באתר הליגה, והן על מסך הטלוויזיה בשידור המשחק המרכזי בערוץ ONE.

פורסם ע"י:       14 ספטמבר, 2023  0:42

ליגת העל לתיכוניים או בשמה אליפות התיכוניים של התאחדות הספורט לבתי הספר תיכנס השנה לשנת ה-30 לקיומה ונדמה שכל שנה ההתרגשות פורצת לה מחדש עם קבוצות חדשות ודורות חדשים של שחקניות ושחקנים חדשים. רגע לפני תום השנה העברית וכניסת השנה החדשה, במשחק הפתיחה החגיגי והמרכזי של המחזור ביום ה’ 14.9 בין האלופה תיכון חדש ת”א לקודמתה – הרב תחומי עמק חרוד. לקראת השנה החלטנו לעשות לכם סדר במבנה הבתים, היכרות עם השמות הבולטים בכל קבוצה אותם תוכלו לראות מדי שבוע בשידורים הישירים הן באתר הליגה, והן על מסך הטלוויזיה בשידור המשחק המרכזי בשיתוף ערוץ ONE.

מאת:חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר

| אליפות התלמידים
בית א’
בית זה אמור להתאפיין בשליטתם של שתי אלופות לשעבר שייפגשו כבר במחזור הפתיחה. הסגל של נחום סגל שלקח לקבוצתו החדשה באשקלון את בוגרי התיכון בשנים האחרונות, ושל המאמן עדי עמוס (מכבי ‘טדי’ ת”א) כולל את ירון גולדמן עמית צוקר ואורן סהר שממשיכים לשנתם האחרונה ואליהם מצטרפים בוגרי נבחרת הקדטים – אביאל מאמו, גבי ארטמנקו, תמיר גולד והרכש החדש יפתח שלמון כמו גם שגיא גודס ואור שילר שיוסיפו עומק בקו האחורי. הקבוצה מת”א רוצה לשוב ולעמוד על הפודיום שנה שנייה ברציפות. הרב תחומי עמק חרוד, אלופת תשפ”ב תנסה לשוב לפחות למעמד חצי הגמר אחרי שנעדרה ממנו אשתקד. אמנם יואב שנקמן המנהל המקצועי והמאמן ועוזרו דן קציר ייאלצו להסתדר ללא מקסים פילוננקו אבל מירון כץ והצלף יוגב פרטי ממשיכים, ואליהם מצטרפים מחזיקי גביע המדינה לנערים הטריים – שמרי ברזני, וחבריו בוגרי הקדטים – עדי רינסקי ומתן שטרייט והקלעי נדב שטנגר. גם בתיכון מגלבוע יודעים שהדרך חזרה למעמד חצי הגמר לפחות עוברת בת”א. על הכרטיס השלישי לרבע הגמר מהבית הזה יתמודדו מכבי ריאלי חיפה שעברה שינוי בניהול המקצועי עם הגעתו של רון נווה במקומו של טל נתן, ועירוני א’ מודיעין של אשר חגי ואיתי מידן שתנסה לברוח הפעם ממאבקי ההישרדות.

בית ב’
על הבכורה בבית זה יתמודדו עירוני בליך ר”ג שהגיעה אשתקד אחרי שנים רבות לחצי הגמר. הסגל של רועי קארש נחלש משמעותית עם עזיבת שחקנים דומיננטיים רבים בראשותו של רן סולומון ומי שיובילו את המושכות השנה יהיו יובל מנדלוביץ’ ואורי אורן. מולם מגיעה העולה החדשה-ישנה בני הרצליה ‘היובל’ של עידן לנקרי שבשורותיה 3 שחקנים שעלו לקבוצת ליגת העל: איתי אקוניס, קוזמה גונצ’רו, ואריאל שמרי. על הכרטיס השלישי יתמודדו העולה החדשה תיכון גינסבורג יבנה בהדרכת המנהל המקצועי שלומי כהן ועם נדב אזולאי ומולה שכנתה תיכון אזורי ברנר בהדרכת אסי שמעון ועם אור פורר שיפגוש את חבריו לקבוצת הנוער.

