בפעם השלישית בתולדותיה: הימלפרב ירושלים היא אלופת החמ”ד בכדורסל

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  
מול יציעים גועשים, הניפו תלמידי תיכון הימלפרב ירושלים בפעם השלישית בתולדותיהם את גביע אליפות החמ"ד, אחרי ניצחון 79:58 על ישיבת בנ"ע גבעת שמואל.

באולם הרועש והגועש של תיכון אביב ברעננה, הגיע לשיאה ליגת החמ"ד בכדורסל עם משחק הגמר אשר הפגיש שתי קבוצות, אשר נפגשו לא פעם בעבר. ישיבת חמ"ד בנ"ע גבעת שמואל, אשר לה זה גמר שני רצוף בו היא מפסידה את התואר, ומולה התייצבה הקבוצה מירושלים, תיכון הימלפרב. המשחק שודר ב ONE

פורסם ע"י:       31 מאי, 2024  0:29

באולם הרועש והגועש של תיכון אביב ברעננה, הגיע לשיאה ליגת החמ”ד בכדורסל עם משחק הגמר אשר הפגיש שתי קבוצות, אשר נפגשו לא פעם בעבר. ישיבת חמ”ד בנ”ע גבעת שמואל, אשר לה זה גמר שני רצוף בו היא מפסידה את התואר, ומולה התייצבה הקבוצה מירושלים, תיכון הימלפרב.

מאת: התאחדות הספורט לבתי הספר

זוהי הפעם השלישית בתולדות ליגת החמ”ד בכדורסל, בה נפגשו הקבוצות הכדורסל של תיכון הימלפרב וישיבת בנ”ע גבעת שמואל לקרב על התואר. שתי הקבוצות כאמור כבר נפגשו בגמר פעמיים, כאשר המאזן ביניהן עומד על שוויון 1:1 בגמרים. ב- 2019 היה זה תיכון חמ”ד הימלפרב שהניף את גביע האליפות, וב-2022 ישיבת חמ”ד בנ”ע גבעת שמואל היא זו שהוכתרה לאלופה. את ליגת החמ”ד אנחנו מכירים היטב. את הרוח הספורטיבית, את הקהל הנהדר והקולני, את המשחקים הצמודים והמותחים ובעיקר את הנשמה והלב על הפרקט.

 


חוגגים ביציעים: הקהל בלבן של ישיבת ג. שמואל צילום: ארז עוזיר


חוגגים ביציעים: האדומים של ירושלים  צילום: ארז עוזיר

בימים אלו, תחת צל המלחמה, ניכרת הייתה השפעתה על השחקנים ובעיקר על הקהל. בכל פינה במגרש, הניפו האוהדים ותלו שלטים עם שמות הנופלים מבוגרי בתי הספר, חברים שנפלו במערכה בדרום ובצפון. עצב ושמחה התערבבו להם ביציעים ועל הפרקט. השנה, שוחקה הליגה בצל המלחמה, והייתה כהרגלה מותחת, עם 32 קבוצות שהתחרו על הזכות להיות במשחק הגמר. השנה, כאמור, הליגה עברה התאמות לאור המצב הבטחוני, כאשר לוח הזמנים התקצר והושם דגש מיוחד לחיזוק החוסן והגאווה הלאומית.


מחווה לחטופים ולנופלים צילום: ארז עוזיר

בדרך אל משחק הגמר, תיכון הימלפרב מירושלים, הדיח את האלופה היוצאת אמי”ת בר-אילן. הירושלמים אשר איבדו שישה מבוגרי בית הספר במלחמה, ציינו והנציחו זאת במחווה מרגשת על גבי חולצות השחקנים ושלטים שאותם הניפו האוהדים של בית הספר. ישיבת חמ”ד בני עקיבא גבעת שמואל, ניצחה בדרך לגמר בקושי את ישיבת חמ”ד הדרום במשחק צמוד. גם אצל אוהדי גבעת שמואל, הונפו שלטים ברוח ימים אלו, לזכרם של אלו שלא איתנו ולשחרור החטופים והחטופות.


מלחמה ספורטיבית על כל כדור צילום: ארז עוזיר

אירוע הגמר התקיים בהובלת התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל והפיקוח הארצי על החינוך הגופני יחד עם מנהל החמ”ד ובשיתוף עיריית רעננה , באולם תיכון “אביב” בעיר. באירוע נכחו המפמ”ר והממונה על החינוך הגופני במשרד החינוך גיא דגן, מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר זיו ישראלי, ראש מנהל חמ”ד הגברת שוש נגר וסגניתה אתי אורלב ומכובדים נוספים. האירוע , שהתקיים היום, (חמישי, 30.05.24 ) סיים עונה מרתקת, עם מעל 30 קבוצות ולמעלה מ-500 שחקנים מ-30 מוסדות של החמ”ד שנטלו חלק בליגה משלב הבתים בשלבים המוקדמים, דרך חצאי הגמר וכאמור אל הגמר שאליו הגיעו שתי נבחרות ליגת החמ”ד הטובות בארץ.


