אחרי המחזור ה-4 באליפות התיכוניים – תמונת הבתים מסתמנת

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

אחרי המחזור הרביעי באליפות התיכונים בכדורסל, תמונת ראשי הבתים מסתמנת: תיכון חדש, רמות ים ובליך עדיין מושלמות.

פורסם ע"י:       22 אוקטובר, 2022  15:14

עם סיום המחזור הרביעי באליפות התיכונים בכדורסל תלמידים, תמונת ראשי הבתים מסתמנת כאשר תיכון חדש, רמות ים ובליך עדיין מושלמות. בבית ד', הבית המסומן כבית הקשה מכולם, כל משחק קובע את המיקומים.

עם סיום המחזור הרביעי באליפות התיכונים בכדורסל תלמידים, תמונת ראשי הבתים מסתמנת כאשר תיכון חדש, רמות ים ובליך עדיין מושלמות. בבית ד’, הבית המסומן כבית הקשה מכולם, כל משחק קובע את המיקומים. אליפות התיכוניים השנה, עם אולמות מלאים וקהל מעודד והוגן ובעיקר שידורים מלאים של כל המשחקים (המרכזי – בערוץ ONE, כל שאר המשחקים באתר), יקחו את האליפות כנראה עד המחזור האחרון, כאשר ישנה חשיבות גם את מי כל קבוצה תפגוש בשלבים הבאים. כתבה מסכמת ותמונות מהמשחק המרכזי (בליך-ליאו בק) יש לנו ליגה אליפות! סקירת משחקי המחזור ומשחקי ההשלמה.
מאת: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר

השלמה מהמחזור השלישי
בית ג’
בליך ר”ג – גימנסיה ריאלית ראשל”צ 70:72
רק לפני שנה בליך ר”ג נלחמה על ההישרדות בליגה אך נשארה בצדק תוך הצגת יכולת טובה ועם ראיה לעתיד כפי שנראית בפתיחת עונת הפעילות הנוכחית. רגע לפני חג הסוכות פגשה הקבוצה של רועי קארש, את האקסית שלו מעיר היין, שהגיעה אחרי הפסד ביתי מפתיע לגבעתיים בקרב על ראשות הבית.  שתי הקבוצות הפגינו הגנה אגרסיבית בפתיחת המשחק והקשו אחת על השנייה מבחינה התקפית. הרבע הצמוד הסתיים ביתרון זעיר לר”ג כאשר רן סולומון ועידן זילבר עם שתי שלשות רצופות מורידים ב-11:16 לבליך. ברבע השני נמשך המשחק הצמוד כאשר בליך לא מצליחה לייצר מומנטום אך מצליחה לשמור על יתרון זעיר עד להפסקה. בגימנסיה בלטו לאורך המחצית הראשונה עומר דרגושנסקי (10 אישיות) ועדי ענתבי שירדו בפיגור 33:29 בלבד. ברבע השלישי הגימנסיה שיפרה את היכולת ההתקפית, אבל לא הצליחה לחולל מהפך כי גם המארחת העבירה הילוך מבחינה התקפית עם יכולת קליעה טובה מחוץ לקשת של סולומון, זילבר, ורועי בן כוכב שעלו ליתרון 7. ברבע האחרון הגימנסיה המשיכה לנגוס בפיגור כאשר מייק קמינצקי עם המון אחריות ומנהיגות סוחף את חבריו עד למשחק שוויוני. בן כוכב העלה את בליך ליתרון 4 כחצי דקה לסיום. קמינצקי ענה בסל מהיר, סולומון דייק מהקו וענתבי חתם מהקו את תוצאת הסיום. הרבו לבליך: רן סולומון 18, שי לבדי 14, רועי בן כוכב 12, עידן זילבר 11. הרבו לגימנסיה: עדי ענתבי 22, מיק קמינצקי 17, עומר דרגושנסקי 12


