מעורבות מ.החינוך באליפות העולם בכדורעף: אלפי בני נוער לקחו בה חלק

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

מעורבות מערכת החינוך באליפות העולם בכדורעף: כ-3600 בני נוער לקחו חלק פעיל בתכנית התרבות והחינוך של אליפות העולם בכדורעף חופים.

פורסם ע"י:       23 מאי, 2023  20:00

תכנית התרבות והחינוך של אליפות העולם בכדורעף חופים היא תולדה של שותפות בין הפיקוח על החנ"ג, אגף החינוך בעיריית בת ים, התאחדות הספורט לבתי ספר והחברה העירונית. כך הפכנו את משתתפי האליפות לשגרירים טובים של ישראל.

הכדור והמגרש, הניצחונות וההישגים, הם חשובים..אבל מאחורי הרעיון הספורטיבי, ההישגי, עומדת חיה ובועטת גם רוח החינוך, היכרות עם תרבויות שונות ומדינות אחרות. איך עושים את זה? דרך הספורט, התרבות ובעיקר חיוך, הספורט מחבר תרבויות, יוצר מפגשים מיוחדים, שלא מתקיימים כמעט בשום דרך אחרת. ספורט הוא גשר לתרבויות, דרך להיכרות והכלה.
מאת: התאחדות הספורט לבתי הספר
 

אליפות עולם זה ספורט, ספורט עולמי במיטבו..אבל לא רק ספורט! נכון, הכדור והמגרש, הניצחונות וההישגים, הם חשובים..אבל מאחורי הרעיון הספורטיבי, ההישגי, עומדת חיה ובועטת גם רוח החינוך, היכרות עם תרבויות שונות ומדינות אחרות. איך עושים את זה? דרך ספורט ותרבות, גם המקומית ושילוב גם של התרבות האורחת. חוף הים והצבע, הרשתות וההנחתות היו שם לאורך כל האליפות, התרגשות, מדליות וגביעים, בכל זאת אליפות עולם. אך בין לבין ותוך כדי, זו הייתה הזדמנות נהדרת להיות מעורבים,  להראות לאורחים ולאורחות שלנו מ 17 מדינות מרחבי העולם את הצד היפה, הייחודי, המעורב והנותן של ישראל. 3600 בני ובנות נוער היו מעורבים בליווי, אירוח, עזרה, הסברה, צפייה ועידוד ובעיקר בחיוך ומילה טובה. כך הפכנו את משתתפי האליפות לשגרירים טובים של ישראל.


סלפי למזכרת עם המשלחת מאוקראינה צילום: ארז עוזיר

מעורבות מערכת החינוך באליפות העולם בכדורעף
האליפות בבת-ים התאפיינה באווירה ספורטיבית וחינוכית, אשר במסגרתה נוצרו חיבורים בין בני הנוער מהמדינות השונות שיימשכו עוד זמן רב. ילדי בת-ים זכו ללוות מקרוב את המשלחות ולייצר חברויות חדשות. תכנית התרבות והחינוך של אליפות העולם בכדורעף חופים היא תולדה של שותפות בין הפיקוח על החנ”ג, אגף החינוך בעיריית בת ים, התאחדות הספורט לבתי ספר והחברה העירונית. כ-3600 בני נוער לקחו חלק פעיל בתכנית התרבות והחינוך של אליפות העולם בכדורעף חופים. כן, 3600 בני נוער מגיל 10-21
היו מעורבים בפעילויות שונות ומגוונות במהלך אליפות עולם בכדורעף חופים שנערכה בבת ים.

| אז מה הם עשו?..

30 צעירים שמשרתים בשנת שירות בעיר קיבלו בחגיגות צבעוניות את כל הנבחרות בשדה התעופה! שלטי ברוכים הבאים, הרבה רעש ושירה, הפכו את הכניסה לישראל וההגעה לאליפות לחמימה, מסבירת פנים ומיוחדת.


קבלת פנים בנתב”ג צילום: ארז עוזיר

50 תלמידי.ות תיכון ליוו את הנבחרות. התלמידים.ות ליוו את הנבחרות לאורך כל האליפות. הם היו הסמן של המשלחות, הקו הישיר לכל דבר, הקשר עם אנשי הצוות. הליווי הצמוד הוביל לקשרים מרגשים בין בני הנוער. תלמידי התיכון רקדו, שרו, עודדו וחוו את האליפות יחד עם האתלטים מרחבי העולם. זו הייתה חוויה בלתי נשכחת עבורם.ן. מוריאל, תלמידת תיכון מבת ים אחת המלוות סיכמה בהתרגשות: “היה שבוע מטורף לגמרי, אחת החוויות שאני בחיים לא אשכח. זכיתי ללוות משלחת מדהימה ולהיחשף למשחקים ברמה בינלאומית. נהניתי להכיר תרבויות חדשות ולדבר עם עמים שונים וכן להשתתף בפעילויות חברתיות שונות ומהנות במיוחד”. הוסיפה מוריאל: “אני בטוחה שאנחנו מלווי המשלחות השפענו עליהם מאוד, עודדנו אותם ובעיקר הם קיבלו מאיתנו את החום הישראלי שכן הקבוצה והמאמנים הודו לנו על כל ההשקעה שלנו”. עמית, אף הוא תלמיד תיכון סיכם את תחושותיו: “היה באמת באמת שבוע מטורף מלא בחוויות ובאנשים שנכנסו לי ללב, שמחתי להכיר אנשים חדשים מתרבויות ומדינות שונות ולהצליח להתחבר אליהם. שלא לדבר על המשחקים והרמה הגבוהה בכדורעף שלא יצא לי לראות בארץ במיוחד מאנשים בגילי”, סיים עמית.