לא שוכחים ברגעים שמחים את הנופלים צילום: ארז עוזיר

המשחק עצמו, התנהל בשליטת נבחרת התיכון מירושלים. הימלפרב הובילו ברבע הראשון 19:13 והמחצית הראשונה הסתיימה בתוצאה 32:27 לירושלמים. הפער ברבע השלישי גדל לכדי 17 נקודות והבאזר לסיום המשחק, נתן את האות לחגיגה גדולה של הקהל כאשר לוח התוצאות הראה את תוצאת הסיום 79:58. את רגע ההנפה המאושר של הימלפרב הם לא ישכחו עוד שנים רבות. הגביע כוסה בחולצה מיוחדת לזכרם של הנופלים והונף בהתרגשות רבה ע”י הקפטן דביר שמואליאן וחבריו הנרגשים. לשחקן המצטיין של המשחק נבחר רועי הופמן, מתיכון חמ”ד הימלפרב שקלע 21 נקודות והוריד 13 ריבאונדים. בטקס ה MVP, הבנו עד כמה השמחה הגדולה מהולה בימים אלו בעצב, דודו של רועי, רס״ן יצהר הופמן לוחם בשלדג נפל במהלך קרבות מלחמת חרבות ברזל.

 


מצטיין המשחק רועי הופמן, מתיכון חמ”ד הימלפרב

שוש נגר, ראש מנהל החמ”ד: “הנהלת החמ”ד מברכת את זוכי ליגת כדורסל של נבחרות הבנים בחמ”ד. שמחים על ההזדמנות לאפשר לתלמידי החמ”ד, במיוחד בשנה המאתגרת הזו, לפתח המצוינות בתחום החינוך הגופני והספורט ובעיקר להביא את יכולותיהם לידי ביטוי באופן מיטבי ובשמירה על ערכי הוגנות, יושרה, עמל, ובעיקר על שמירת רוח ספורטיבית לאורך כל השלבים”.

זיו ישראלי מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר: “גמר ליגת החמ”ד בכדורסל הוא אירוע השיא של תלמידים רבים ומתקיים הודות לשיתוף פעולה מבורך של הפיקוח הארצי על החינוך הגופני, מנהל החמ”ד והתאחדות הספורט לבתי הספר. ליגת החמ”ד השנה הייתה מאתגרת במיוחד נוכח המציאות והמלחמה ברקע. על אף זאת, ראינו חשיבות עצומה בקיומה ובקיום אירוע הגמר, הן בהיבט החוסן הלאומי והן בהיבט של חזרה לשגרה דרך הספורט. אירוע הגמר של החמ”ד ידוע באווירה המצוינת שלו, בתחרותיות הגדולה בין הקהלים ועל הפרקט. ברכות לאלופים מירושלים ולנבחרת מגבעת שמואל, סגנית האלופה. נתראה בשנה הבאה בתקווה לשקט ובטחון”, סיים ישראלי.


זיו ישראלי, שוש נגר, גיא דגן ואתי אורלב בטקס

אתי אורלב סגנית ראש מנהל החמ”ד: “ליגת החמ”ד השנה בכלל ואירוע הגמר בפרט, בשנה לא קלה ובצל המלחמה, מהווים את חוד החנית של העונה. ההחלטה לקיים את הליגה, התקבלה בעיקר על מנת לחזק את החוסן הלאומי ואת תחושת השגרה. אציין לטובה את השותפות עם הפיקוח על החינוך הגופני ואודה להתאחדות הספורט לבתי הספר על הפקת האירוע ושותפות של 7 שנות עבודה נהדרות”. הוסיפה אורלב: “תמיד אני מציינת את המשפט המוביל של ליגת החמ”ד: “משחקים בכבוד – מנצחים בענווה” – הוא אני מאמין של החמ”ד באופן כללי וראו איך זה בא לידי ביטוי במשחק הגמר. קיבלנו אירוע גמר נהדר, מעבר לספורטיביות על הפרקט, קיבלנו גם עידוד נהדר ואווירה טובה, תוך ציון מכובד של הנופלים במלחמה בבתי הספר. מייחלת לימים שקטים ולשובם במהרה של החטופות והחטופים” סיימה אורלב.


אתי אורלב סגנית ראש מנהל החמ”ד צילום: ארז עוזיר

רועי שרוני, מנהל הליגה מטעם החמ”ד: “ליגת החמ”ד בכדורסל , בעונתה השביעית מאז 2018, זו כבר מסורת בעולם מוסדות החינוך של החמ”ד. אירוע הגמר השנה היה האירוע הטוב ביותר מבחינת ההתנהגות ודרך ארץ, השאיפה למצוינות ספורטיבית ולהצלחה בקרב השחקנים והקהל”. הוסיף שרוני: “הליגה התחילה כליגה עם מטרה לשמירה על החוסן הלאומי בעת מלחמה והסתיימה עם משחק גמר ענק שבו משחק ומשתתף הנוער האיכותי שלנו – הנוער שיהיה בעתיד חוד החנית בעשייה למען עם ישראל – יש על מי לסמוך.. נתראה בליגה הבאה, בשנה הבאה.”


רועי שרוני, מנהל ליגת החמ”ד צילום: התאחדות הספורט לבתי הספר

 

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now