יש גמר: רוטברג רמת השרון והרב תחומי ע.חרוד הן הטוענות לכתר השנה

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

יש לנו גמר: רוטברג רמת השרון והרב תחומי ע.חרוד הן הטוענות לכתר החדשות. סיכום משחקי חצי הגמר של עונת תשפ"ג

פורסם ע"י:       14 דצמבר, 2022  20:59

משחקי חצי הגמר של עונת תשפ"ג שהיו צמודים ולא פחות ממותחן כמובטח, הטוענות לכתר החדשות הן: רוטברג רמת השרון שחוזרת לגמר לאחר עשור אחרי ניצחון על אוסטרובסקי, מול עמק חרוד שהדיחה את האלופה המכהנת מעיר היין.

סיכום משחקי חצי הגמר של עונת תשפ”ג שהיו צמודים ולא פחות ממותחן כמובטח, הטוענות לכתר החדשות הן: רוטברג רמת השרון שחוזרת לגמר לאחר עשור אחרי ניצחון על אוסטרובסקי, מול עמק חרוד שהדיחה את האלופה המכהנת מעיר היין.  משחקי חצי הגמר התקיימו באולם תיכון אביב ברעננה לעיני קהל רב שעודד לאורך כל המשחקים בצורה הוגנת ומעוררת כבוד.
מאת: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר

חצי הגמר הראשון של עונת תשפ”ג הפגיש את סגנית האלופה מרעננה לבין אחת הקבוצות המרשימות בליגה, רוטברג רמת השרון שרואה עצמה כמועמדת עיקרית להגעה למשחק הגמר ואולי גם לזכות בתואר.  חצי הגמר השני הפגיש את האלופה המכהנת נגד זו שטוענת לכתר ולא הפסידה עד כה, במפגש שלישי ביניהן השנה, כאשר פעמיים הייתה ידה של עמק חרוד על העליונה. לעיני קהל רב באולם תיכון אביב ברעננה, התמודדויות מרתקות כאשר בקבוצות לא מעט שחקניות  שירכיבו בקיץ את סגלי הנבחרות הצעירות של ישראל. סיכום הפיינל פור.

חצי הגמר הראשון
אוסטרובסקי רעננה – רוטברג רמת השרון 60:50
חצי הגמר הראשון של עונת תשפ”ג הפגיש את סגנית האלופה מרעננה לבין אחת הקבוצות המרשימות בליגה, רוטברג רמת השרון שרואה עצמה כמועמדת עיקרית להגעה למשחק הגמר ואולי גם לזכות בתואר, כאשר כבר לפני ההתמודדות היה ברור שמצפה לנו משחק מאתגר בין שתי הקבוצות והתמודדות שווה שקולה ומעניינת כאשר בשתי הקבוצות לא מעט שחקניות שירכיבו בקיץ את סגלי הנבחרות הצעירות של ישראל. אוסטרובסקי עלתה עם ברייטמן, עלמה כהן, גולוד, ויליקי, ויעקובוביץ’. רוטברג עם רוני נווה, רוטשילד, סולומון, יערה ים וכהן מינץ. רוטברג נכנסה מהר לעניינים כאשר נווה וסולומון הדביקו לויליקי שתי עבירות מהירות ועלו ראשונות על הלוח מקו העונשין, יחד עם הגנה לוחצת מול הקיפאון של אוסטרובסקי בפתיחה. כהן וברייטמן קבעו שוויון ראשון (5:5) אחרי 4 דק’. עלמה כהן חתמה את הרבע השוויוני בקרש סל – 10:12 אוסטרובסקי.  אלמליח פתחה את הרבע השני פעמיים בקרש סל והחזירה את היתרון לאדומות (12:14, 12). כאשר רוטברג כמו בפתיחת המשחק הדביקה לויליקי את העבירה השלישית (תוקף). רעננה נכנסה לבעיית עבירות בשלב מוקדם והאדומות ניצלו זאת כדי לפתוח פער זעיר של 4-6 נק’. יערה ים כבר העלתה את האדומות ליתרון 9 בשלשה, אבל עלמה כהן (10 אישיות), וגולוד ענו בשלשות רצופות מהעבר השני ועד סיום המחצית רצו 0:8 בדרך לפיגור נקודה בלבד בהפסקה – 24:23.


