לאחר היעדרות של שנה חוזרת האליפות הארצית תשפ”ב השבוע בגליל העליון

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

אחרי היעדרות בת שנה תחזור האליפות הארצית לתלמידים ותלמידות השבוע בגליל העליון ותתקיים שוב באולמות הגליל.

באליפות התלמידות ישתתפו תשע תלמידות כאשר לפחות ארבע מתוכן רואות את עצמן משחקות השנה בשלב רבע הגמר וכמובן בשנת הפעילות הבאה במידה ומבנה הליגה יישאר על כנו ולא יגדל ל-10 קבוצות. באליפות התלמידים ישתתפו 12 קבוצות ובארבעה בתים. מאת חגי פלק - יועץ תקשורת עצמאי ומאמן מנטלי

פורסם ע"י:       23 נובמבר, 2021  0:59

לאחר היעדרות של שנה תחזור האליפות הארצית תשפ”ב לתלמידות השבוע בגליל העליון ותתקיים שוב באולמות בתל חי הצמוד לאכסניה ובכפר יובל. באליפות התלמידות ישתתפו תשע תלמידות כאשר לפחות ארבע מתוכן רואות את עצמן משחקות השנה בשלב רבע הגמר וכמובן בשנת הפעילות הבאה במידה ומבנה הליגה יישאר על כנו ולא יגדל ל-10 קבוצות. באליפות התלמידים ישתתפו 12 קבוצות בארבעה בתים אשר ישחקו בכפר בלום ובהר וגיא.
מאת חגי פלק – יועץ תקשורת עצמאי ומאמן מנטלי לספורטאים ומאמנים
לפני שנסקור את שלושת הבתים החלטנו הפעם לחרוג מהרגלנו ולשאול שאלות זהות שתי דמויות ותיקות שליווי ומלוות עדיין את כדורסל התיכוניים במשך שנים והגיעו להישגים רבים הן במסגרת החינוכית וכמובן בענף עצמו. מדובר על טל נתן – עוזר מאמן נבחרת העתודה ומי ששימש בעשור האחרון כראש האגף המקצועי לנשים באיגוד הכדורסל וכיום משמש כמנהל המקצועי של מחלקת הנשים במכבי חיפה ותיכון הריאלי ובועז טייב, המשמש כרכז החינוך הגופני, מחנך ומאמן את נבחרות הכדורסל בתיכון ליד האוניברסיטה בירושלים. שני בתי הספר רוצים להשלים דאבל ולהיות כמו בתי ספר אחרים עם קבוצות מקבילות בשתי הליגות.

  
טל נתן – עוזר מאמן נבחרת העתודה                                                    בועז טייב רכז החנ”ג מאמן את נבחרות הכדורסל בתיכון ליד”ה     

