לקראת האליפות הארצית בגליל העליון – אליפות התלמידים

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

לקראת האליפות הארצית בגליל העליון מה מצפה לנו באליפות שהולכת להיות צמודה ומעניינת?

פורסם ע"י:       21 נובמבר, 2022  21:45

אחרי הרבה שנים עם לא מעט בתי ספר שנוטשים עיניים לשני הכרטיסים לליגת העל, ועוד שניים במשחקי המבחן. היכרות עם הקבוצות, מאמנים שהינם שחקני עבר, ציפיות. בניגוד לעבר לא תינתן תחזית מוקדמת למי יעלה ליום השני?

לקראת האליפות הארצית בגליל העליון – תלמידים, מה מצפה לנו באליפות התלמידים שהולכת להיות צמודה ומעניינת אחרי הרבה שנים עם לא מעט בתי ספר שנוטשים עיניים לשני הכרטיסים לליגת העל, ועוד שניים במשחקי המבחן. היכרות עם הקבוצות, מאמנים שהינם שחקני עבר, ציפיות. בניגוד לעבר לא תינתן תחזית מוקדמת למי יעלה ליום השני?
מאת: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר
בית א’ כפר בלום
אלופת מחוז ת”א – הפועל קריית שרת חולון
רכז חנ”ג: רן אשר מנהל מקצועי ומאמן: אלון שטיין
זכייה שנייה ברציפות בתואר אלופת המחוז, ושוב הם מוגרלים לבית מוקדם לא פשוט. אלון שטיין הגיע השנה לבית הספר בו למד ושיחק בליגת העל כדי להחזיר עטרה ליושנה והוא גם מאמן את קבוצת הנוער בשורותיה משחקים כשבעה שמונה שחקנים בבית הספר כאשר הבולטים הם: עידו כהן שמשחק ביבנה, אריאל כהן, יאיר אהרוני השמיניסטים ואפק ניסנזון מהשכבה הצעירה יותר. אלון שטיין: ” באליפות כזאת כל קבוצה שהגיעה לגליל היא קבוצה טובה ואין ספק שצפויים לכולם משחקים קשים. הציפיות שלנו הן: לעבור את היום הראשון ולהעפיל למשחקים על העלייה לליגת העל… אין ספק שהתחושות הן מצוינות וכמובן שבמידה ונצליח לחזור לליגת העל לתיכונים זאת תיהיה סגירת מעגל מבחינתי”.

אלופת מחוז מרכז – בן יהודה נס ציונה
רכז חנ”ג ומאמן: יוסי פוקס ע. מאמן ומורה נוסף: ניב עוז
המועמדת העיקרית לזכות באחד משני הכרטיסים לליגת העל לאחר שכל שחקני ביה”ס מרכיבים את קבוצת הנוער על שפתחה את העונה בצורה משכנעת עם ניצחון במחזור הפתיחה על מכבי ת”א. בבן יהודה מרכיבים כבר מספר שנים מגמת כדורסל שש שנתית, ורק בשנתיים האחרונות הצליחו לבסס תלכיד מצוין להתמודדות על המקום בליגת העל. השמות הבולטים בסגל הם נועם חמו השמיניסט שאמור להיכלל בסגל המורחב של נבחרת הנוער, ושגיא קמחג’י, בוגר נבחרת הקדטים מהקיץ האחרון.  יוסי פוקס: “חובת ההוכחה עלינו להוכיח שאנחנו טובים החל מהמשחק הראשון, בטח לאור הבית הלא פשוט שקיבלנו. כמו שבאנו צנועים נמשיך בדרך הזאת עד שנגיע למטרה שהצבנו – להתמודד על הכרטיס לליגת העל”.

סגנית אלופת מחוז צפון – רב תחומי למדעים ואומניות נהריה
רכז חנ”ג: אסף שלום מאמן: לירן שוורצוולד
גם בעיר הצפונית מתקיימת אקדמיה בקמפוס הרב תחומי הגדול בו נמצאים ארבע מוסדות חינוך. בשורות הקבוצה הצפונית שתנסה להפתיע ישנם שלושה שחקנים מליגת העל לנוער שהבולט בהם הוא אסף כהן, שהשתייך בקיץ האחרון לסגל המורחב של נבחרת הקדטים. עוד בולטים ירדן דניאל ועומר טולדנו. לירן שוורצוולד: “זכינו להגרלה הקשה ביותר מול שתיים מהקבוצות החזקות באליפות. אנחנו באים כאנדרדוג מובהק, ובאים לעשות את הטוב ביותר במסגרת היכולות שלנו. זו הופעת בכורה שלנו במתכונת הנוכחית וזה ציון דרך במסלול האקדמי החדש שפתחנו”.


