מי תהיה האלופה החדשה בכדורגל ותחגוג על כר הדשא בבירת הנגב?

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

אחרי שנת הפסקה עקב גל הקורונה, ייפגשו במגרשי הכדורגל בבאר שבע 12 בתי הספר התיכוניים הבולטים בארץ, עם מיטב הכישרונות מליגות העל לנוער ומליגות הנערים...מי תהיה האלופה השנה?

יומיים גדושים של משחקים בהם שתי הקבוצות הטובות ביותר יעפילו לגמר הארצי. מעיון ברשימת הקבוצות ניתן למצוא מספר בתי ספר שענף הכדורגל הוא דווקא לא הדומיננטי שבהם אך הם הצליחו בזכות התמדה ונחישות להעפיל למשחקי הגמר..

פורסם ע"י:       30 ינואר, 2022  19:36

לקראת האליפות הארצית בכדורגל לתיכוניים תשפ”ב, מי תהיה האלופה החדשה ותחגוג על כר הדשא בבירת הנגב?  אחרי שנה של הפסקה עקב גל הקורונה, ייפגשו במגרשי הכדורגל בבאר שבע 12 בתי הספר התיכוניים הבולטים בארץ, עם מיטב הכישרונות מליגות העל לנוער ומליגות הנערים, ליומיים גדושים של משחקים בהם שתי הקבוצות הטובות ביותר יעפילו לגמר הארצי. מעיון ברשימת הקבוצות ניתן למצוא מספר בתי ספר שענף הכדורגל הוא דווקא לא הדומיננטי שבהם אך הם הצליחו בזכות התמדה ונחישות להעפיל למשחקי הגמר. יחד עם זאת מקומם של בתי הספר הבולטים כמו כפר גלים, הריאלי, אורט לייבוביץ נתניה, מקיף ט’ אשדוד ורוגוזין מגדל העמק, אשר תחום הכדורגל הוא חלק מפעילות ספורט מובילה אצלם, נמצאים ברשימה.

מאת חגי פלק יועץ תקשורת ומאמן מנטלי

סקירת הבתים וסגלי הקבוצות

בית א’
אלופת מחוז מרכז – בן גוריון עמק חפר
נבחרת בן גוריון אשר במרכז האקדמי רופין, היא נבחרת מיוחדת, היא מורכבת משחקנים פעילים אך גם הרבה שחקנים שסיימו את דרכם כשחקנים פעילים. מה שמאפיין מעל הכול את הקבוצה, זה הפירגון של כולם אחד כלפי השני, הלכידות והחברות הנפלאה בתוך הנבחרת. דבר מדהים נוסף יותר, זה שהקבוצה מאומנת עי השחקנים עצמם, הם מקשיבים אחד לשני ומקבלים את ההחלטות החשובות מבחינה טקטית. בצוות החינוכי מפרשים זאת כאשר בני נוער משתפים פעולה, מקשיבים ומתנהגים בסבלנות אחד כלפי השני, אז מבחינתם האליפות היא רק בונוס. את הנבחרת מאמן עילאי לוין שהיה שחקן פעיל במועדון הכדורגל בעמק חפר ומנהל את הקבוצה שקד מוסיזדה שדווקא מגיע מתחום הכדורסל והנו מורה בביה”ס. השחקנים הבולטים בקבוצה הם רועי שושן מהפועל חדרה, אייל זבדיה ממכבי נתניה ואוהד דמרי מעירוני רמה”ש.
יתר שחקני הסגל: שחר נאור, עילאי לוין, יפתח זלצברג, סוף רז, זיו נחום, תום פז, ניר ברקן, אלון בלס, טל קורן, איתמר מיארה, עידו ויצמן, עמית פלג, יונתן קלש, יאיר אדן, לבנה שפיר, איתמר אהרונוב, וירדן בן דב.