רוטברג רמת השרון: רגע לפני המשחק…צילום:שחר ברגר, אגודת הספורט רמת השרון

גם בפתיחת המחצית השנייה שתי הקבוצות התקשו לייצר נק’ מחוץ לצבע וגם איבודי הכדור והעבירות היו נדבך משמעותי ביכולת של כ”א משתי הקבוצות לייצר שליטה במשחק. גולוד החזירה את היתרון למארחת מקו העונשין. רוטשילד בסל ועבירה שוב העבירה את היתרון לאדומות, אבל גולוד שוב הייתה שם כדי לאזן. למרות האזורית של רעננה, רמה”ש חזרה להיות אגרסיבית ואלמליח, נווה ורוטשילד הורידו את האדומות ביתרון מבטיח לרבע האחרון לאור המשחק הצמוד – 33:40. אוסטרובסקי לא נשברה ויעקובוביץ ועלמה כהן בסל ועבירה הורידו את הפיגור ל-2 בלבד, ושלשה נוספת של כהן שוב הפכה את התוצאה לזכות המארחת. נווה וקרניסקי שוב כפו שוויון כ-3 דק’ לסיום (46:46). רעננה חזרה מפסק זמן עם איבוד כדור וקרניסקי, נווה ואלמליח רצו בתוך דקה 0:6 מהיר לפני פסק זמן נוסף של לירון שרף. גולוד עם סל קשה הורידה את הפיגור ל-4. אלמליח מהקו שוב החזירה את היתרון ל-6. רעננה איבדה את ברייטמן בעב’ 5 כ-1.08 לסיום, ונווה סגרה עניין מהקו פחות מדקה לסיום.


אוסטרובסקי רעננה: מתח וגם חיוכים לפני הפתיחה..צילום:התאחדות הספורט לבתי הספר

לרוטברג: רוני נווה המצטיינת במשחק – 19 נק’, 15 כ”ח ו-9 חט’, מאיה אלמליח 13, יערה ים 9, שי לי קרניסקי 8, גלי רוטשילד 6, אריאל סולומון 4, רותם ורסנו 1.
לאוסטרובסקי:  עלמה כהן 21, גילי גולוד 12, תמר ברייטמן 7 (14 כ”ח), מיכאלה יעקובוביץ’ 6, ליאל כהן 4.

אמיר מימרן המאמן המנצח: “לא הלך לנו מבחינת אחוזי הקליעה אבל אני כן שמח וגאה מבחינת האופי והחזרה מפיגור במצב של משחק צמוד. נראה מי היריבה שנקבל בגמר, ולפי זה נתכונן כראוי”.
רוני נווה המצטיינת: “אנחנו קבוצה מחוברת שרצה כמה שנים. הראינו הרבה אופי ורוח לחימה ולא שינה לנו התוצאה בכל שלב במשחק גם שהיינו בפיגור. לא משנה לנו היריבה, אנחנו באות לקחת את האליפות”.


רוני נווה, מצטיינת המשחק רוטברג רמת השרון. צילום: שחר ברגר, אגודת הספורט רמת השרון

חצי הגמר השני
רב תחומי עמק חרוד – גימנסיה ריאלית ראשל”צ 57:69
חצי הגמר השני הפגיש את האלופה המכהנת נגד זו שטוענת לכתר ולא הפסידה עד כה במפגש שלישי ביניהן השנה, כאשר פעמיים הייתה ידה של עמק חרוד על העליונה.
שתי הקבוצות שנחו השבוע ממסגרות איגוד הכדורסל עלו בחמישיות הבאות – עמק חרוד עם ליהיא שחם, מורג’אן סעדה, נגה מנטל, נטע חן ונגה הרן. הגימנסיה עם שי לבני, מאיה קארש, ליאור מרדכי, רומי ויינר ורומי עובד.
עמק חרוד עלתה ראשונה על הלוח עם נק’ של שחם מהקו שיחד עם סעדה הפעילו לחץ על הקו האחורי של הגימנסיה החל מהפתיחה. הרן עם 8 רצופות הריצה את עמק חרוד ל-2:11 תוך פחות מ-4 דק’, ומוריה חסון הזעיקה פסק זמן כדי להעיר את חניכותיה. גם לאחר פסק הזמן האגרסיביות המשיכה אצל בנות עמק חרוד שנטרלה לחלוטין את משחק ההתקפה של הכחולות, וסעדה העלתה אותן ליתרון דו ספרתי ראשון שנשמר עד לסיום הרבע וזאת למרות עבירה שנייה מוקדמת של הרן – 7:24 לעמק חרוד.