קבוצות הבית (א’ כפר בלום): ק. שרת חולון, בן יהודה נס ציונה, רב תחומי מדעים ואומנויות נהריה

בית ב’ יסוד המעלה
אלופת מחוז דרום – מקיף ז’ אשדוד
רכזת חנ”ג ומנהלת הנבחרת: טלי הראל מנהל מקצועי: נתי כהן מאמן: תמיר שמחוני
גם אשתקד הקבוצה מעיר הנמל העפילה לאליפות הארצית אך לא הצליחה להותיר חותם. השנה היא מציבה סגל מוכשר שייאבק גם על ההעפלה לליגת העל לנוער, ורוצה ללכת רחוק ככל שההגרלה תיטיב עימו. נתי כהן נמצא במועדון הדרומי כבר מספר עונות ובשנים האחרונות מתמקד בעיקר בניהול המקצועי. על הקווים עומד תמיר שמחוני שגדל ואימן במכבי ראשל”צ, וירצה לחזור מהדלת הקדמית לליגת העל בה שיחק. בין השמות הבולטים בסגל: אמיר גל ונאור מיכאלי שהינם הבוגרים בקבוצה.  תמיר שמחוני: ” הגרלה קשה מאוד אנחנו הולכים לשחק נגד שחקנים מצמרת ליגת העל, אבל אנחנו מאמינים בדרך שלנו ונייצג את הבית ספר בכבוד. הציפיות להוציא מעצמנו 100 אחוז בכל פרמטר ואני מאמין שזה יספיק בשביל לעלות. אכן שיחקתי וגדלתי בגימנסיה ראשל”צ. היינו בזמנו נבחרת חזקה מאוד והפסדנו בחצי גמר לריאלי חיפה על הבאזר .. לחזור להתחרות במעמד הזה הפעם בתור מאמן זה מאוד מרגש, קהל מלא , אווירה מטורפת ותחושת האחדות שמאפיין קבוצות תיכונים.. רק מחכה שיתחיל “.

אלופת מחוז ירושלים – תיכון הראל מבשרת ציון
רכז חנ”ג: איתי אריאל מאמן: איתן בן אליעזר
אחת הקבוצות הוותיקות באליפות הארצית, שכבר שיחקה בעבר בליגת העל ומגיעה בדרך קבע לשלבים הגבוהים באליפות. השנה היא יכולה להיות אחת מה’סוסות השחורות’ באליפות, כאשר היא מציגה סגל שחקנים מוכשר שמורכב ברובו משחקני קבוצת הנוער הבכירה של הפועל ירושלים, ואף קבוצה לא תרצה לפגוש אותה בשלב כזה או אחר. השמות הבולטים בסגל הם – יונתן אבולוף שנבחר לשחקן המצטיין במחוז, ניר רותם פורש השמיניסטים, וסם קמינקו מהשכבה הצעירה יותר, כאשר ישנם שחקנים נוספים המשחקים בליגה נמוכה יותר או במועדונים אחרים.

מק’ 3 מחוז ת”א – תיכונט ע”ש נתן אלתרמן תל אביב
רכז חנ”ג ומאמן: חי דוידי
הפעם תיכונט מגיעה לאליפות לאחר שהייתה קרובה לא להעפיל אליה, אך מדובר בקבוצה מוכשרת עם מאמן שאשתקד העפיל לליגת העל עם תיכון הדרים (וכנראה ייאלץ להיפרד ממנו) ולא היה רחוק מלהעפיל אשתקד גם עם הקבוצה הזו. שלושה שמות יצודו את העין של מי שיצפה בקבוצה האדומה: עילי דולינסקי שחקן הקבוצה הבוגרת של הפועל ת”א ונבחרת הנוער, אור טפירו – בנו של מאיר כוכב אורט ביאליק בשנות ה-90, והרכז אסף כהן – בנו של יו”ר הפועל ת”א רמי כהן.


קבוצות הבית (ב’ יסוד המעלה): מקיף ז’ אשדוד, הראל מבשרת ציון, תיכונט ת”א

בית ג’ יסוד המעלה
אלופת מחוז חיפה – אורט מוצקין
רכז חנ”ג ומאמן: יגאל ניר
זכייה שנייה ברציפות לקבוצה מהקריות שהפעם בניגוד לאשתקד תגיע בסגל מלא לאליפות ותנסה להעפיל לרבע הגמר. בניגוד לקבוצת הנוער שמשחקת בליגה השנייה, נבחרת בית הספר מורכבת משחקנים שמשחקים במספר קבוצות לרבות מאור חכם-גירי ממכבי חיפה, ושקד מלכה שמשחק בנהריה מליגת העל. לצידם בולטים עידו גובר והקפטן ירין זמין. יגאל ניר שהעלה את בית הספר לליגת העל וגם הספיק לשחק בליגה מאמן כיום את הקבוצה ואמר לקראת האליפות: ” קיבלנו הגרלה קשה עם בית שמורכב מקבוצות טובות!. אנחנו נגיע לכל משחק כאילו מדובר בגמר גביע, וננסה לפחות להעפיל לרבע הגמר. שיהיה בהצלחה לכל הקבוצות!”.