בית ג’
הבית המעניין באליפות שכל טבלה סופית בסיום שלב הבתים לא תפתיע. ויצ”ו חקלאי נהלל איבדה את מי שהיה על הקווים לאורך שנים – גולן יבלונובסקי שהתקדם לליגת העל והוחלף באיתי גולדמן. ארד לויטה, דרור פוירשטיין ויותם בודניוק יובילו את הקבוצה מהעמק שאיבדה כאמור את יפתח שלמון לאלופה. יריבתה ברבע הגמר בשנים האחרונות עשויה לתפוס את מקומה בפסגת הבית – כצנלסון כפר סבא. הוד בן הרצל הוותיק פינה את מקומו בקבוצת הנוער לעוזרו ותלמידו יוני פונט שיהנה מאייל בן אבי ועדי קדם השמיניסטים שיובילו, ויחד איתם בוגר נבחרת הקדטים עידו קנטרביץ’, וחבריו איתי וולפוביץ’ ועומר בן דוד שעשוי במידה מסוימת לפגוש לדרבי משפחתי את אביו עמית – מאמן רמות ים. על הכרטיס השלישי ייאבקו גם השנה הפועל ליאו-בק חיפה כאשר זיו תבור עשוי להחליף על הקווים את דוד אלהרר שהצפין לנהריה. רותם עובדיה ורן דנדקר יובילו את הקבוצה מהכרמל הצרפתי, שתנסה להגיע לרבע הגמר על חשבונה של בן צבי קריית אונו של עמית גלילי ויניב וייצמן. אלון ינקוביץ’ הצלף הוא השם הבולט בסגל.

בית ד’
סגנית האלופה רמות ים מעמק חפר, איבדה את הנכס היקר ביותר שלה – בן שרף, לפחות בשלבים המוקדמים, שכמו רבים לפניו מתרכז בקידום הקריירה האישית שלו בעונת הבכורה בליגת העל. מי שיובילו את הסגל של עמית בן דוד יהיו שחקני נבחרת הנוער רני בלגה, אריאל סלע, ואורי יאיר ואליהם יצטרף בוגר נבחרת הקדטים יוני קלר. גם השנה הקבוצה מהשרון מכוונת ללכת עד הסוף. מי שינסו להפר את ההגמוניה של רמות ים הן נציגות השפלה – מכבי גימנסיה ריאלית ראשל”צ של זיו ארז ונדב זילברשטיין שאולי לא מציגה סגל נוצץ, אבל קבוצתי ולוחם ושל העולה החדשה בן יהודה נס ציונה של יוסי פוקס עם שגיא קמחג’י ודניאל גריידי. הקבוצה הרביעית בבית היא נציגת עיר הבירה – תיכון ליד האוניברסיטה ירושלים של שועל הקרבות הוותיק בועז טייב.


מתכוננים לליגה השמחה והמרגשת מכולן – צילום: התאחדות הספורט לבתי הספר


אליפות התיכוניים רגעים שלא שוכחים – צילום ארז עוזיר

| מי ומה בבתים?
16 קבוצות תלמידים, 8 קבוצות תלמידות יהיו חלק מליגת העל של בתי הספר באליפות התיכוניים. בליגת התלמידים הקבוצות יחולקו ל-4 בתים (בכל בית 4 קבוצות) ובתלמידות הליגה מחולקת ל-2 בתים (4 קבוצות בכל בית).

| בתי הספר (תלמידים) :
בית א’: תיכון חדש, הרב תחומי ע.חרוד, הריאלי העברי חיפה ועירוני א’ מודיעין.
בית ב’: בליך ר”ג, היובל הרצליה, מ.אזורי ברנר וגינסבורג יבנה.
בית ג’: חקלאי נהלל , כצנלסון כפ”ס, ליאו בק חיפה ובן צבי ק.אונו.
בית ד’: רמות ים עמק חפר, בן יהודה נס ציונה, גמנסיה ראשל”צ וליד”ה י”ם.

      

ליגת התיכונים תשודר מידי שבוע בערוץ ONE ותסוקר בו באופן בלעדי עם הקולות והרגעים הגדולים של הליגה המרגשת ביותר של הכדורסל הישראלי. אירוע הגמר אמור להתקיים ב 28/12/23. לאירוע יעפילו 2 הקבוצות הטובות ביותר בתלמידים ובתלמידות.

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now