האליפות הארצית בגליל – סיכום היום הראשון ומשחקי היום השני

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

סיכום היום הראשון לאליפות הארצית בכדורסל: אמנם המשחקים מתקיימים באולמות, אבל אי אפשר היה להתעלם ממזג האוויר הנפלא בגליל.

פורסם ע"י:       23 נובמבר, 2022  23:34

באווירת נהדרת ובעיקר אווירה ספורטיבית הייחודית כל כך לאליפות המסורתית הזו, נקבעו העולות לשלב הבא ביום השני לאליפות

סיכום היום הראשון לאליפות הארצית בכדורסל: אמנם משחקי הכדורסל מתקיימים באולמות, אבל אי אפשר היה להתעלם ממזג האוויר הנפלא בגליל העליון, באווירת הספורט הנהדרת ובעיקר אווירה ספורטיבית הייחודית כל כך לאליפות המסורתית הזו.
מאת: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר

באליפות התלמידים
העפילו לרבעי הגמר: בן יהודה נס ציונה וקריית שרת חולון מבית א’, הראל מבשרת ציון ותיכונט ת”א מבית ב’, גינסבורג יבנה ואורט מוצקין מבית ג’ והיובל הרצליה ומכבים רעות מבית ד’. בתלמידות: רבין כפר סבא, קריית חינוך דרור ותיכון אזורי ברנר סיימו כאלופות הבתים ובית ירח וליאו בק חיפה בהופעת בכורה יחד עם עירוני ט’ העפילו אף הן לבתי הגמר שישוחקו בחמישי. סיכום היום ושיבוץ משחקי רבע הגמר בכתבה המלאה. מאת חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר.


האליפות הארצית בגליל העליון: צילום מיכה בננו

אליפות התלמידים:

בית א’ כפר בלום
ק”ש חולון – רב תחומי נהריה 35:65
המסע של האימפריה מחולון לחזרה לליגת העל נפתח מול הנציגה הצפונית מהגליל המערבי. אלופת מחוז ת”א פתחה את האליפות בדיוק כמו שסיימה אותה כאשר השתלטה כבר מהפתיחה על המשחק בראשות יאיר אהרוני ואריאל כהן שרצו ליתרון דו ספרתי אחרי 4 דק’ (2:12). נהריה חזרה למשחק עם הגנה אזורית ויום טוב מחוץ לקשת אבל גואטה ואהרוני מבחוץ החזירו את היתרון לדו ספרתי (10:23) בסיום הרבע ה-1 וברבע השני הם שמרו עליו עד ליתרון 20 בהפסקה (17:40). המחצית השנייה הייתה לפרוטוקול. הרבו לק”ש: אפק ניסנזון 10, יהלי שוורץ 9, יאיר אהרוני 8 לנהריה: אסף כהן 8, עומרי טולדנו 7.

בן יהודה נס ציונה – רב תחומי נהריה 15:56
המועמדת העיקרית להעפיל לליגת העל לא התקשתה גם היא לגבור על נהריה וסיימה את המשחק כבר במחצית (11:36) בדרך להפוך את המשחק לחד צדדי לחלוטין. שגיא קמחג’י הצטיין בשורות נס ציונה עם 16 נק’.

בן יהודה נס ציונה – קריית שרת חולון 50:64
משחק מנצחות הבית הפגיש בין שתיים מהקבוצות הטובות באליפות. לאחר רבע ראשון שקול ברובו, גריידי בקרש סל הוריד את הקבוצות ביתרון זעיר 11:12 נסצי. עם פתיחת הרבע השני בן יהודה עלתה כבר ליתרון 9 עם פעולות טובות של קמחג’י, אבל שלשה של רפפורט ונק’ של אריאל כהן מהקו החזירו את חולון למשחק. דניאל לוי חתם את המחצית – 24:28 לנסצי. קמחג’י המשיך את היכולת הטובה עם שלשה בפתיחת המחצית השנייה ויחד עם נועם חמו העלו את היתרון בין 5 ל-7 כאשר יאיר אהרוני ואריאל כהן מנסים להישאר צמודים. גריידי, ארבל גלאון, חמו וקמחג’י חזרו מפסק זמן עם ריצה שהעלתה אותם ליתרון דו ספרתי -39:51 בסיום הרבע ה-3. בתחילת הרבע האחרון גריידי שלט בצבע ושמר את היתרון הדו ספרתי של קבוצתו. דחיפות בינו לבין אלרן גואטה ללא כדור הסתיימו בעבירה בלתי ספורטיבית לזכות הגבוה הכתום שהוזהר שלא יורחק. האירוע לא השפיע על התוצאה שנשמרה עד לסיום. הרבו לבן יהודה: דניאל גריידי 18, שגיא קמחג’י 14 לקריית שרת: אריאל כהן 14.