מה הזיכרון הכי טוב שלכם מליגת התיכוניים?
טל נתן: “האליפות הראשונה עם תיכון אוסטרובסקי רעננה: לירון כהן הגדולה, ונילי נאתכו זיכרונה לברכה. אוסטרובסקי רעננה מנצחת את קריית שרת חולון אחרי 5 פעמים עשינו לזה סוף ופה התחילה ההגמוניה של רעננה שנמשכה שנים רבות”.
בועז טייב: “אני זוכר שהעפלנו בליגת התיכונים לחצי הגמר עם שחקניות נהדרות כמו טל אנקונה (מנהלת המחלקה לאירועי ספורט היום – ח.פ), איילת כהן וענבר אוריון היה כיף אדיר!!”.
מה מסמל עבורכם אירוע האליפות הארצית וליגת התיכוניים בפרט?
טל: “הכול מתחיל באליפות הארצית בגליל זה יומיים מרגשים לשחקניות לצוותים המקצועיים, אחד האירועים היפים של ההתאחדות הספורט לבתי הספר”.
בועז: “אליפות התיכונים נותנת במה נוספת לשחקניות וכמובן מביאה איתה קהל שנותנת הרבה צבע וססגוניות וחשיפה נהדרת לבנות. לצערי באליפות הזו התפאורה של הקהל תחסר, אבל אני מקווה שהקבוצות שיעפילו לשלבים הבאים השנה (רבע הגמר) יוכלו להינות מכך וכמובן בשנה הבאה”.
האם אתם חושבים שליגת התיכוניים תורמת לנער ולנערה הישראלים ברבדים שונים?
טל: “היום איגוד הכדורסל התחיל לשדר גם את ליגת הנערות וליגת הנוער אבל יש תרומה גם להתפתחות של השחקנים והשחקניות במסגרת בתי הספר – שם הם מקבלים חינוך, כלים וערכים חשובים מאד”.
בועז: “אני חושב שליגת התיכונים נהדרת לשחקן ולשחקניות!!. אין כמו לשחק כאשר הרבה מהחברים שלך ללימודים מעודדים אותך!! בבית הספר אפשר גם לעשות אימונים אישיים בבקרים ולעשות התקדמות נוספת”.
לסיום – מה ייחשב בעיניכם להצלחה עם בית ספרכם במישור האישי והקבוצתי?
טל: “אני תמיד מכוון הכי גבוה הצוות יודע את זה והשחקניות יודעות את זה ריאלי חיפה זה אימפריה בהרבה מובנים הן צריכות להיות גם בכדורסל בנות”.
בועז: “אני לא יודע מה הרמה באליפות בגליל אבל אני יודע שיש לי בנות נהדרות שיבואו ויתנו את הכול כדאי להצליח באליפות”.

סקירת הבתים – תלמידות
בית א’ – תל חי
אלופת מחוז מרכז – תיכון אזורי ברנר, אלופת מחוז ירושלים תיכון ליד”ה ירושלים  ועירוני ט’ ת”א (מק’ 3 במחוז).
בכל אליפות יש בית מוות וכך היה גם הפעם. דווקא עירוני ט’ שבעבר הייתה אימפריה בכדורסל התלמידות מגיעה כאנדרדוג לאליפות עקב סגל קצר מדי, ותנסה להפתיע את שתי היריבות שלה. כפי שכבר נכתב לעיל, הקבוצה הירושלמית מודרכת ע”י המאמן הוותיק במפעל בועז טייב ועם שלוש שחקניות מהמועדון הצומח בעיר הבירה -לב’ ירושלים בדמותן של תמר גרינבוים, לירי הירשהורן וקרני ארוטשס. מי שרואה את עצמה כמסיימת בראשות הבית ואולי גם מגיעה בסוף האליפות לליגת העל כמו קבוצת התלמידים שלה, היא התיכון האזורי ברנר המודרכת ע”י המאמנת הצעירה טל מדמון, ומקבלת שתי שחקניות ליגת על בדמותן של רומי אלבז מהפועל ראשל”צ ורותם כחלון מאליצור חולון. אליהן ניתן להוסיף 3 שחקניות מליגת המשנה בדמותן של שירה קנטור מאליצור יבנה וניצן בר כוכבא מבאר טוביה יחד עם גלי מצגר גם היא מיבנה ועומר שפר המקומית. כאמור בית פתוח ומעניין עם עדיפות קלה לברנר.
התחזית שלנו: אל תפסידו את המשחק בין ברנר לירושלים שצפוי להיות המשחק החזק באליפות ויקבע מי תסיים ככל הנראה בראשות הבית.


