היום: האליפות הארצית במרוצי שדה
מי יהיו האלופים והאלופות השנה?

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן...  

מאות משתתפות ומשתתפים מכל הארץ, נופים פראיים של הגלבוע ועמק המעיינות ומזג אוויר אירופאי שמתאים בול לאירוע. מה צריך יותר?

מחר, כשנוף מושלם וספורט נפגשים כמו תמיד רק טוב יוצא מזה...באליפות הארצית במרוצי שדה, יתקיימו מקצי ריצה בחמש קטגוריות לתלמידות ותלמידים לפי שכבות הגיל מכיתות ז'-ח' מחטיבות הביניים לרבות כיתות ט', ושתי קטגוריות בגילאי העל יסודי (י'-י"ב) לתלמידות ולתלמידים.

פורסם ע"י:       16 ינואר, 2023  14:12

מאות משתתפות ומשתתפים מכלל בתי הספר במחוזות ארץ, נופים פראיים של הגלבוע ועמק המעיינות מול גבול ירדן ומזג אוויר אירופאי שמתאים בול לאירוע. מה צריך יותר? הגמר הארצי למרוצי שדה יוצא לדרך מחר בשעות הבוקר. בשנה הקודמת חגגו בתיכון “אשל הנשיא” מרחבים אליפות כפולה בתלמידות ובתלמידים וייצגו את המדינה בכבוד באליפות העולם. מי יעמדו השנה על הפודיום בקטגוריות השונות? ננסה לתת תשובות בכתבה המלאה. האליפות, תהייה האירוע הארצי הראשון של השנה הלועזית וכרגיל לפי המסורת תיערך בנופים הקסומים של הגלבוע ועמק המעיינות, במסלול הפתוח של מרכז עידן במועצה האזורית עמק המעיינות. הגמר הארצי יכלול קטגוריות אישיות וקבוצתיות של בתי הספר שהגיעו לניקוד הגבוה ביותר באירועי הגמר המחוזיים. סקירת בתי הספר המשתתפים, מתמקדת באלו ששלחו את מספר המשתתפים הגדול ביותר ובמספר הקטגוריות הרב.
מאת: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר

מחוז הצפון
במחוז שמארח את האליפות ישנם שני בתי ספר גדולים עם ייצוג נכבד. הראשון שבהם הוא מקיף חקלאי ויצ”ו נהלל שבשנת הפעילות הנוכחית רושם הישגים נפלאים הן בליגת התיכוניים בכדורסל וגם בכדורגל שנחשבים ענפים מובילים בבית הספר, אך השנה גם בתחום הריצות בית הספר הצליח להגיע עם 4 נבחרות – תלמידים ז’-ח, תלמידות ותלמידים כיתה ט’, ותלמידים י-י”ב. אחד הרצים הבולטים שישתתפו הוא ליאם אביב בן ה-14.5 – תלמיד כיתה ט’ שמספר על הרקע הספורטיבי שלו ולקראת האליפות: “אני מתאמן ומתחרה בטריאתלון שזאת תחרות המשולבת משחייה אופניים וריצה ואני אלוף ישראל. אני גם מתחרה באתלטיקה (ריצה) אני מתחרה גם באופני שטח (אלוף ישראל 3 פעמים) ומתחרה גם באופני כביש ובשחייה. בשנה שעברה סיימתי את אליפות בתי הספר במרוצי שדה במקום השני אחרי תחרות חזקה. יש השנה מתחרים חזקים מאוד ויהיה לחץ ומעניין עד השנייה האחרונה במרוץ. אני מקווה לסיים במקום הראשון השנה את אליפות בתי הספר במרוצי השדה”.

בית הספר השני הבולט במחוז מגיע מהחינוך הדתי והוא תיכון דרכא שק”ד שדה אליהו שגם כן ישתתף ב-4 קטגוריות שאחת מהן היא אישית – התלמיד איתמר חלמיש בריצת תלמידים ז’-ח’, יחד עם 3 קבוצות בקטיגוריות חט”ב תלמידות ותלמידים, וכמובן י-י”ב תלמידים שכידוע תחום זה בולט בחינוך הדתי. רוני קליינמן שקד – תלמידת כיתה ח’ מתאמנת אצל הוריה בקבוצת הטראטלון של ‘קליינמנס’ בתחום הריצה והטריאטלון מגיל קטן, משתתפת בתחרויות ארציות ומתמודדת על המקומות הראשונים. איתמר חלמיש מתאמן מגיל קטן בטריאטלון גם בקבוצת ה’קליינמנס’ לוקח חלק בתחרויות ארציות ומתמודד על המקומות הראשונים, ו דוד מנחם ספורטאי טוב לא מתאמן בצורה תחרותית אך נמצא בתחום בעיקר בשביל להתגייס ליחידות מובחרות בצה”ל כמיטב המסורת של בוגרי שק”ד. שם שלישי ומפתיע מגיע מבירת העמק מרשת אורט ‘אורן’ שתשלח את נבחרת התלמידים בקטגוריה המובילה יחד עם רץ בולט – עידן ולסנקו. רכזת החנ”ג נטלי עטיה מספרת על הנציג המוכשר: ” עידן הוא תלמיד כיתה י”א, ספורטאי מצטיין, כדורגלן בהפועל עפולה מזה 5 שנים. הוא משחק בקבוצת הנערים א’ של המועדון כשחקן כנף, והוא גם מלך השערים של הקבוצה העונה עם 17 שערים. מדובר בילד מאד תחרותי. עידן סיים כאלוף המחוז במרוץ ל-5 ק”מ”.