בית ד’ כפר בלום
בן גוריון עפולה – הרצליה ‘היובל’ 65:58
המשחק השני בכפר בלום כבר היה יותר מעניין וצמוד בין נציגת בירת העמק לבין היובל שרצתה להשלים את המשימה לחזור לליגת העל. יונתן שנבל שבר ראשון את המשחק הצמוד והעלה את הכחולים ליתרון ראשון. שלשה של קוזמה גונצ’רו הריצה את היובל ל-5:12 לפני פסק זמן עפולאי ממנו חזרו שחקניו של רז אמיתי עם שלשה של רועי יחזקאלי וקרש סל של ניב גלר. ניתאי שלם סגר מהקו – 13:10 להיובל. בפתיחת הרבע השני סחט טל אחרק עבירה בלתי ספורטיבית ויחד עם דן מגן בקרש סל הפכו את התוצאה. לגון שהתעורר ודסטה מבחוץ רצו ל-17:23. דסטה בסל בחצי נפילה הוריד את הקבוצות להפסקה ביתרון דו ספרתי מרשים לבירת העמק – 20:30!. אחרק וגלר עם סל ועבירה פתחו נהדר את המחצית השנייה (24:39) לפני פסק זמן של לנקרי ממנו חזרו הכחולים עם שלשה של אקוניס. האחרון יחד עם שנבל מחקו לחלוטין את הפיגור בזכות הגנה לוחצת ואיבודי כדור מיותרים של עפולה עד לסיום הרבע השלישי – 44:42. הרבע האחרון היה צמוד ודרמתי. היובל מחקה את הפיגור ועלתה ליתרון לפני שעפולה איבדה את יונתן לגון בגלל בעיית עבירות אך הצליחה לכפות משחק צמוד כאשר אקוניס מהרצליה וגלר ודסטה מעפולה רושמים מהלכים צמודים עד אשר אקוניס בשלשה חצי דקה לסיום העלה את היובל ליתרון 3. אחרק ומגן החטיאו זריקות שלוש שיכלו לכפות הארכה, ואקוניס הלך לקו לסגור עניין  הרבו להיובל: איתי אקוניס 19, יונתן שנבל 15; הרבו לבן גוריון עפולה: עוז דסטה 14, יונתן לגון 12.

בן גוריון עפולה – ‘מור’ מכבים/רעות 47:38
נציגת העמק פתחה בצורה פחות טובה את משחקה השני נגד מכבים/רעות בעיקר בגלל הירידה המנטלית לאור ההפסד במשחק הראשון והעייפות ממנו. מכבים רעות פתחה טוב את המשחק ועלתה ל-0:6 מהיר. עפולה חזרה לאחר פסק זמן עם לגון, דסטה ושקד חדד בשלשה. תומר דואניס חתם את הרבע בשלשה -13:11 למכבים כאשר עוד הספיקו להחטיא 3 זריקות עונשין עם סיום הרבע.  מכבים רעות המשיכה להיות סבלנית ולהגיע לזריקות נוחות או לחדירה לטבעת, בעוד עפולה המשיכה לשחק מפוזר ולהיות פסיבית בהגנה. דניאל גורן עם תצוגה אישית גבוהה (14 נק’) הריץ את מכבים רעות ליתרון 8, לגון חתם את המחצית מהקו – 25:21. דואניס ודניאל גורן פתחו היטב את המחצית השנייה והעלו את מכבים רעות ליתרו דו ספרתי (23:33). דן מגן ודסטה בסל ועבירה הורידו כבר את הפיגור ל-6 בלבד 3 דק’ לסיום, אבל יונתן הלמן ודניאל גורן שוב הענישו בסל קל. עפולה ניסתה בכוח מחוץ לקשת, ולא מצאה את הטבעת ואיבדה הזדמנות יקרה מפז לעלות לרבע הגמר כאשר מכבים/רעות רושמת ניצחון מוצדק וכרטיס לשלב הבא. הלמן סגר את המשחק מקו העונשין.
הרבו למכבים/רעות: דניאל גורן 16, תומר דואניס 13 הרבו לעפולה: יונתן לגון, עוז דסטה ודן מגן 8 כ”א

הרצליה ‘היובל’ – מכבים/רעות 43:51
מכבים/רעות מסיימת יום מרשים בבית המוקדם עם הפסד חד ספרתי וכרטיס לרבע הגמר, כאשר היא מצליחה למחוק פיגור דו ספרתי במחצית הראשונה בדרך להפסד מכובד. הרבו להיובל: קוזמה גונצ’רו 11; למכבים/רעות: דניאל גורן 13