הנבחרת בכתום – עזרה במתחם צילום: ארז עוזיר

350 תלמידי חט”ב ויסודי נתנו תמיכה מקצועית במגרשי ברחבי החוף. עזרו לשופטים הרשמיים לנהל את המשחקים בצורה מקצועית, חלקם היו בתחומי המגרש, עזרו בארגון וסדר, החזרת כדורים ונתנו מעטפת שסייעה רבות למהלך התקין של המשחקים.


סיור בתל אביב ויפו העתיקה צילום: ארז עוזיר

150  תלמידים משני שני בתי ספר תיכוניים בעיר, “אורט מילטון” ו”תיכון חשמונאים” אירחו כמאה אתלטים, מאמנים וראשי משלחות. במהלך הביקור המוצלח האורחים והמארחים, אפו יחד פיתות, רקדו ושיחקו.


חגיגה של תרבות ישראלית בבתי הספר צילום: ארז עוזיר

משפחה זוסמן אירחה את נבחרת גרמניה לארוחת יום שישי ישראלית:
במשלחת הגרמנית נוצר חיבור מיוחד עם איליי ריאל זוסמן בן ה-16 מבי”ס רמות בבת-ים. אימו של איליי, שהתנדב ללוות את המשלחת הגרמנית, הזמינה את כל המשלחת לארוחת שישי וקבלת שבת, כך נוצר חיבור ערכי ומרגש בין חברי המשלחת הגרמנית לבין בית ישראלי בערב שבת. ספורטאי המשלחת מגרמניה הודו למשפחה, על החשיפה לישראליות ועל חווית האירוח שלוותה בשירים ומשחקים ברוח ישראלית.


קהל אוהדים מילא את היציעים עם דגלי המדינות צילום: ארז עוזיר

3000 תלמידי יסודי וחט”ב הגיעו לצפייה במשחקים. התלמידים למדו על כל מדינה והגיעו לעודד עם סממנים שונים של המדינות. תהליך ההכנה ולמידת המדינה, היה בהחלט מיוחד. אין ספק שזו בהחלט דרך ייחודית ללמוד על מדינות מהעולם, על התרבות, החיים שם ועוד…האתלטים התרגשו מאוד לראות את דגל מדינתם ולשמוע את קריאות העידוד ועם סיום המשחק הודו ולחצו ידיים עם הקהל ה”ביתי”.


סלפי אוהדים צילום: ארז עוזיר


| ומה עוד?..

20 צעירים מהעיר הקימו FUN ZONE, אזור מנוחה והירגעות מהתחרויות, במתחם התחרות ואירחו את הספורטאים מהנבחרות השונות למשחקי דמקה וחברה במהלך האליפות. 400 אתלטים, תלמידים, מאמנים וראשי משלחות יצאו לטיול ביפו העתיקה. שמעו על ההיסטוריה של העם היהודי והחיבור לדתות אחרות. אחד משיאי פעילות האליפות היה ערב עמים, מסורת שמתקיימת כמעט בכל אליפות עולם, 350 איש, אנשי המשלחות ואורחים רבים, חגגו את ערב העמים הייחודי באמפי בבת ים. במהלכו כל נבחרת הציגה על שולחן מיוחד את הסממנים של המדינה שלה, מאכלים ייחדויים, חטיפים, סמלים ודגלים. כל הנבחרות טעמו, אכלו, רקדו ושיתפו בתרבות של מדינתם. ערב מרגש ושמח. כך סיכמה תלמידת תיכון מבת ים: “זה היה השבוע הכי טוב בחיים שלי, צברתי חוויות וחברים לחיים שנכנסו לי ללב ברמה לא הגיונית. הרגשנו כמו משפחה אחת גדולה. למדנו הרבה אחד מהשני ותוך זמן כל כך קצר הספקנו לחוות הרבה דברים יחד שמחה, עצב,כעס, בכי. היה חיבור מיידי לא רק עם המשלחת אלה גם עם משלחות אחרות. כולם היינו כמו משפחה ענקית אחת ! כל הזיכרונות יהיו תמיד חרוטים בלב :)”. נדמה שהיא אמרה הכל.

ותודה מיוחדת למורים לחינוך גופני על ההובלה המשמעותית!


תמונות מהפעילות:

 

| האליפות
באליפות השתתפו כ-270 ספורטאים וספורטאיות, מאמנים, ראשי משלחות ומורים מלווים מ-18 מדינות שונות. שישה מגרשים פעילים הוכנו במיוחד עבור האליפות, יציעים במגרש המרכזי, מתחם מנוחה ועוד. התחרויות נמשכו חמישה ימים ברצועת החוף הנפלאה של בת ים . משחקי הגמר שודרו מהמגרש המרכזי בערוץ ONE.  בנוסף התקיימו לאורך ימי האליפות אירועי תרבות כמו ערב עמים ותרבויות, ערב גאלה וטקסים חגיגיים. באליפות השתתפו נבחרות: ארה”ב, אוקראינה, ברזיל, מקסיקו, אנגליה, קפריסין, קזחסטן, לטביה, הונגריה, צרפת, אסטוניה, אוסטרליה, טייוואן, קרואטיה, ניו זילנד, סרביה גרמניה וישראל.

אל מתחם המדיה של האליפות.

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now