הספורט מתחיל כאן: התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל מציינת 30 שנה להיווסדה.

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  
הספורט מתחיל כאן. התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל מציינת בימים אלה 30 שנים להיווסדה.

ההתאחדות הספורט לבתי הספר בישראל, הוקמה במטרה לפתח ולהרחיב את תשתית הספורט במדינה ולטפח את תרבות הספורט בקרב התלמידים. בדיוק לפני 30 שנה, החל מסע ותהליך לעיצוב פני ספורט הצעירים של המדינה.

פורסם ע"י:       4 אפריל, 2024  9:07

ב 4.4.1994, בדיוק לפני 30 שנה, הוכרזה ונולדה התאחדות חדשה בישראל, התאחדות הספורט לבתי הספר נרשמה כעמותה באופן רשמי וחתום. הכל התחיל אי שם באוגוסט 1993, במכון וינגייט, שם התקיימה האספה הכללית הראשונה ונתקבלה ההחלטה על הקמת התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל. באותה שנה, התקיימה כבר האספה השנייה, אשר בה נבחרה ההנהלה הראשונה. מאז החל מסע מרגש לעיצוב פני הספורט בקרב ילדי וילדות ישראל ולשילוב בוגרי ובוגרות ההתאחדות בשדרת הספורט של ישראל.

מאת: התאחדות הספורט לבתי הספר

ב 4.4.1994, בדיוק לפני 30 שנה, הוכרזה ונולדה התאחדות חדשה בישראל, התאחדות הספורט לבתי הספר נרשמה כעמותה באופן רשמי וחתום. הכל התחיל אי שם באוגוסט 1993, במכון וינגייט, שם התקיימה האספה הכללית הראשונה ונתקבלה ההחלטה על הקמת התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל. באותה שנה, 1993, התקיימה כבר האספה השנייה, אשר בה נבחרה ההנהלה הראשונה והמנכ”ל הראשון, קותי מרידן. התאחדות הספורט לבתי הספר, על פני שנות קיומה, עיצבה ועודה מעצבת את שדרת אנשי הספורט המובילים של ישראל. רבים ממנהליה, רכזיה ועובדיה מאיישים ואיישו לאורך השנים תפקידי מפתח במגזרים שונים, באיגודים ובניהול הספורט.


30 שנה להתאחדות הספורט לבתי הספר


1993, האספה הכללית השנייה של ההתאחדות: צילום ארכיון

התאחדות הספורט שבתחילת דרכה הייתה תחת משרד החינוך, חרטה תחת דגלה כמטרות על, לפתח ולהרחיב את תשתית הספורט בישראל לצד טיפוח תרבות ספורט הרגלי הפנאי והעיסוק בספורט, זאת, תוך הפעלת בסיס פעילות גדול ומשמעותי כמועדונים הבית ספריים בבתי ספר מרמת הגולן ואצבע הגליל בצפון ועד אילת בדרום ובכלל מגזרי האוכלוסייה.

המטרות העיקריות של ההתאחדות:
– ארגון תחרויות ופעילויות ספורט בבתי הספר וברשויות המקומיות.
– פיתוח תשתיות אנושיות ומקצועיות רחבות לענפי ספורט.
– קידום המודעות לפעילות גופנית ותרבות הספורט.
– איתור, טיפוח והכוונת ספורטאים וספורטאיות מצטיינים/ות.
– ארגון אירועי ספורט לאומיים ובינלאומיים.

 


לא רק ענפי הכדור: אליפות ארצית במרוצי שדה צילום:ארז עוזיר


תכנית פכ”ל, פעילות כושר גופני לחיים: צילום ארז עוזיר

בשנת 2006, עברה התאחדות הספורט לבתי הספר ממשרד החינוך אל משרד התרבות והספורט והמשיכה לנהל ולקיים את כל אירועי הספורט והאליפויות הארציות של משרד החינוך. במשך 30 שנות קיומה, ניהלה ההתאחדות עשרות תוכניות לאומיות אשר תרמו תרומה מכרעת לעיצוב הדור הצעיר של ספורט תלמידי ותלמידות ישראל בבתי הספר. די אם נציין את מאות המועדונים הבית ספריים, את התוכניות הלאומיות מהבולטות שבהן “פרחי ספורט”, “זוזו” מפעילים את הגוף לגילאים הצעירים, תכנית “פכ”ל “- כושר גופני לחיים, “שווה בספורט” לקידום ספורט הנערות והילדות בישראל, תוכנית פל”א לשילוב ספורטאים וספורטאיות יוצאי אתיופיה בספורט הישראלי, מעגלי איתור והכוונה, טיפוח ספורטאים צעירים מצטיינים הפקת אולימפיאדת הילדים והילדות, קורסי מאמנים והשתלמויות, שופטים צעירים ועוד…כחלק מהיות משרד החינוך חבר בארגון הספורט העולמי של בתי הספר ה – ISF , אירחה התאחדות הספורט לבתי הספר על פני השנים אליפויות עולם רבות, שהאחרונה שבהן, בכדורעף חופים, הייתה במאי 2023 בבת ים.

כזכור, במהלך חודש ינואר 2024, התאחדות הספורט לבתי הספר הייתה תחת סכנת סגירה, זאת עקב החלטה על אי העברת התקציב לארגון, החלטה שאיימה באופן ממשי על המשך קיומה. לאחר מאבק מהיר ומתוקשר, בשיתוף חברי כנסת בהובלתו של ח”כ סימון דוידסון יו”ר ועדת המשנה לספורט ותמיכה מכל הקשת הפוליטית, נתקבלה החלטה בוועדת החינוך של הכנסת על המשך קיומה של ההתאחדות, ועל חזרתה אל משרד החינוך אחרי 18 שנה.