האליפות הארצית בגליל העליון: צילום מיכה בננו
בית ב’ יסוד המעלה

תיכון הראל מבשרת ציון- תיכונט ת”א 39:43
במשחק שפתח את בית ב’ התמודדו אלופת מחוז ירושלים ואחת המועמדות להגעה לשלבים הגבוהים, כאשר בשתי הקבוצות שחקני הפועל ירושלים והפועל ת”א בהתאמה. המחצית הראשונה הייתה צמודה מאד והסתיימה ביתרון זעיר לתיכונט (22:20). דולינסקי בלט בשורות האדומים עם 12 נק’ לעומת יונתן אבולוף אצל הראל. עם פתיחת המחצית השנייה עלו שחקניו של איתן בן אליעזר ליתרון זעיר אך תיכונט הצליחה להגיע לרבע האחרון בשוויון עם יכולת טובה של דולינסקי ואור טפירו. הרבע האחרון היה דרמתי אבל שחקני הראל היו מרוכזים וחדים יותר ודקה לסיום עלו ליתרון 4 מסל של יונתן אבולוף. שנשמר עד לסיום למרות 3 הזדמנויות של האדומים להשוות. הרבו להראל: יונתן אבולוף 16, ניר רותם 11. הרבו לתיכונט: עילי דולינסקי 17, אור טפירו 15.

מקיף ז’ אשדוד – תיכון הראל מבשרת ציון 54:49
אלופת מחוז ירושלים השלימה ניצחון שני על אחת הקבוצות החזקות באליפות והעפילה לרבע הגמר כראש הבית. המחצית הראשונה הייתה שקולה כאשר ג’רבי מוריד את הראל ביתרון זעיר להפסקה – 25:27. במחצית השנייה הראל ברחה ליתרון 9 עם יכולת טובה של אבולוף וג’רבי והיתרון נשמר עד לסיום. הרבו להראל: יונתן אבולוף 22, ג’רבי 12 הרבו לאשדוד: נועם אליאב 15, נאור מיכאלי 13.

מקיף ז’ אשדוד – תיכונט ת”א 46:32
תיכונט הצליחה לשרוד את הבית הקשה עם ניצחון משמעותי על נציגת עיר הנמל ששוב החמיצה הזדמנות לעלות לרבע הגמר. דולינסקי, טפירו ואסף כהן עלו ליתרון דו ספרתי ברבע השני (15:31 בהפסקה) שנשמר עד לסיום.
לתיכונט: אור טפירו 13, עילי דולינסקי 11לאשדוד: אמיר בן 13.


האליפות הארצית בגליל העליון תצוגות קהל נפלאות: צילום מיכה בננו

בית ג’ יסוד המעלה
אורט מוצקין – תיכון יצחק רבין אילת 44:55
נציגת הקריות ואלופת מחוז חיפה פתחה ברגל ימין את האליפות שלה עם ניצחון יחסית קל על הנציגה הכי דרומית באליפות. שחקניו של יגאל ניר עלו ליתרון דו ספרתי בפתיחת הרבע השני ושמרו עליו עד להפסקה (18:28) כאשר עילאי שפיצר ומאור חכם-גירי מובילים את נציגת הקריות. אילת חזרה למשחק ברבע השלישי, עם יכולת טובה של אליה ג’רבי, אבל שפיצר ושקד מלכה החזירו את קבוצתם ליתרון דו ספרתי שנשמר עד לסיום והבטיח להם עלייה לרבע הגמר.
הרבו למוצקין: עילאי שפיצר 25, שקד מלכה 12.הרבו לאילת: אליה ג’רבי 13, ענבר כהן 8.

גינסבורג יבנה – יצחק רבין אילת 38:62
נציגת השפלה השנייה פתחה את משחקיה בניצחון חד צדדי על הנציגה הדרומית והבטיחה בניגוד לאשתקד את מקומה ברבע הגמר.
הרבו ליבנה: עילאי בן חמו 20, איתי בכר 15לאילת: אליה ג’רבי 14

גינסבורג יבנה – אורט מוצקין 34:48
יבנה מסיימת בראשות בית ג’ ויכולה בזכות הגרלה יחסית נוחה להגיע אולי לחצי הגמר. הקבוצה של עידו לוי שלטה ברוב שלבי המשחק והוליכה לאורכו ביתרון דו ספרתי.
הרבו ליבנה: עילאי בן חמו 17, איתי בכר 11, אושר חדד 10. הרבו למוצקין: מאור חכם-גירי 10.