בית ב’ כפר יובל

אלופת מחוז הצפון מקיף תרשיחא, אלופת מחוז הדרום תיכון האזורי באר טוביה ואלופת מחוז חיפה הריאלי העברי
למרות שבית ב’ מקבץ בתוכו שלוש אלופות, הוא עשוי להסתיים בצורה מהירה ואפילו חד צדדית. נציגת עיר הכרמל מציגה סגל שמורכב ברובו משחקניות קבוצת הנערות של מכבי חיפה ומודרכת ע”י שחקנית הקבוצה הבוגרת ומאמנת במחלקה שי אלון, בליווי המנהל המקצועי טל נתן. השם הבולט הוא דניאלה גיל (1.91) שגם משתייכת לקבוצה הבוגרת והגיעה בקיץ מתיכון הדרים הוד”ש. הריאלי אמורה לעלות בקלות לשלב הבא, כאשר המשחק הראשון בבית יקבע בעצם מי תסיים שנייה מבין תרשיחא שלה נציגה בליגת המשנה בדמותה של עדן היב ממג’דל כרום, ובאר טוביה המודרכת ע”י השחקנית האגדית ויקה רודובסקי סבין אך מחזיקה בסגל קצר שמבוסס על שחקניות קבוצת הנערות המקומית והשם הבולט בה הוא הילה ממן.
התחזית: הריאלי לא תתקשה להעפיל לשלב הבא בצורה חד צדדית ובאר טוביה תנצח במשחק צמוד את תרשיחא.

בית ג’ תל חי
סגנית אלופת מחוז מרכז – קריית חינוך ‘דרור’ לב השרון, סגנית מחוז ת”א בן גוריון פ”ת וסגנית מחוז צפון – הישאם אבו רומי תמרה
גם הבית המקביל שישוחק בתל חי עשוי לטמון בתוכו הפתעות מסוימות אם כי סביר להניח שבסופו של דבר העדיפות המקצועית תעלה את הקבוצות העדיפות לשלב הבא. על פניו העדיפות בבית זה היא של הנציגה מהשרון עם סגל צעיר אך כזה שמשחק בליגת הנערות הבכירה וחלקו בקבוצת הבוגרות של המועדון. השם הבולט שכדאי לשים לב אליו היא הרכזת דנה גרציאני תלמידת כיתה י”א. את הקבוצה מאמן עומרי אלעזר מנהל מחלקת הבנות של המועדון. נציגת אם המושבות תגיע אמנם עם שם וותיק על הקווים – גיל סלע, המנהל המקצועי של הפועל פ”ת, אך עם סגל קצר מאד שצריך לחלק את הכוחות כדי לא לקרוס מבחינה פיזית ולצערו של מאמנם מדובר בשחקניות המשלימות של המחלקה בראשותה של מאי מוסקוביץ’ תלמידת י”ב היחידה בסגל. תמרה רושמת השתתפות שנייה בתולדותיה באליפות אך הפעם עם סגל פחות מוכשר ותנסה להפתיע את יריבותיה כאשר השחקנית הבולטת היא עאישה חיג’אזי ממג’דל כרום.
תחזית:  לב השרון עשויה לסיים בראשות הבית מה שייתן לה הגרלה סבירה יותר בשלב הבא. הניסיון של בנות פ”ת אמור להספיק להן להעפיל לרבע הגמר ולעשות את המקסימום מבחינתן.

סקירת הבתים – תלמידים

כמי שמסקר ונמצא באליפות הארצית לאורך שנים, הן כמאמן ובעל תפקיד באחד מבתי הספר שהשתתפו באליפות, ובשנים האחרונות מהצד השני של המתרס, הרי שאין ספק שהאליפות הנוכחית, ובטח לאחר שנת היעדרות עקב הקורונה, טומנת בתוכה אחרי לא מעט שנים, אליפות פתוחה וצמודה לחלוטין כאשר לא נהיה תמימים אם נאמר שכמעט כל קבוצה מבין תריסר קבוצות התלמידים, רואה את עצמה מתמודדת על העפלה לשלב רבע גמר ליגת העל בעונה זו, או לפחות מנסה להגיע לליגת העל דרך משחקי המבחן/הישרדות.

