הפיינל פור בכדורסל תלמידים – כמו תמיד יש למה לחכות בדרך אל הגמר!

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

שני משחקי חצי הגמר, הפיינל פור באליפות התיכוניים תלמידים, בשידור ישיר ומלא בערוץ 50 ONE. וכמו כל פיינל פור, מתח ודרמות עד הסוף...

יש לנו 3 אלופות עבר, וסינדרלה אחת – מי תעפיל לגמר? קבלו סקירה מקיפה ומבט לעבר המשחקים בחמישי כאמור 23.12 בהיכל אביב ברעננה.

פורסם ע"י:       22 דצמבר, 2021  23:10

בחמישי, יתקיימו שני משחקי חצי הגמר, הפיינל פור באליפות התיכוניים תלמידים, בשידור ישיר ומלא בערוץ 50 ONE. וכמו כל פיינל פור, מתח ודרמות עד הסוף…יש לנו 3 אלופות עבר, וסינדרלה אחת – מי תעפיל לגמר? קבלו סקירה מקיפה ומבט לעבר המשחקים בחמישי כאמור 23.12 בהיכל אביב ברעננה.

מאת חגי פלק – יועץ תקשורת ומאמן מנטלי

חצי הגמר הראשון: מקיף עמק חרוד – הדרים הוד השרון (10:30)
עמק חרוד הרשימה כמו ברוב משחקיה העונה כבר בהתמודדות הראשונה שנערכה במכמורת בניצחון 74:93 על העולה החדשה רמות ים עמק חפר, אולם בשבוע האחרון סבלה מגל שפעת של מרבית שחקניה, שגרם לה להפסד ראשון בכל המסגרות במסגרת ליגת הנוער, ולהגיע עייפה פיזית למשחק הגומלין שנדחה ביממה בהסכמת היריבה, לשמור על הבית ולנצח בדוחק 64:70. יואב ברמן היה השחקן שבלט בשני המשחקים עם 19 נק’ בממוצע, ולצידו חברו לנבחרת הנוער ניב למפרט שהיה אמנם בינוני אבל סיים את שלב רבע הגמר עם 18 נק’ בממוצע. אבל עד לרביעי הבא צפויים שחקניו של יואב שנקמן להחלים ולחזור לכושר של תחילת העונה בראשות הקפטן יובל בר לב, הצלע השלישית במשולש ההתקפי – זיו וייסמן, ואחד השחקנים המפתיעים של העונה שחר ארז.



הדרים הוד השרון
עשתה את העבודה ברבע הגמר כאשר שמרה על הבית וגברה על שב”צ גבעתיים במשחק הביתי 73:78 עם עוד משחק נהדר של הצמד אייל הראל ועמית פאר, אבל את האופי האמיתי גילתה במשחק הגומלין שנערך בגבעתיים באולם תלם, כאשר הצליחה ברבע האחרון למחוק פיגור דו ספרתי בדרך להפסד מינימלי 73:72 כאשר אייל הראל מצליח למחוק פיגור של 5 נק’ ולמנוע הארכה עם סל ועבירה ועם 27 נק’ מעלה את החניכים של חי דוידי לחצי הגמר.



היתרונות של עמק חרוד:
קבוצה מנוסה שכבר חוותה בגילאים צעירים (דאבל לפני כ-3 שנים עם רוב שחקני המחזור) מעמדים גדולים. שני שחקני חמישייה של נבחרת הנוער שגם בלטו בטורניר שנערך בארץ, ובעיקר קבוצה אגרסיבית שביום רגיל אצלה יודעת להכריע את המשחקים בשלב מוקדם ועוד לא דיברנו על הקהל האדיר שצפוי להגיע מהעמק.

שחקן המפתח: לעמק חרוד יש הרבה שחקנים שיכולים לבלוט ביום נתון, אבל אין ספק שכל חובבי הענף מחכים לראות שוב את ניב למפרט, שחקן עם המון חוכמת משחק, יכולת ורסטילית ובעיקר סיקינג – יכולת ניצול הזדמנויות לייצר דברים בעיקר לחבריו אבל גם לעצמו.
היתרונות של הדרים: אם תשאלו כל אחד, אין ספק שתקבלו את התשובה שהדרים עשתה את שלה בהגעה למעמד הזה, אבל בשרון רוצים ללכת עד הסוף וגם לאכול את העוגה ובמשחק אחד מבחינתם הכול אפשרי כפי שכבר הוכיחו גם בגליל וגם ברבע הגמר. היתרון העיקרי שלהם הוא סממן האנדרדוג.
שחקן המפתח: ללא ספק אייל הראל, שחקנה של הפועל ת”א הוא האיש שעליו תקום ותיפול היכולת של הדרים להתמודד עם הקבוצה מהעמק שטרם הפסידה. אם הראל יגיע לממוצעים שהעמיד עד כה (כ-20 נק’ למשחק ברבע הגמר) הדרים תהיה צמודה עד הסוף.