מימין לשמאל: רוני קליינמן, ליאם אביב, איתמר חלמיש, עידן ולסנקו – נציגות צפונית מבטיחה

מחוז חיפה
בית הספר הריאלי העברי ממשיך להצטיין בכלל ענפי הספורט ואשתקד החמיץ את הבכורה בקטיגוריות הבכירות (תלמידות ותלמידים על יסודי) ואת ההשתתפות באליפות העולם, אך גם השנה שולח ייצוג גדול והולם בכלל הקטיגוריות – 5 קטיגוריות מתוך 6!). רכזת החנ”ג עינת אהרון מספרת: “אנחנו מגיעים בייצוג גדול מאד לבית הספר בכלל הקטגוריות. בגילאי התיכון יש לנו שלושה ספורטאים בולטים: רון בק, תלמיד כיתה י’, ספורטאי הישגי בענף הטריאתלון מזה כ-6 שנים, מתחרה בקטגוריית הספרינט באיגוד הטריאתלון. מבין שלושת הענפים ריצה זה תחומו החזק עם התמחות במרחק ה- 5 ק”מ. מחזיק בתואר אלוף אירופה בטריאתלון ספיישל אולימפיקס במקצה הספרינט”. רוני ברק תלמידת כיתה י”א, אלופת מחוז חיפה, החלה את דרכה הספורטיבית בטניס, בכיתה ח’ עברה לשחק כדורסל במכבי חיפה, כיום נחשבת לאחת השחקניות הכישרוניות באגודה, מתאמנת בקביעות עם הקבוצה הבוגרת של המועדון (ליגת העל) ומשחקת בקבוצת הנערות א וכן עם הבוגרות ליגה ארצית, משחקת כמו כן בנבחרת הריאלי בכדורסל, כדורגל ובאתלטיקה. נטע חוברה (י”א) ודניאל פז (י”ב) אתלטיות, בולטות גם כן בהובלת הנבחרת. חניכות בפנימייה הצבאית”. “אחרון חביב הוא דויד גווילי תלמיד י”א חניך בפנימייה הצבאית רץ מוכשר שהתקדם מאוד בשנתיים האחרונות. אלוף מחוז חיפה. מחזיק בשיא הפנימייה בריצת 3 ק”מ בתוצאה איכותית של 9:55 דק'”.


נבחרת הריאלי העברי חיפה – ייצוג מרשים בכל הקטגוריות

מחוז מרכז
אחד מבתי הספר הבולטים ממחוז זה מגיע מעמק חפר שאשתקד גם הצטיין במספר ענפים. מדובר בתיכון ע”ש דוד בן גוריון שנמצא צמוד למרכז האקדמי רופין ולמועצה. מי שאחראית על גידול וקידום הרצים הבולטים מבית הספר בשנים האחרונות היא ענבל ראובני שמספרת על התלמידה אורי אשל: “אורי אשל היא תלמידת שכבת י”א, ספורטאית פעילה בענף הטריאתלון ומתאמנת בקבוצת הטריאתלון של עמק חפר החל מגיל 9. במהלך שנותיה זכתה בתארים שונים בתחום הספורט.אורי סיימה במקום ה 3 באליפות המחוז ותייצג את קריית החינוך בן גוריון כרצה יחידנית באליפות ישראל בריצת 3 ק”מ”. בנוסף לאורי אשל, גם בגילאים הצעירים, תלמידות בן גוריון עמק חפר בניצוחה של רכזת האתלטיקה ענבל ראובני עושות חיל: נבחרת תלמידות ז’-ח’ העפילה לאליפות ישראל וזאת לאחר שסיימה את הגמר המחוזי במקום הראשון! מדובר בנבחרת מיוחדת ומגוונת המורכבת מבנות מוכשרות העוסקות בענפי ספורט שונים כמו כדורסל, התעמלות, ריקוד וטריאתלון. הבנות מתאמנות פעמיים בשבוע במסגרת אימוני האתלטיקה של בית הספר. בנות הנבחרת הן – נטע שנקר, שירה יצהר, הילה גרובר, מאיה טוקר וכרמל מורן גן.