הרב תחומי עמק חרוד: לפני הפתיחה..צילום:התאחדות הספורט לבתי הספר


גימנסיה ריאלית ראשל”צ: יחד עד חצי הגמר..צילום:התאחדות הספורט לבתי הספר

עמק חרוד המשיכה להיות אגרסיבית גם ברבע השני, אך זה גרם לה גם לבעיית עבירות מוקדמת. האזורית של הגימנסיה תקעה מעט את משחק ההתקפה של הקבוצה מהגלבוע. לבני בשלשה ורומי ויינר בקרש סל הורידו את הפיגור ל-10 בלבד כאשר עמק חרוד עדיין ללא נק’ והלר הזעיק פסק זמן (24:14, 14). סעדה ושחם שהמשיכה את היכולת הגבוהה מהרבע ה-1 שברו את הקרח אחרי דק’ ארוכות למרות האזורית הצפופה של הגימנסיה והשיפור במשחק ההתקפה של הכחולות וחזרו ליתרון משמעותי שנשמר עד להפסקה – 25:40.
שתי הקבוצות הפגינו שיפור ביכולת ההתקפית עם פתיחת המחצית השנייה אך עמק חרוד שמרה על יתרון בין 14-16 נק’. עופרי הרטל הפגינה יכולת טובה ונגסה בפיגור הדו ספרתי וקרש סל של רומי עובד שוב הוריד את הפיגור ל-10 בלבד (46:36, 25). קארש כבר הורידה את הפיגור לחד ספרתי לראשונה מתחילת המשחק, אך שחם וסעדה החזירו אותו לדו ספרתי שנשמר עד לתום הרבע – 40:53.


הרטל פתחה את הרבע האחרון עם סל ועבירה והפיגור שוב ירד ל-10. למרות סל של הרן שוב עמק חרוד נקלעה לבעיית עבירות ולבני השאירה את המשחק פתוח לחלוטין. שחם ונטע חן חזרו, והאחרונה עשתה שתי פעולות טובות לפני ששחם ספגה את הרביעית שלה (34). הרכזת של עמק חרוד מול הקפטנית מעיר היין היו אקטיביות לאורך הרבע האחרון משני צדי המגרש. ויינר וטאובר הורידו את הפיגור לחד ספרתי כאשר הגימנסיה מעלה הילוך בהגנה. לין שגיא בקרש סל הורידה למינוס 6 (61:55, 36). 3 התקפות של הגימנסיה עם מצבי קרש סל לא נוצלו, וסעדה אחרי שתי דק’ ללא נק’ עצרה את המחסום המנטלי של חברותיה עם קרש סל (55:63, 38). הגימנסיה חזרה מפסק זמן עם זריקות פחות נוחות וסעדה הוסיפה קרש סל נוסף שהחזיר את היתרון לדו ספרתי ודי חרץ את גורל ההתמודדות.


ליהיא שחם – מציינת המשחק – הרב תחומי עמק חרוד. צילום: התאחדות הספורט לבתי הספר

לעמק חרוד: מורג’אן סעדה 20 (13 כ”ח, 4 חט’), נגה הרן 19 (9 כ”ח), ליהיא שחם – המצטיינת במשחק 11 נק’, (11 כ”ח, 10 אס’ ו-4 חס’!), נטע חן 8 (12 כ”ח), נגה מנטל 7, מיקה שובל 2, שירה כהן 1.
לגימנסיה: עפרי הרטל ושי לבני 15 כ”א, רומי ויינר 11 (11 כ”ח), מאיה קארש 5, רומי עובד 4, נועה טאובר ולין שגיא 2 כ”א.
המאמן המנצח יואב הלר: “פתחנו נהדר, אבל באיזשהו שלב נרדמנו ולא שיחקנו את המשחק שמאפיין אותנו עד הרבע האחרון. אני שמח וגאה בבנות כי מגיע להן על התקופה הזו. נטע חן ניצחה לנו את המשחק.. וליהיא שחם – אין לי מילים – ילדה אלופה!”. ליהיא שחם המצטיינת במשחק: “עבדנו קשה בשביל הרגעים האלו והוכחנו שאנחנו ראויות להגיע למשחק הגמר. חושבת ששיחקנו טוב ברוב שלבי המשחק ובסוף הוכחנו אופי שהמשחק נפתח. נגיע מוכנות לגמר כמו שהגענו לכל משחק השנה ויאללה עמק חרוד”.


כל המשפחה באה לעודד…צילום: התאחדות הספורט לבתי הספר

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now