חצי הגמר השני: גימנסיה ריאלית ראשל”צ – תיכון חדש תל אביב (13:30)
הגימנסיה הריאלית ראשל”צ היא אחת המועמדות העיקריות ללכת עד הסוף, הקבוצה מעיר היין, מעמידה סגל מוכשר ומלא בפוטנציאל שיכול ללכת עד הסוף. אבל בגימנסיה יודעים גם מהעבר, שזה לא תמיד מספיק, וגם בשלבים המוקדמים וברבע הגמר התברר שהגימנסיה איבדה מעט מכוחה בשנים האחרונות. בשלב הבתים הפסידה הקבוצה של זיו ארז ונדב זילברשטיין פעמיים לעמק חרוד, מה שמנע ממנה הגרלה נוחה בשלבים המתקדמים. ברבע הגמר הצליחה הגימנסיה לנצח 77:88 באולם ‘גמי’ בו הפסידה השנה רק פעם אחת, אבל בגומלין בנהלל שמטה יתרון בו הוליכה במחצית הראשונה בדרך להפסד מינימלי 76:70 לקבוצה מיזרעאל, שהספיק לה להשיג את הכרטיס לחצי הגמר. חוסר היציבות של הגימנסיה לאורך העונה בלט בכך שיאיר דברת וירין חסון שני שחקניה הבולטים לא תמיד היו המובילים, אבל הצמד הזה יצטרך להיות בשיאו כדי לגבור על האלופה.


תיכון חדש ת”א הצליחה להתאושש מהפסד יחיד בשלב הבתים בדרך לניצחונות מרשימים הן בשמינית הגמר והן ברבע הגמר על כצנלסון כפ”ס במיוחד במשחק החוץ – 50:85 שהפך את הגומלין לפרוטוקול. החניכים של נחום סגל שרובם אם לא כולם משחקים בקבוצת הנוער של מכבי ת”א מאמינים שביכולתם להגן על תואר האליפות ואולי גם להיפגש שוב עם עמק חרוד במה שעשוי גם להיות המפגש בגמר אליפות המדינה לנוער בין שני המועדונים (לגביע כידוע חוקים משלו).

היתרונות של הגימנסיה: קבוצה אתלטית ופיזית מאד עם שני שחקני קו אחורי גבוהים מאד בדמותם של דברת וחסון, יכולת קליעה טובה מאד מחוץ לצבע, וגם יכולת לשלב בין משחק מסודר למשחק מהיר. בגימנסיה גם רגילים לשחק באולמות גדולים ואמורים לההנות מתמיכה מסיבית של הקהל הגדול שיגיע מעיר היין.
שחקן המפתח: יאיר דברת, שחקן נבחרת הנוער והאח של, היה השחקן היציב ביותר בסגל של הגימנסיה לאורך העונה. יכולת ניהול המשחק שלו, וגרימת חבריו להיות טובים יותר ויעילים יותר בהתמודדות ממנה אין דרך חזרה תהיה המפתח לניסיון של הגימנסיה להגיע למעמד הגמר.
היתרונות של תיכון חדש: גם לתיכון חדש יש סגל די עמוק ומלא פוטנציאל, במיוחד בשכבת י”א שנחשבת לטובה בארץ לגילה עם מרבית שחקני מכבי ת”א. היכולת של נחום סגל להעמיד הרכב עם שני שחקנים טובים כמעט בכל עמדה על המגרש, היא היתרון המשמעותי של האלופה המכהנת להגיע אולי שוב למעמד הגמר.
שחקן המפתח: בניגוד לקבוצות האחרות, דווקא בתיכון חדש אחד השחקנים המשמעותיים מגיע משכבת י”א. עופרי נווה שחזר לארץ בתחילת העונה לאחר שהות בארה”ב הפך להיות השחקן הדומיננטי הן בבית ספרו והן בליגה לנוער והוא עשוי גם לככב במכבייה בקיץ בנבחרת עד גיל 17 אם לא יוקפץ לנבחרת הנוער הבכירה.

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now