אחד השמות המעניינים בקרב אנשי המקצוע שיהיו באליפות התלמידים הוא עמית בן דוד, עד לקיץ האחרון עוזר מאמן נבחרת הקדטים, וכיום מאמן תיכון רמות ים עמק חפר שנחשב כאחד המועמדים העיקריים לרשום העפלה היסטורית לליגת העל. “בנדה” כפי שהוא מכונה בקרב מי שמכיר אותו, היה שחקן עתיר ניסיון שהוביל את בית ספרו – תיכון מור מטרו-ווסט רעננה לאליפות ראשונה בליגת העל ולאחר מכן עשה קריירה של 18 שנה בליגת העל כשחקן לגיטימי במועדונים שונים. כיום לאחר קריירה כעוזר מאמן בהפועל ת”א ובמכבי חיפה ומאמן ראשי בקבוצה שירדה מליגת העל, הוא הגיע לעמק חפר לדאבליסטית הנוער מאשתקד. תפסנו אותו רגע לפני העלייה לגליל ולפני ‘משחק העונה’ בליגה לנוער שהתקיים אמש בגן נר.

בנדה: “אני מאד שמח שהעפלנו לאליפות הארצית. נבנה משהו יפה וחדש בעמק חפר בתיכון רמות ים במכמורת, עם רצון של כל הגורמים לקדם את הכדורסל גם בתחום בתי הספר ואני מקווה שנצליח לעמוד במטרות ובאתגרים ששמנו שהפרויקט
הזה יצא לדרך בשנה שעברה. באופן אישי יש לי זיכרונות טובים ומרגשים מליגת התיכוניים, ולמרות שלא חוויתי את הגליל, חוויתי זיכרונות בתיכון שלי ברעננה, ושיחקתי עם ונגד שחקנים גדולים כבר בליגה הזו, ובהמשך פגשתי אותם בליגת העל. אני מקווה שאת מה שאני חוויתי כשחקן אצליח להעביר לשחקנים שלי והם יצליחו להנות גם בפן החברתי והחינוכי וגם בפן המקצועי”.

בית א’ כפר בלום
על פניו הניסיון יחד עם השם הגדול עומד לזכותה של קריית שרת חולון שמגיעה להחזיר “עטרה ליושנה” של האימפריה שנעלמה בשנים האחרונות עם צוות גדול בראשות המנהל המקצועי של מגמת הכדורסל רן אשר, יחד עם אוהד גולדברג ושחר אמון מאמן קבוצת הנוער שנמצאת בצמרת ליגת העל הדרומית. השמות הבולטים בקבוצה של חולון הם יאיר אהרוני ואפק אשרוב. מולם תנסה להתמודד על הפסגה תיכון הראל מבשרת ציון, נציגה די קבועה באליפות הארצית עם המאמן המוכשר איתן בן אליעזר וסגל שמבוסס על שחקני קבוצות הנוער של הפועל ירושלים שהשמות הבולטים בו הם רועי אבנרי ואפק אמסלם. תיכון הדרים הוד השרון שירדה לפני מספר עונות מליגת העל, בהדרכת חי דוידי תנסה להפתיע את שתי היריבות העדיפות עליה.

בית ב’ הר וגיא
ההגרלה זימנה לבית אחד את שלוש הקבוצות אולי הכי דרומיות שישתתפו באליפות, ושתיים מהן שרואות את עצמן מסיימות בפסגת הבית וממשיכות כל הדרך לליגת העל ייפגשו כבר במשחק הפתיחה בדפנה. הופעה ראשונה לקבוצה מהעיר הכי דרומית בארץ – תיכון יצחק רבין אילת שמן הסתם תגיע לגליל כיממה לפני. מי שיחזור לגליל הוא מאמנה איתי ירושלמי שעד לפני שנה שימש כמאמן ‘עמק החולה’ בליגת העל. השם הבולט בסגל האילתי הוא עילאי חיון, אחיו של רזיאל חיון, בוגר עמק חרוד ותיכון חדש לשעבר, ומכבי חיפה מליגת המשנה כיום. אילת תפגוש את עירוני א’ מודיעין, בהופעה שנייה ברציפות עם המאמנים אשר חגי ואיתי נתיב, ועם רכז נבחרת הנוער עידו מנצ’ל ממכבי ת”א. הצלע השלישית בבית היא תיכון גינזבורג יבנה גם כן בהופעת בכורה, אך מדובר בסוס שחור ברמה החיובית של המילה והבולטים בשורותיה הם עילאי בן חמו וניר חזות. סביר להניח שמודיעין היא הקבוצה העדיפה פה, אך גם יבנה משחקת בליגת העל לנוער, ולגבי האילתים רב הנסתר על הגלוי, כך שצפוי בית פתוח ומעניין.