סגנית אלופת מחוז מרכז – תיכון גינסבורג יבנה
רכז חנ”ג: משה דיין מאמן: עידו לוי
העפלה שנייה ברציפות לנציגת עיר השפלה שאשתקד חלק משחקניה הגיע לחצי גמר אליפות המדינה לנוער וגם השנה עם קצת יותר ניסיון ועומק בסגל רוצה להמשיך את המסורת של מחוז מרכז בהעפלת נציגותיו לליגת העל. עידו לוי, עוזר מאמן קבוצת הנוער יעמוד על הקווים. השמות הבולטים בסגל שמרכיבים את החמישייה הם עילאי בן חמו שמשחק כחריג גיל, איתי בכר, אושר חדד, יונתן בן ציון, ואילאי פרי.


תיכון גינסבורג יבנה – ינסו השנה להגיע רחוק…

סגנית אלופת מחוז דרום – תיכון יצחק רבין אילת

רכז חנ”ג: מאמן: איתי ירושלמי
הנציגה הכי דרומית באליפות מעפילה גם היא בפעם השנייה ברציפות לאליפות הארצית ותנסה עם הסגל הצנוע שלה להעפיל לרבע הגמר, ותנסה לבנות על כך שהוגרלה לבית הפחות חזק באליפות. את הקבוצה עזבו השנה מספר שחקנים דומיננטיים והיא תנסה להסתדר בלעדיהם.

בית ד’ כפר בלום
אלופת מחוז צפון – אורט אלון בן גוריון עפולה
רכזי חנ”ג: אהרון ישראלי, חגי כהן מאמן: רז אמיתי
נציגת בירת העמק חוזרת לאליפות הארצית אחרי למעלה מ-20 שנה אז השתתפה באליפות התלמידות והעפילה פעמיים לליגת העל. הפעם יש אמונה בקבוצה מהעמק, שהיא יכולה להגיע לשלבים הגבוהים מהאליפות גם בזכות הגרלה יחסית נוחה וגם היא מוגדרת כאחת ה’סוסות השחורות’ של האליפות. חגי כהן ינסה לשחזר את ההיסטוריה מסוף שנות ה-90. היתרון של עפולה היא שהמאמן והשחקנים נמצאים ביחד בקבוצת הנוער בליגת המשנה. השמות הבולטים בסגל הם הסנטר עוז דסטה והגארד יונתן לגון.

סגנית מחוז ירושלים –  ‘מור’ מכבים/רעות
רכז חנ”ג: רוית ברקו מאמן: נמרוד כהן
העפלה מעניינת לנציגת היישוב הצבאי בפאתי ירושלים שתנסה לעשות את המקסימום מול שני בתי ספר עם קצת יותר ניסיון ממנה כאשר משחק המפתח יהיה כנראה מול עפולה מאחר ומדובר בשתי קבוצות שמשחקות בליגת המשנה. נמרוד כהן מאמן הקבוצה והמנהל המקצועי של המועדון מספר: “בתור שחקן הייתי שלוש שנים ברציפות בגליל.. אבל מעולם לא הייתי בליגת העל. עכשיו אנסה לעשות היסטוריה עם השחקנים שלי. באים קטנים וננסה לעשות את המיטב”.

סגנית מחוז ת”א – הרצליה ‘היובל’
רכזת חנ”ג: פזית טבק מנהל מקצועי ומאמן: עידן לנקרי
היובל הרצליה שזכתה בעבר באליפויות בליגת העל בתלמידים וגם בתלמידות הגיעה לשלבים הגבוהים תנסה להחזיר עטרה ליושנה והיא אחת המועמדות הבולטות להיאבק על הכרטיסים לליגת העל למרות הפסד בגמר המחוזי. הקבוצה של עידן לנקרי נראית חזקה ומגובשת על הפרקט ומחוצה לו. השמות הבולטים בסגל שלה הם האחים יואב ואריאל שמרי, הקפטן אור רותם, יונתן שנבל ואיתי אקוניס, בנו של יו”ר המועדון אלדד אקוניס.  לנקרי: “אנחנו נרגשים לקראת האירוע והאפשרות שבית הספר שלנו יעפיל בחזרה לליגת העל. אני משוכנע שכל הנבחרות שהגיעו לטורניר איכותיות ושנצטרך להפגין רמה גבוהה ומחויבות כדי לעמוד במשימה”.


קבוצות הבית (ד’ כפר בלום): אורט אלון עפולה, מור מכבים רעות, היובל הרצליה

 

 

 

 

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now