אלופת מחוז הדרום – מקיף ט’ אשדוד
נציגת מחוז הדרום מתכוונת לנסות ולהעפיל לשלבים הגבוהים למרות סגל צעיר שמורכב ברובו מתלמידי כיתה י”א ורק שלושה בוגרים. את הנבחרת מאמן ומנהל רכז החינוך הגופני מיקי אבוגני, ובחלקה היא משתפת פעולה עם האקדמיה של מ.ס אשדוד. השמות הבולטים בסגל הם עידן אוחיון ובן לוי ממ.ס אשדוד, אופיר גדוסי מבית”ר ירושלים, ודוד סוויסה מעירוני ראשון לציון.
יתר שחקני הסגל: ירון דן, שלו הרוש, רון לוי (י”ב); נתנאל ביטון, אדיר בן ארצי, נועם גומרי, יניב בן גיגי, אושר ארביב, מתן ברנשטיין, ניתאי בלייב, איתי אסולין, איילון הראל, עילי ביטון (י”א) ואורי ברבי (י’).


אלופת מחוז הדרום – מקיף ט’ אשדוד

הריאלי העברי חיפה

כיאה לבית ספר שמצטיין לא רק בלימודים אלא בשלל ענפי הספורט, גם כאן מקומו של הריאלי לא נפקד והוא מגיע דרך המק’ השלישי במחוז חיפה החזק. למרות שמרבית שחקני הנוער לומדים במוסד חינוכי אחר, גם בריאלי ישנם מספר שחקנים המשתייכים למכבי והפועל חיפה. בריאלי כרגיל מכוונים למצוינות וינסו להגיע לפחות לשלב רבע הגמר ומשם לנסות ולהפתיע את הקבוצות החזקות יותר.
סגל הקבוצה: ריף אמסלם (הפועל חיפה), שגיא שחף, ליעד רוזן, סתיו לוי, אלעד גזי (י”ב); שר-אל כהן, רועי זלץ, אלון ורקל, דניאל ימפולסקי, אור ברנר, מרואן חלבי, שחר גרינבוים (י”א); לירם כהן, באסל חניפס, סהר פרובלר, ריאן מריח, טים פאוסט ויובל הירש (י’).
מאמן: עוז הראל ע. מאמן: ערן בודגה

בית ב’
אלופת מחוז י-ם עירוני ד’ מודיעין
אחרי ההצלחה של מודיעין בהעפלה לליגת העל בכדורסל, העיר רוצה למנף את עצמה גם בענפים אחרים. לגמר המחוזי הגיעו שני בתי ספר מהרשות – עירוני ד’ ועירוני ה’ ובסופו של משחק צמוד גברה עירוני ד’ על עירוני ה’ 1:2.
סגל הקבוצה: דורון גוזלן, אבשלום הבוקר, רון שבירו, ענבר נידם, גיא בני, הראל הגבאי, ניתאי דקפה (י”ב); יואב מור, אביב ברדוגו, שגיא בן ישי, עידו שפירא, אורי ציפורין, עוז רודד, יהודה לזמי, אסף אבלס (י”א); עומרי גבריאלי, איתי מידן, אמיתי גולן, ירין דוד-זון (י’).
רכז חנ”ג ומאמן: איתן יוסף

סגנית אלופת מחוז ת”א – קריית חינוך יובלים אור יהודה
אחת הקבוצות האלמוניות יש לומר שהגיעו לאליפות הארצית, מגיעה מאור יהודה, שנמצאת כידוע על קו התפר בין ת”א, ר”ג, חולון ופ”ת והצליחה להעפיל לאליפות הארצית לאחר שגברה על עירוני ט’ 3:4 במשחקי הגמר המחוזי ונכנעה רק לנתניה החזקה. את הקבוצה מאמן קובי זכריה, ומנהל אותה שרון ציוני, רכז החינוך גופני כאשר המטרה של ביה”ס היא בשאיפה תמידית להתקדם וליצור גאוות יחידה כתושבי העיר בכל תחומי הלימוד וגם בספורט. השחקן הבולט הוא יניב מורדו שדווקא משחק בקבוצת הנוער המקומית. קפטני הנבחרת הם עילי אפנג’ר בשיתוף עם רן מאיר, שחקן מכבי פ”ת מליגת העל לנוער. שחקנים בולטים נוספים מהשכבה הצעירה יותר הם אורי עגיב מהפועל ת”א מוליכת ליגת העל לנערים א’, איתי עגיב מבני יהודה ת”א נערים א’ וליעד נמט מהפועל פ”ת נערים א’.