תצוגת קהל (בליך..) נהדרת של הקומץ העליון  –  צילום: ארז עוזיר

המשחק המרכזי מחזור 4
בליך רמת גן – ליאו בק חיפה 58:76
קבוצתו של רועי קארש נותרה מושלמת גם לאחר המחזור הרביעי לאחר שהשלימה ניצחון כפול על היריבה מעיר הכרמל שתיאבק עם גבעתיים על המקום השלישי ועל הימנעות ממאבקי ההישרדות. המחצית הראשונה הייתה שקולה יחסית כאשר המארחת מחזיקה ברבע הראשון ביתרון זעיר בין 5 ל-7 נק’ עם יכולת טובה של שי לבדי ואורי אורן. מנגד אלון בעבור, רון דנדקר הצעיר וליאב בוקובזה ניסו להשאיר את קבוצתם במשחק. ברבע השני בליך ברחה ליתרון דו ספרתי בראשות לבדי וטנדליך עד ל-27:41 בהפסקה. במחצית השנייה המשיכו הקבוצות בקצב התקפי גבוה אבל האורחים לא הצליחו להוריד את הפיגור לחד ספרתי כאשר עידן האשכנזי וטנדליך בולטים בניהול המשחק ובהוצאה לפועל. למרות רבע אחרון טוב של האורחים היתרון נשמר בעינו עד לסיום. לבליך ר”ג: שי לבדי 18, עידן האשכנזי 14, אורי אורן 12, יונתן טנדליך 10, רן סולומון 7, רועי בן כוכב ועידן זילבר 5 כ”א, עידן אליאס ויניב דנון 3 כ”א. לליאו-בק חיפה: אלון בעבור 16, עידו פודולר ורון דנקדקר 9 כ”א, יונתן רותם עובדיה וליאב בוקובזה 6 כ”א, יונתן כוורי 2.


המשחק המרכזי: בליך ר”ג – ליאו באק חיפה –  צילום: ארז עוזיר

ש.ב.צ גבעתיים – גימנסיה ריאלית ראשל”צ 67:62
הקבוצה מעיר היין ידעה שהיא חייבת לנצח כדי לא להסתבך באי העפלה לשמינית הגמר ולהגיע למחזורים האחרונים כאשר מקומה בשלב הבא מובטח. מנגד הקבוצה של גיא קפלן שוב שמטה ניצחון ביתי במשחק צמוד ותצטרך לנצח את ליאו בק כדי לשרוד בליגה. האורחים עלו כבר ברבע הראשון ליתרון דו ספרתי עם יכולת טובה של מייק קמינצקי ותמיר רוד. שב”צ הצליחה לחזור למשחק ברבע השני בזכות ערן ברק היעיל שמחק את הפיגור עד לשוויון. שתי הקבוצות לא הפגינו יכולת התקפית טובה ובהפסקה 19:22 בלבד למארחת. ברבע השלישי שב”צ שמרה על היתרון הזעיר כאשר אור פארן הצעיר וקאי רפפורט בצבע בולטים ועם פתיחת הרבע האחרון עמדה על יתרון 40:47. המהפך ברבע האחרון בשורות האורחים הגיע בזכותו של עומר דרגושבסקי ש-5 רצופות שלו מחקו את הפיגור וקבעו שוויון 60. בדקות האחרונות עדי ענתבי וקמינצקי הלכו לקו, הפכו את היתרון וחזרו עם ניצחון חוץ יקר. הרבו לגימנסיה: מייק קמינצקי 20, עומר דרגושנסקי 11. לשב”צ : ערן ברק וקאי רפפורט 12 כ”א, אור פארן 11, שי חגי 10.

בית ב’
השלמה
תיכון ליד”ה ירושלים – רמות ים עמק חפר 88:58
רמות ים עמק חפר ממשיכה לצעוד בראשות בית ב’ לאחר שגברה גם בגומלין ובקרב על ראשות הבית לפני החג על הקבוצה מעיר הבירה. בן שרף ערך הופעת בכורה בשנת הפעילות הנוכחית בקבוצתו לאחר שעלה מהספסל. כמו בסיבוב הראשון גם הפעם ההתמודדות בין שתי הקבוצות הייתה צמודה כאשר רמות ים מצליחה לנטרל את מצטיין המחזור השלישי רום כיטכס. האורחים פתחו טוב עם איתם כהן, ירמולוב ורני בלגה, אבל יאיר ידין וליאור הייבלום המקומיים השאירו את קבוצתם במשחק ובפיגור סביר בסוף הרבע ה-1 (17:11). מטווח שלשות ברבע השני בראשותם של בלגה, אורי יאיר, רועי שרון, וגם שרף עצמו שעלה העלה את האורחים ליתרון דו ספרתי ומשם ל-20 הפרש כבר בהפסקה (47:26). הפערים בין הקבוצות נשארו במחצית השנייה כאשר שרף מראה שוב את יכולתו האישית הגבוהה.
הרבו לרמות ים: בן שרף 22, רועי שרון 14, בלגה 11, איתם כהן 10.  הרבו לליד”ה: רום כיטכס 22, יאיר ידין 11, הייבלום 10.