כאן מתחיל הספורט…מאות הנפות והישגים צילום: ארז עוזיר


האליפות הארצית באתלטיקה צילום: ארז עוזיר

מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר זיו ישראלי:
“אני גאה ונרגש מאוד עם ציון הדרך הכל כך משמעותי שאנו מציינים היום. עבורי, כמי שעבר שנים רבות בהתאחדות, כמעט בכל תפקיד אפשרי, אני מביט לאחור בגאווה עצומה על כל מה שהשגנו, אך מביט קדימה בתקווה גדולה להשיג עוד ועוד מטרות, להגיע לעוד ועוד הישגים, להביא את ספורט הצעירים ובתי הספר לפסגות חדשות. הישגי התאחדות הספורט לבתי הספר ואני אומר זאת עם הרבה סיפוק, גדולים מאוד לא רק בהישגים ספורטיביים נמדדים, אלא בקידום המודעות לפעילות גופנית, בקידום תרבות הספורט בקרב ילדי וילדות ישראל, בעיצוב שדרת הספורט דרך בוגרינו על פני השנים, ובעיקר גאה על היותנו ארגון ספורט שמתבסס לאורך השנים על חומר אנושי נהדר, שמאמין שדרך הספורט אפשר להפוך להיות טובים יותר, בכל תחום.


זיו ישראלי, מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר

הוסיף ישראלי: “השנה, כמו כולם, חווינו ועודנו חווים ימים לא קלים למדינה. ימים של מלחמה על הבית. אנו בהתאחדות הספורט לבתי הספר פועלים כל הזמן ובכל רגע אפשרי, דרך הספורט, דרך ביצוע אירועים, מפגשים וטורנירים, על מנת לחשוף את הדור הצעיר לכמה שיותר פעילות ספורטיבית, לכמה שיותר שגרה כדי לקדם את החוסן הלאומי. אנו רואים בזה חובה לאומית ממדרגה ראשונה. תודה לכל השותפים לדרך לאורך השנים, לצוותי העבודה הנפלאים בהתאחדות, לכל מאות בתי הספר, לאלפי המורים והמורות, המנהלים והמנהלות, המאמנים והמאמנות, התלמידים והתלמידות, על שיתוף הפעולה ובעיקר על אהבת הספורט. אנו בהתאחדות, נעשה הכל כתמיד, על מנת לייצר כמה שיותר פעילות ספורט, אירועים מרגשים, פרויקטים ותוכניות חדשות והלוואי שנחזור לשגרת חיים רגילה, בצפון, בדרום ובכל המדינה. מייחל ומתפלל בשם התאחדות הספורט לבתי הספר לשובם של החטופים והחטופות כמה שיותר מהר ולשלומם של חיילי צה”ל”, סיים ישראלי.



דני אבדיה, אחד הכוכבים הגדולים ששיחקו בתיכוניים צילום: ארז עוזיר

התאחדות הספורט לבתי הספר, מספקת החל משלב המועדונים הבית ספריים, דרך ליגות התיכוניים את הכלים הנדרשים להצליח בספורט. כמעט כל ענף אותו נסמן, לפחות באלו הענפים המשתתפים תחת הפעילות של התאחדות הספורט לבתי הספר, נגלה לא מעט ספורטאים וספורטאיות מוכשרים ומוכשרות, שמובילים כבר כעת קבוצות בליגות הבכירות ואת הנבחרות הייצוגיות של ישראל. מאות רבות של בתי ספר, אלפי מורים ומורות, מאמנים ומאמנות, מיליוני תלמידים ותלמידות השתתפו לאורך השנים במאות אלפי אירועי ספורט, אליפויות, כנסים, השתלמויות, מחנות אימונים וכמובן השתתפו באליפויות התיכוניים ובאליפויות הארציות.

מוכרת מכולן היא ליגת העל בכדורסל לנבחרות תלמידים ותלמידות של בתי ספר תיכוניים. הליגה פועלת במהלך כארבעה חודשים ומרכזת  את בתי הספר התיכוניים המובילים בכדורסל, ומהווה קרש קפיצה חשוב ופרסום לשחקנים המובילים בה. ליגות התיכוניים בכדורסל, כדורעף וכדוריד משודרות כבר כעשר שנים בערוץ  ONE. בין השחקנים אשר שיחקו בתיכוניים בעבר אפשר למצוא את יוגב אוחיון, יותם הלפרין, גל מקל, שרון ששון, דני אבדיה, ים מדר, שמוליק ברנר, עמרי כספי, קטיה אברמסון, נועה גנור ואחרים. אלו רק חלק ממאות רבות של ספורטאים וספורטאיות שבלטו לאורך הדרך בהתאחדות הספורט לבתי הספר ב 30 שנות קיומה.


ליגת העל של התיכוניים בכדורסל צילום: ארז עוזיר

שלושים שנים הן כברת דרך גדולה וציון משמעותי מאוד על ציר הזמן של התאחדות הספורט לבתי הספר. השילוב של ספורט במגוון ענפים, חשיפת הילדים והילדות בכל הגילאים לעסוק בו על מנת לממש את הפוטנציאל של כל אחד ואחת, שימת דגש על תרבות ספורט, הגינות והוגנות, ובעיקר חינוך דרך הספורט הם ליבת העיסוק של ההתאחדות ומקור גאוותה.

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now