בית ג’ הר וגיא
עוד בית מעניין צפוי להיות מאחד משני הבתים שישחקו בקיבוץ דפנה: אמנם מכבי אורט מוצקין לא נחשבת פייבוריטית בגלל העובדה ששחקניה משחקים בליגת נוער יחסית נמוכה, אבל המאמן מאור קורן סמוך ובטוח ששחקניו שבאים אנדרדוג יכולים להפתיע וללכת גבוה בטורניר. השמות הבולטים בקבוצה מהקריות הם הקפטן רון נחום ואסף גבאי. מולם תתמודד כבר במשחק הראשון סגנית אלופת מחוז ת”א – תיכונט ע”ש נתן אלתרמן בהופעה ראשונה באליפות עם קבוצה שאף אחד לא באמת מכיר, אבל יכולה ללכת לשלבים הגבוהים בטורניר בראשות שחקן מוכשר מאד בדמותו של אילי דולינסקי, ואליו ניתן לצרף את שחר טפירו, בנו של שחקן העבר האגדי מאיר טפירו. הנציגה השלישית היא מקיף ז’ אשדוד בניהולו המקצועי של המאמן הוותיק נתי כהן שזכה בעבר בליגת העל לתיכוניים עם עמק החולה, ועם יאיר זוהר על הקווים שתנסה להפתיע ולהעפיל לשלבים הבאים.

בית ד’ כפר בלום
בבית השני בכפר בלום והאחרון בקרב הבתים יתמודדו שלוש קבוצות שלכל אחת מהן סיפור משלה. רמות ים עמק חפר עם סגל שחלקו זכה אשתקד בדאבל בליגת העל לנוער ורוצה לרשום הצלחה ראשונית גם בבתי הספר כאשר על הקווים שחקן העבר עמית בן דוד שהחליף את יהוא אורלנד וזכה בעברו באליפות התיכוניים עם מטרו-ווסט. מי שמוביל את הסגל של רמות ים הם אורי ירמולסקי ויובל הוכשטטר, אבל כדאי לשים לב לבן שרף הצעיר, שחקן נבחרת הקדטים. על הכרטיס הנוסף לרבע הגמר ייאבקו הנציגה הצפונית מהגליל המערבי – מנור כברי, שאולי לא נספרת כאחת שתגיע לשלבים הגבוהים על ידי יריבותיה, אבל מציגה סגל נחוש ועיקש עם ארבעה שחקנים מליגת העל לנוער בראשותם של יהלי שמחוני מנהריה, ואדם פורן ממכבי חיפה שעל הקווים המאמנים עתירי הניסיון ניר גרוטס וגיל סופר. הצלע השלישית שרת נתניה שירדה לפני שנתיים מליגת העל, ועם היסטוריה רבת שנים בליגה, תנסה להחזיר את ההגמוניה לשרון ומי שינסה לעשות זאת עבורה הם יאיר עמר ובן פריצקר שעל הקווים משה ופינארסקי והוותיק ורן ששון.

 
תמונות ממשחקי הרב תחומי עמק חרוד, תלמידים ותלמידות (צילום: רון שקד)

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now