מאבק על הכדור מהמשחק המרכזי: בליך ר”ג – ליאו באק חיפה –  צילום: ארז עוזיר

רמות ים עמק חפר – הדרים הוד השרון 58:89
עוד ניצחון קל לחבורה של עמית בן דוד ורמון וולפסון ששומרת על מאזן מושלם בדרך להגרלה נוחה בשלבים הבאים. הקבוצה של חי דוידי ככל הנראה תיאלץ להיאבק אחרי שנה בליגת העל במשחקי ההישרדות.
הרבו לרמות ים: יוני קלר 17, רני בלגה 15, איתם כהן 14 ואורי ירמולוב 10. הרבו להדרים: גיא רייסנר 12, רון ענבר 11, עומר ארז ותומר שרמן 10 כ”א.

תיכון ליד”ה ירושלים – בן צבי קריית אונו 39:63
הקבוצה מעיר הבירה מבטיחה את העפלתה המוצדקת לשמינית הגמר, כאשר עד עכשיו החניכים של בועז טייב מפגינים יכולת טובה וזוכים בתואר ‘הסוס השחור’ של הליגה עם עוד ניצחון ביתי. הרבע הראשון עוד היה שקול מבחינת שתי הקבוצות והסתיים בשוויון, אך ברבע השני הירושלמים העבירו להילוך חמישי בראשותם של יאיר ידין, ליאור הייבלום ואייל חסידים בדרך ל-25:47 בהפסקה. האורחים נשברו במחצית השנייה בדרך לתבוסה צורבת וניצחון ביתי קל של הירושלמים.
הרבו לליד”ה: רום כיטכס 15, יאיר ידין 14. לבן צבי: יואב סרזו 12.

בית ד’
הריאלי העברי חיפה – רב תחומי עמק חרוד 73:40
האלופה מהגלבוע ידעה שרק ניצחון חוץ בעיר הכרמל יחזיר לה את ראשות הבית והבטחת כרטיס לשמינית הגמר מ’בית המוות’, וצורך להימנע מבית משולש יחד עם ויצ”ו נהלל. החניכים של יואב שנקמן פתחו בצורה חזקה ואגרסיבית את המפגש באולם ביכורים והוליכו ברבע הראשון ביתרון בין 5 ל-7 נק’ כאשר גיל בירן עם ניהול משחק והוצאה לפועל, מירון כץ ויוגב פרטי נכנסים לעניינים ובסיום הרבע 14:21 לאורחים. ברבע השני ההגנה של האדומים מהגלבוע המשיכה לעבוד והצליחה לעצר את צעדיהם של הקלעים של הריאלי. שלשות של כץ ופרטי העלו את עמק חרוד ליתרון דו ספרתי בהפסקה – 24:36. במחצית השנייה עמק חרוד העבירה הילוך במטרה ל’הרוג את המשחק בשלב מוקדם והצליחה במטרתה כאשר הריאלי לא מוצאת את הטבעת ברבע השלישי. בהתקפה פרטי המשיך לצלוף מחוץ לצבע, וסייעו לו עופרי שטרית וזיו ברקו שעלה מהספסל ובסיום הרבע – 28:58 גדול לאורחים שהפכו את הרבע האחרון לפרוטוקול. הרבו לעמק חרוד: עופרי שטרית 17, יוגב פרטי 13, יהלי שומרוני 11, זיו ברקו 8.

עירוני א’ מודיעין – מקיף חקלאי ויצ”ו נהלל 78:41
נהלל רשמה ניצחון חוץ קל במודיעין וניצלה מכת פציעות של הקבוצה המקומית שיורדת למשחקי ההישרדות אחרי שהגיעה מהם רק בשנה שעברה. המשחק הוכרע כבר ברבע הראשון, בו ברחו שחקניו של גולן יבלונובסקי עד ל-9:31 והפכו את המשחק לחד צדדי לחלוטין.
הרבו לנהלל: נועם לוגשי 15 – 5 שלשות, אור חן 10, אורי עובדיה ויותם בודניוק 8 כ”א. למודיעין: יהונתן כהן 12.


שי לבדי, תיכון בליך MVP המשחק המרכזי – מקבל גביע ומתנה ממנהלת השיווק של סמסונג ישראל –  צילום: ארז עוזיר

גלריית תמונות מהמשחק המרכזי – אל הגלריה המלא מכאן

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now