אורי אשל, נבחרת דוד בן גוריון עמק חפר

מחוז תל אביב
במחוז תל אביב יש ייצוג מכובד כמעט לכל הרשויות הבולטות במחוז בכלל הקטגוריות. מי שתייצג את המחוז כמעט בכל קטגוריה היא כמובן קמפוס קריית שרת חולון בניהולו של אתלט העבר רפי גרודצקי שמרכז את מגמת האתלטיקה. בקריית שרת יציגו בתחרות האתלטיקה מועמדים רבים לעמוד על הפודיום בכל הקטגוריות, וינסו במרוצי שדה גם להתמודד על התואר אם כי יודעים שבענף זה ההתמודדות תהיה לא פשוטה. בגילאים הצעירים יותר, מי שבולטת לטובה היא חטיבת הביניים ‘עלומים’ רמת השרון שמצטיינת בתחום האתלטיקה, מרוצי השדה והכדורסל. רכז החנ”ג דידי לוי מספר על הנבחרת המצוינת שתגיע כנציגה הבכירה של המחוז בגילאי ז’-ט: “ארבעת נבחרות בתי הספר של חטיבת עלומים (תלמידים ותלמידות ט’, תלמידים ותלמידות ז’-ח’) זכו במקום הראשון המכובד הקבוצתי באליפות מחוז תל אביב במרוצי שדה השנה. נבחרת תלמידים ט’ סיימה כאמור במקום הראשון הקבוצתי כאשר בין תלמידי הנבחרת זכה לירן פלץ במקום הראשון האישי כללי וברק סקאל במקום השלישי כללי. שניהם מתאמנים בטראתלון כבר שנים רבות באגודת מכבי תל אביב. יצוין כי באליפות ישראל האחרונה בטריאתלון אשר הייתה באילת זכה לירן פלץ במקום הראשון וברק סקאל במקום השלישי בארץ לגילאי 14. יחד איתם בנבחרת מתחרה גם יובל צברי, אתלט מצטיין וכדורגלן מוכשר שמשחק בנערים ברמת השרון בכדורגל”.  תלמידות ט’ : בין בנות הנבחרת מתחרה שי חכם שסיימה במקום השלישי האישי באליפות המחוז והיא גם טניסאית מצטיינת המדורגת במקום ה-15 בארץ לגילאי 14. יחד איתה מתחרה גם אלי ארליך, אתלטית מצטיינת שסיימה במקום הראשון בתחרות הקרב רב באתלטיקה לתלמידות ז-ח אשתקד והיא חלק מנבחרת הנערות של ישראל בכדורעף.  תלמידים ז’-ח’: בין תלמידי הנבחרת ישנו עמית קסטן מגורי, שחיין מצטיין שהוא אלוף ישראל לגילאי 13 ב100 מטר בסגנון פרפר, וסגן אלוף ישראל ב50 מטר חופשי ו200 מטר פרפר, ובנוסף זכה גם במדליית ארד ב100 חופשי. יחד אתו מתחרה גם יואב שופר, תלמיד כיתה ח’ הלומד בכיתת עתודה למדע וטכנולוגיה והוא כדורסלן מצטיין ורץ למרחקים ארוכים מעולה”. תלמידות ז’-ח’: בין בנות הנבחרת מתחרה הילה ורסנו מכיתה ח’, שמתאמנת באגודת מכבי תל אביב והיא אתלטית מצטיינת שזוכה כבר שנה שניה ברציפות במקום הראשון במקצועות לריצות בינוניות (800 ו1000 מטר)באתלטיקה.


נבחרת עלומים רמת השרון – ייצוג כמעט בכל קטגוריה

מחוז ירושלים
אחד מבתי הספר הבולטים באליפות ונציג עיר הבירה בפרט הוא תיכון ליד האוניברסיטה בירושלים. בית ספר שרשם עונה טובה בליגת התיכונים בכדורסל, מצטיין גם בתחום מרוצי השדה ומדגיש את היותו ביה”ס לתלמידים מצטיינים. רכזת החנ”ג יפעת הר אבן מסבירה: “שילוב של מחוננים וספורט הוא ייחודי ומעניין,  בביה”ס יש נציגות ספורטיבית מכובדת של נבחרות הכדורעף וכדורסל לתלמידות ותלמידים שמדגישים את השאיפה של צוות המורים והתלמידים למצוינות”. שתי הרצות הבולטות של ליד”ה הן טליה אלמוגי ורחלי פאר. אלמוגי תלמידת כיתה ט’ מספרת: “הריצה מהווה חלק גדול מהחיים שלי. אני מתאמנת באגודת ‘לידר ירושלים’ 5 פעמים בשבוע אצל המאמן רומן פרידמן שמלווה אותי מכיתה ז’. בשנה שעברה, אחרי הרבה עבודה קשה זכיתי במקום ה3 באליפות ישראל ב2000 מטרים. אבל הספורט בשבילי הוא יותר מהישגים ותוצאות, הוא נותן לי תחושות אתגר, סיפוק והנאה. חשוב לי לציין, בבית הספר יש מסורת של מרוצי שדה לבנות, המורה יפעת הכינה אותנו למרוץ שדה הארצי והמחוזי בצורה מעולה ובזכותה כל הבנות התקדמו והשתפרו”.


טליה אלמוגי – ליד”ה ירושלים – צילום: מקסים דופלי

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now