סגנית אלופת מחוז חיפה – רב תחומי למדעים ואומניות חדרה
העיר חדרה, מעבר להיותה עיר מרובת פעילות ספורטיבית בבתי הספר, שאירחה השנה את גמר התיכוניים, כבר רגילה להעפלת קבוצות בתי הספר בעיר לאליפות הארצית במספר ענפים – הן בכדורעף, והן בכדורגל שהינם הענפים המובילים בעיר. ההצלחה בכדורגל נעה בשנים האחרונות בין שני בתי הספר בעיר והפעם ביה”ס הרב תחומי סיים כסגן המחוז לאחר שנכנע לאלופה המכהנת מכפר גלים. בסגל של המאמן רון קלר ורכזת החנ”ג רקפת מנצור נמצאים מספר שחקנים משמעותיים שגם חלקם לא משחק בעיר דוגמת עומרי ג’רפי-מגינה השמאלי של מכבי ת”א מליגת העל לנוער וגם של נבחרת נוער ב’ ששיחקה לאחרונה בטורניר החורף. שחקנים נוספים מליגת העל לנוער הם הבלם טובי צימרמן ועומר כחלון שמשחקים בהפועל חדרה.
יתר שחקני הסגל: בר ארביב (חדרה נוער על), יונתן בן דור, שחר חכימי, רואי המזרחי, ליאם אועד, אורי אהרון, חן ארמיה, אביב זדה (י”ב); ציון המזרחי, אורי סימאן, עופרי קלר, מאור חדד, שביט מרדכי, שלו גביזון (י”א); מתן אזר (חדרה נערים א’ על), ארז המזרחי (י’).


רב תחומי למדעים ואומניות חדרה, קריית חינוך יובלים אור יהודה, עירוני ד’ מודיעין

בית ג’

אלופת מחוז ת”א – אורט לייבוביץ’ נתניה
אחת הקבוצות החזקות באליפות ומי שמגיעה בתואר אלופת מחוז ת”א היא נציגת עיר היהלומים שאחרי שנים רבות מגיעה לאליפות הארצית וגם נחשבת לאחת המועמדות להגיע בגמר המחוזי גברה על אור יהודה 1:3. את הקבוצה מוביל רכז החינוך הגופני שהוא גם שופט בינ”ל – איתן שמואלביץ’, והיא מורכבת כמובן ממיטב שחקני הנוער והנערים של מכבי נתניה. חלק מהשחקנים לומד בבית הספר וגר בעיר וחלק מתגורר בפנימייה הסמוכה לבית הספר. השחקנים הבולטים בקבוצה הם איתי ביאדגלין ודניס קוליקו שחקני מכבי נתניה מליגת העל לנוער והבוגרים בחבורה. חבריהם לשכבת הגיל משחקים בצד השני של העיר בקבוצת בית”ר טוברוק בליגה הלאומית: עידן ברנס, בר כהן + והיב פארס. מהשכבה הצעירה היותר מגיעים עמית דדון, בנימין מולאו, ניקי סטויאנו מליגת העל לנערים במדי מכבי נתניה, ומשלים את הסגל העמוק והמנוסה אמיר והב מטוברוק.
יתר שחקני הסגל: אדם מחמיד, אוראל שלומי, דניאל וקנין, בני פלד, איתי רושה, עידן ג’רנו, אדיר ביטון ועמית צמח.

