האולימפיאדה ה-15: מעל 5,500 ילדות וילדים השתתפו, 110 רשויות, 23 ענפים

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

בטקס מרשים שר התרבות והספורט מיקי זוהר פתח את משחקי אולימפיאדת הילדים והילדות ה-15

פורסם ע"י:       9 מאי, 2023  21:50

מעל 5,500 ילדות וילדים השתתפו באולימפיאדה ה-15 התחרו ב-23 ענפים ממעל 100 רשויות מלאו את האולמות והמגרשים.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר פתח את משחקי אולימפיאדת הילדים והילדות ה-15 בהשתתפות מעל 5,500 ילדות וילדים. האולימפיאדה נפתחה בטקס מרשים שנתן את האות לפתיחת המשחקים.  את לפיד האולימפיאדה הדליק הספורטאי הפראלימפי, גיבור ישראל שנפצע אנושות ב 2013, אחיה קליין. 

מאת: התאחדות הספורט לבתי הספר

היום, (ג’) התקיימה אולימפיאדת הילדות והילדים ה-15 המהווה את אחד מרגעי השיא של שבוע ספורט ישראל של משרד התרבות והספורט ונחשבת כאירוע הספורט הגדול ביותר בישראל לילדים. העיר נתניה, המארחת בשנים האחרונות את המשחקים באולמות העיר יחד עם מכון וינגייט, עם התאחדות הספורט לבתי הספר, בשיתוף האיגודים השונים ובעיקר עם מעל 5,500 ילדות וילדים שהתחרו ב-23 ענפים שונים ומלאו את האולמות והמגרשים. מאות רבות של מלווים ומלוות, עשרות מאמנים ומאמנות, שופטים ושופטות, אנשי הפקה ואורחים רבים היוו תפאורה מושלמת ליום החגיגי הזה של הילדים.


טקס הפתיחה צילום: אופק אלפרוביץ


אחייה קליין – מדליק הלפיד  צילום: אופק אלפרוביץ

| טקס הפתיחה
כמיטב המסורת גם באולימפיאדות של “הגדולים”, נפתחה האולימפיאדה בטקס מרשים ומרגש, במעמד שר התרבות והספורט מר מיקי זוהר, שבירך את המשתתפים והמשתתפות: “שמח להיות כאן, אתם דור העתיד של הספורט בישראל, בעוד כמה שנים אתם תייצגו את המדינה ואת הקבוצות שלכם.ן, כל אחד ואחת בתחום הספורט שלו. אין לי ספק שמי מבניכם שיתמיד וישקיע, שיעבוד ושיאמין בעצמו יגיע לרמות הגבוהות ביותר. אני נרגש להיות כאן, ולראות כל כך הרבה ספורטאים וספורטאיות. השנה, בחרנו את נושא האולימפיאדה שהוא בעיניי כל כך חשוב: מניעת אלימות בספורט מכיוון שספורט ללא הגינות לא יכול להיות ספורט”. הוסיף שר התרבות והספורט: ” אם לא נדע לכבד אחד את השני ולנהוג בהגינות, ולא רק בספורט, יהיה לנו מאוד קשה להצליח. מאחל לכם הצלחה בתחרויות ובעיקר שימרו על הרוח הספורטיבית ועל ההגינות. אני מאמין בכם ומאחל לכל אחד ואחת מכם המשך הצלחה מקצועית ואישית” סיים השר.

את לפיד האולימפיאדה הדליק הספורטאי הפראלימפי אחיה קליין. אחיה שהגיע למקום השישי באליפות העולם הפראלימפית לחתירה ב-2019, נפצע אנושות ב-2013 ממטען חבלה במנהרה שמובילה מרצועת עזה לשטח ישראל. הוא איבד את ראייתו כמעט לחלוטין, אך חזר לשירותו הצבאי כקצין הנדסה חרף פציעתו. אחיה הדליק את לפיד האולימפיאדה ולצידו שר התרבות והספורט ושניהם הכריזו על פתיחת התחרויות בהם התחרו כאמור אלפי ספורטאים וספורטאיות, עם וללא מוגבלות, ממעל 100 רשויות ברחבי הארץ.