משחקי רבע הגמר (חמישי):
בכפר בלום:
בן יהודה נס ציונה – תיכונט
היובל הרצליה – אורט מוצקין

ביסוד המעלה:
תיכון הראל מבשרת ציון – קריית שרת חולון
גינסבורג יבנה – מור מכבים/רעות

אליפות התלמידות
רבין כפר סבא, קריית חינוך דרור ותיכון אזורי ברנר סיימו כאלופת הבתים. בית ירח וליאו בק בהופעת בכורה יחד עם עירוני ט’ העפילו גם כן לבתי הגמר.
בית א’ תל חי
רבין כפר סבא – תיכון הראל מבשרת ציון 25:75
היורדת מליגת העל שרוצה לחזור במהירות למקומה הטבעי, פתחה בצורה חד צדדית את האליפות עם ניצחון קל על אלופת מחוז ירושלים במשחק שהוכרע כבר במחצית הראשונה. הרבו לכפ”ס: מיקה קרט 16.


האליפות הארצית (תלמידות) בגליל העליון: צילום מיכה בננו

תיכון הראל מבשרת ציון – מקיף בית ירח 49:35
בהופעת הבכורה שלה באליפות בית ירח רושמת ניצחון ביתרון דו ספרתי ומעפילה לבית הגמר. המחצית הראשונה הייתה שקולה והסתיימה ביתרון זעיר לנציגת עמק הירדן. במחצית השנייה הבנות של רז גל ברחו ליתרון דו ספרתי ושמרו עליו עד לסיום.  הרבו לבית ירח: אופק מסרטי 18, נגה צור 14; להראל: דניאלה בן אבי 23.

רבין כפר סבא – מקיף בית ירח 38:53

כפר סבא התקשתה מעט מול נציגת עמק הירדן כאשר אלופת מחוז מרכז ירדה להפסקה ביתרון 6 בלבד (26:32). ברבע השלישי בית ירח המשיכה להישאר צמודה, אך לא הצליחה להפוך את התוצאה וברבע האחרון כפ”ס ברחה ליתרון דו ספרתי. הרבו לכפ”ס: ליה שלזה 14. לבית ירח: נגה צור 10.

בית ג’ תל חי
אזורי ברנר – תרשיחא 33:60
סגנית אלופת מחוז מרכז ואחת המועמדות להעפיל לליגת העל לא התקשתה לפתוח את משחקיה בבית המוקדם מול מקבילתה מהמחוז הצפון. הרבתה לברנר: עומר שפר 14.


האליפות הארצית (תלמידות) בגליל העליון: צילום מיכה בננו

תרשיחא – עירוני ט’ ת”א 69:33

עירוני ט’ שרוצה לחזור אחרי למעלה מעשור לליגת העל גם כן לא התקשתה לנצח את נציגת המגזר הערבי וגם היא רשמה ניצחון חד צדדי במשחקה הראשון בבית המוקדם. הרבתה לעירוני ט’: ג’סיקה אזיקווי 10. 

עירוני ט’ ת”א – אזורי ברנר 47:34
במשחק שסיים את יום המשחקים בתל חי התמודדו שתיים מארבע המועמדות לעלייה. הרבע הראשון היה שקול אך ברנר עלתה ראשונה ליתרון זעיר בסיום הרבע הראשון בזכות רומי אלבז (7 אישיות). אלבז הובילה את בית ספרה ליתרון דו ספרתי בהפסקה (18:29). במחצית השנייה עירוני ט’ עם רותם מלאכי וג’סיקה אזיקווי ניסתה למזער נזקים והצליחה לצמק לפיגור חד ספרתי אך אלבז ושירה קנטור סגרו עניין בצורה משכנעת. הרבו לברנר: רומי אלבז 21, שירה קנטור 17. לעירוני ט’: שחר פורמן 9.

בית ב’ כפר גלעדי

ליאו-בק חיפה – קריית חינוך דרור לב השרון 43:29
פערי הכוחות בין אלופת מחוז חיפה לנציגת השרון הורגשו כבר מהפתיחה והבנות של ‘דרור’ שרוצות הפעם גם להעפיל בצורה מלאה לליגת העל ולא רק על הנייר פתחו עם ניצחון קל במשחק הראשון.

ליאו-בק חיפה – אזורי באר טוביה 31:37

אלופת מחוז חיפה מצליחה לנצח לאחר משחק צמוד את אלופת מחוז דרום ולהעפיל לבית הגמר בהופעת הבכורה שלה.

אזורי באר טוביה – קריית חינוך דרור לב השרון 76:22

משחקי בתי הגמר תלמידות:

בתל חי:

רבין כפר סבא – עירוני ט’ ת”א
ליאו בק חיפה  – מפסידה משחק 1
ליאו בק חיפה  – מנצחת משחק 1

בכפר גלעדי:

ברנר – בית ירח
קריית חינוך דרור  – מפסידה משחק 1
קריית חינוך דרור – מנצחת משחק 1

 בהצלחה!!

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now