סגנית אלופת מחוז מרכז – תיכון שוהם
העפלה מעניינת נרשמה במחוז מרכז שכאמור מביא לאליפות בתי ספר שלא נכחו בו בעבר, או לא הגיעו במשך שנים למעמד הגבוה. תיכון שוהם מציג סגל שרץ לאורך שנים החל מגילאים צעירים. מה שמייחד את הקבוצה זה שחקנים שגדלו יחד מגיל קטן מאוד וחלקם הגדול עדיין משחק במסגרת הקבוצה המקומית – מכבי שוהם. בנוסף יש מספר שחקנים שמשחקים בליגת העל לנוער וכן בנערים בבני יהודה וראשון לציון. השמות הבולטים המשחקים בליגת על לנוער הם אור ישראלוב ממוליכת הטבלה הפועל ת”א וחברו השוער שלו מנחם, איתי שלו ממכבי פ”ת, ויניר נמני שוער נס ציונה. בתיכון מוסיפים כי ישנה אווירה מצוינת בקבוצה לאור ההצלחה הן בהעפלה לטורניר הארצי בכדורגל ובקט-רגל אולמות.
יתר שחקני הסגל: ערן רודנסקי, יובל שחק, זיו בלאיש, דניאל דגן, ליעד רביבו, אריאל בורשטיין, עידו מאיו, איתמר אפרים, אור ברק, לוטן קונץ, גיל מידן, גיא קמחי, אורי בו-אזיז ונדב וינברג.
את הקבוצה מאמן רכז החינוך הגופני מאיר מנור בצוותא עם רועי פינזון.

ויצ”ו נהלל עמק יזרעאל
בית הספר המוביל בעמק יזרעאל, הוכיח שהוא מצטיין לא רק בכדורסל אלא גם בכדורגל כאשר זכה בסגנות המחוז הצפוני, ובאליפות הקט-רגל והעפלה גם כן לגמר הארצי. בבית הספר ישנו מתקן מצוין, כאשר המועצה משתפת גם היא פעולה עם מועדון הכדורגל של מכבי חיפה שמעניק עליה את חסותו. את שתי הקבוצות מאמן ארנון עמרוסי. השחקן הבולט בסגל של נהלל הוא סהר שטו, שחקן מכבי חיפה מליגת העל לנוער.
יתר שחקני הסגל: מוחמד כנען, ארז עליהן, מנחם האוקפי, תומר פרץ, רועי פרץ, דן ספרנו (מכבי חיפה נערים א’), דניאל סווג׳, ליעד ניסני, עידו רונן, שביט אלוש ,אריאל נתיב ,עלי אברהים, עמית ארזי (מכבי חיפה נערים א’), עומר חגי, יובל מנגד, שריף רעד, עדי אסמי ,עידן גורן, שגיא אשרוב, ועידן חבייה.


ויצ”ו נהלל עמק יזרעאל, תיכון שוהם, אורט לייבוביץ’ נתניה

בית ד’

האלופה המכהנת – אלופת מחוז חיפה כפר גלים
האלופה המכהנת לאחר שגברה בגמר תש”פ על מוסינזון הוד השרון 1:5. מורכבת משחקני קבוצת הנוער של מכבי חיפה שבית הספר משמש כאקדמיה של המועדון. בין בוגרי ביה”ס ואלו שזכו בתואר האחרון נמצאים סתיו נחמני וטימוטי מוזי שמושאלים היום להפועל נוף הגליל, ושחר הרפז. בעבר למדו בביה”ס מאמן מכבי חיפה ברק בכר, שהתואר היחידי שזכה כשחקן היה במסגרת ביה”ס, ליאור רפאלוב שחקן השנה בבלגיה, וערן לוי. בנוסף ביה”ס גם זכה בתואר אליפות הקט-רגל לאולמות בשנת תשע”ט. השנה לאור גל הקורונה, הקבוצה עברה קצת זעזוע ורוב הסגל שלה צעיר ומורכב מתלמידי כיתות י-י”א ורק שלושה בוגרים.
סגל הקבוצה: אורי בן שושן, נועם שמש, זיו בן שימול (מכבי חיפה), אמיר דהאר, שלו ולרשטיין (י”ב); ירין לוי (מכבי חיפה נערים א’), ליאל גנזיה, גטצ’ו יבלו (מכבי חיפה נערים א’), נועם בן הרוש, ישראל פחימה(מכבי חיפה נערים א’), יונתן גלברט, עילי פופוב (י”א); סאני צ’אנג לי הו, עידן ברקוביץ’ (י’).