השבעת הספורטאים בטקס הפתיחה צילום: התאחדות הספורט לבתי הספר

 

אבי בנבנישתי סגן ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט: “אולימפיאדת הילדים והילדות ה 15 התקיימה השנה בסימן מניעת אלימות בספורט. מדובר באולימפיאדה יוצאת דופן בה התחרו במגוון רחב של ענפים ילדים וילדות, ממגוון גילאים, עם ובלי מוגבלויות. האולימפיאדה שהתקיימה היום היא פסיטיבל ספורטיבי חינוכי שהפך כבר למסורת. אני מודה לשר התרבות והספורט מיקי זוהר שפתח את המשחקים, להתאחדות הספורט על הארגון ולמכון וינגייט על האירוח.״


אבי בנבנישתי סגן ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט צילום: ארז עוזיר

| הענפים
בהם התחרות הספורטאים והספורטאיות: ג’ודו, התעמלות אמנותית, התעמלות קרקע ומכשירים, טניס שדה, טקוואנדו -I.T.F, כדור מים, כדור עף חופים, כדוריד, כדורסל 3*3, כדורעף, כדורשת, לקרוס, פטאנק, פס אקרובטי, קט רגל 5*5, קראטה, קראטה מסורתי, שחייה, שחייה אמנותית, כדורגל שולחן, מוטוקרוס, ברידג’ ושחמט.
לאולימפיאדת הילדות והילדים ה – 15 השנה, כמידי שנה, הגיעו גם שתי משלחות מחו”ל, אחת מיוון והשנייה מסלובניה. נציגי המשלחות עלו לבמה בטקס הפתיחה לשאת את שבועת הספורטאי לצד שר התרבות והספורט. את שבועת הספורטאים הקריאו בשלוש שפות, עברית, ערבית ואנגלית. גם בשנה הזו הגיעו לאולימפיאדה ספורטאים עם מוגבלויות שהשתלבו בענפים השונים: עמותת וירטוס משחקים מיוחדים בענף הבאולינג, הספיישל אולימפיקס עם נבחרת שחייה והתאחדות ספורט הנכים, בשחייה ובג’ודו. אולימפיאדת הילדים והילדות תמשיך לתת מקום של כבוד לספורטאים ולספורטאיות מיוחדים.  


ענף הג’ודו  צילום: אופק אלפרוביץ


ענף הלקרוס צילום: אופק אלפרוביץ

| מתחם נינג’ה סמסונג
אטרקציה מיוחדת
 ללא ספק הייתה מתחם נינג’ה ענק, שהוקם במיוחד בחסות סמסונג, שנתן מקום וזמן פנוי בין התחרויות, להתנסות  גם בענף הפופולרי והמיוחד הזה. האחים שרים, נציגי הדור הצעיר של הנינג’ה ואמור פז, שהפכה לאישה השנייה בתולדות “נינג’ה ישראל” אשר סיימה את המסלול, היו שם כדי להדריך להראות יכולות וגם להצטלם עם הילדים הנרגשים.

     
האחים שרים ואמור פז על ה”נינג’ה סמסונג” צילום: אופק אלפרוביץ

זיו ישראלי, מנכ”ל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל: “קיימנו היום אירוע ספורט מיוחד במינו שמייצג את הערכים בהם אנו מאמינים בהתאחדות הספורט לבתי הספר: שיתוף פעולה, רוח ספורטיבית, חתירה למצוינות, משמעת והתמדה. צפיתי בגאווה בתחרויות השונות וברמת ביצועים גבוהה שאני בטוח שהביאו גאווה רבה להורים, לחברים בבית ולרשויות המקומיות. אני גאה בכל אחד ואחת מהספורטאים והספורטאיות. תשקיעו, תתאמנו, תחלמו גבוה ולשם תגיעו. בהזדמנות זו אני גם רוצה להודות לשר התרבות והספורט מיקי זוהר שהגיע לפתוח את המשחקים, למשרד התרבות והספורט על שיתוף הפעולה ולמכון וינגייט ועיריית נתניה על אירוח המשחקים”. סיים ישראלי.

ללא ספק, זו הייתה אולימפיאדת ילדות וילדים מוצלחת,  מלאה ברגעים מרגשים, ספורטיביות ותחרויות מרתקות. עם סיום התחרויות כשחלקם של הילדים והילדות עם מדליות לצווארם, חלקם “רק” עם תיקי המזכרות, אמר לנו עדי מאשקלון: “היה שווה, התאמנו קשה כמה חודשים ולקחנו מקום ראשון בג’ודו. מחכה כבר לשנה הבאה. תהייה אולימפיאדה?” בטח ענינו לו. זו תהייה ה-16. איזה כייף הייתה התשובה.

ואנחנו מחכים כבר לשנה הבאה באולימפיאדה ה-16..נתראה!

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now