אלופת מחוז צפון – אורט רוגוזין מגדל העמק
אחת הקבוצות הוותיקות במשחקי הכדורגל והקט-רגל באולמות היא הקבוצה ממגדל העמק של המאמן ורכז החינוך הגופני רפי בוסקילה. בית הספר שזכה בשנים האחרונות גם בפרס הארצי של משרד החינוך דוגל לא רק בהצטיינות גדולה בלימודים דווקא מתוך עיר הנמצאת בפריפריה, אלא גם הצטיינות בתחומים נוספים לרבות ספורט ופעילויות חברתיות רוגוזין אמנם הוגרלה לבית קשה, אך מאמינה ביכולתה להעפיל לרבע הגמר ומשם תנסה ללכת עד הסוף. בשורות הקבוצה נמצאים ארבעה שחקנים דומיננטיים: נתנאל סעדה מהפועל נוף הגליל (נוער לאומית), שקד וקשטין מקבוצת הנוער המקומית, וכן שחקני ליגת הנערים – עומר דהן ממכבי חיפה ועילאי כהן מעירוני קריית שמונה.
יתר שחקני הסגל: ירין אוחיון, דילן נוניאס, סאני פיין-זילבר, מתן אסיה, אופק אגזה, אופק אדינה, אסף ליברשטיין (י”ב); נהוראי בוסקילה, היליי כהן, עילי אל-משעלי, הילאי לוי, אורי יטח (י”א); אורי פחימה, סהר ביטון, אושר לקוו, אדיר בן טולילה, גל-אור עייש (י’).

גלילי כפר סבא
את תיכון גלילי אנו רגילים לראות במשחקי הגמר בענף הכדורעף, כך שבהחלט ישנה הפתעה לא קטנה בדמות העפלת התיכון מכפר סבא לאליפות הארצית. יחד עם זאת מדובר בקבוצה מוכשרת ומחויבת, שמה שמייחד אותה זו לכידות קבוצתית ללא אגו בן השחקנים. קבוצה לוחמת ומגובשת שלא נשברת בקלות. ההעפלה וההצלחה בענף הכדורגל היא בזכות העובדה .שבית הספר הצליח עם מגמת החינוך הגופני שלו לקבץ לא מעט תלמידים מוכשרים גם מענף הכדורגל. השמות הבולטים בסגל הקבוצה הם הקפטן שחק בן ארי מהפועל רעננה בליגת העל לנוער המשחק כקשר עושה משחק. ואיתו חברו לקבוצה ליאב ניסני. מליגת הנערים א’ מגיעים עידו כהן ממכבי פ”ת, דור שוורצוולד ואור שביט מהפועל כפ”ס, ומליגת הנערים ב’ – רותם פיומי ממכבי פ”ת, גיא וסרמן ובן זייד מהפועל כפ”ס.
יתר שחקני הסגל: אריאל רחמים (י”ב -חריג), רועי גרוס (י”ב); אוריאל פוזנר (י”א); איילי דוד, מיכאל ניסני, דור אזוגי, יותם אבו-טבול, אביב גיסר, אמיל נקש, ירדן צברי, דן בן שטרית (י’).
את הקבוצה מאמן רכז החינוך הגופני משה כהן.


גלילי כפר סבא, אורט רוגוזין מגדל העמק,  כפר גלים

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now