סיכום והכרעות ביום השני והאחרון באליפות הארצית בגליל העליון

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

לאחר היום השני והאחרון באליפות הארצית בכדורסל בגליל העליון, נקבעו הקבוצות שתעפלנה לליגת העל של התיכוניים ולמשחקי רבע הגמר בשנה הנוכחית...

באווירה ספורטיבית ומהנה, תוך שמירה על הגינות וכבוד, הסתיימה האליפות הארצית בגליל, בטעם של עוד...הדרך לליגת התיכוניים לפחות השנה, הסתיימה.(מאת: חגי פלק צילום:עינה קפלן)

פורסם ע"י:       25 נובמבר, 2021  23:38

לאחר היום השני והאחרון לאליפות הארצית בכדורסל (תשפ”ב) לתלמידות ולתלמידים בגליל העליון, נקבעו הקבוצות שהעפילו לליגת העל של התיכוניים ולמשחקי רבע הגמר בשנה הנוכחית. באווירה ספורטיבית ומהנה, תוך שמירה על הגינות וכבוד, הסתיימה האליפות הארצית בגליל, בטעם של עוד…תלמידות ליד”ה והריאלי חיפה תצטרפנה לחבריהם התלמידים אחרי שהבטיחו את העפלתן לליגת העל. בתלמידים, הדרים הוד השרון חזרה לליגת העל לאחר שלוש שנות היעדרות והעפלה היסטורית לרמות ים עמק חפר עם פרויקט ספורטיבי שהוקם רק לפני שנה. מנור כברי תשחק לראשונה במשחקי המבחן, כמו מודיעין שחוזרת לשם בפעם השנייה. הדרך לליגת התיכוניים לפחות השנה, הסתיימה.(מאת: חגי פלק צילום:עינה קפלן)

מאת חגי פלק – יועץ תקשורת ומאמן מנטלי


צילום: עינה קפלן

תלמידות
משחק העלייה לליגת העל

אולם בכפר יובל
אזורי ברנר – ריאלי חיפה 40:38
החיפאיות עלו בטירוף כדי להוכיח שגם לתלמידות בית ספרם מגיע מקום בליגת העל. לאחר דקות של הססנות בפתיחה, ההגנה האגרסיבית של חיפה מנעה מרומי אלבז להיכנס למשחק, ומנגד – טופז מרץ, יובל טאו ונועה ליפשיץ הריצו את קבוצתן ליתרון 2:10. שלשה של שירה קנטור חתמה את הרבע הראשון – 7:11 לריאלי. ברבע השני המשיכו החיפאיות לנסות לנטרל את אלבז אבל רותם כחלון לקחה אחריות ויחד עם קנטור, עומר שפר בריב’ ההתקפה ואלבז עצמה שנכנסה למשחק הצליחו לכפות שוויון ולעלות ליתרון ראשון. שלשה של כחלון חתמה את המחצית – 17:18 לברנר. עומר שפר פתחה את המחצית השנייה עם סל ועבירה, אבל 4 רצופות של דניאלה גיל קבעו שוב שוויון. שלשה של ליפשיץ החזירה את היתרון לריאלי אבל עבירה שלישית של גיל סיבכה את קבוצתה. ליפשיץ המשיכה לקחת אחריות והעלתה את היתרון ל-5, אלבז בסל ועבירה ענתה מהעבר השני אבל ליפשיץ סגרה את הרבע – 28:32 לריאלי. בר כוכבא פתחה טוב את הרבע לברנר, אבל ליפשיץ ניצלה עוד איבוד כדור לעוד נק’ של קרש-סל. עבירה מפוקפקת של דניאלה גיל על שפר, סיימה לה את האליפות כארבע וחצי דק’ לסיום. שפר אחרי שהתאוששה מהעבירות החזקות עליה הענישה בקרש-סל אחרי לחץ על אלבז. שפר המשיכה לשלוט בריב’ ההתקפה אבל לא הצליחה להפוך את התוצאה והריאלי ניצלו זאת יחד עם איבוד כדור גורלי של קנטור כדי להעניש עם 5 רצופות של רוני ברק. הגנה גדולה של חיפה על כחלון ואלבז, שלחו את ליפשיץ לסגור את הסיפור בעוד ליי-אפ כדקה לסיום. סל ועבירה של עומר שפר ועוד סל קשה של אלבז הורידו את הפיגור ל-2, 19 שנ’ לסיום וכדור אחרון לחיפה. ברנר ביצעה עבירה מהירה אבל את העבירה ששלחה את ליפשיץ לקו ביצעה מאוחר מדי. ליפשיץ החטיאה פעמיים, אלבז לקחה את הכדור החוזר אבל לקחה זריקה קשה מחוץ לצבע שלא מצאה את הטבעת וכרטיס העלייה הלך לריאלי.
הרבו לריאלי: יובל טאו 16, דניאלה גיל 10; לברנר: שירה קנטור 16; רומי אלבז ורותם כחלון עם 7 כ”א.


צילום: עינה קפלן

דרור לב השרון –אזורי ברנר 49:25
במשחק שפתח את משחקי רבע הגמר ב’בית המוות’ נפגשו נציגת השרון ‘דרור’ לב השרון ונציגת השפלה ברנר. כמו במשחקה האחרון ביום הראשון, ברנר פתחה היטב בראשות רומי אלבז, יחד עם שליטה בצבע של שירה קנטור ועומר שפר. אלבז וכחלון עלו כבר ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השני אבל תמר ותהילה כהן הצליחו לרדת שוב למינוס 7. שלשה של ניצן בר כוכבא הורידה את ברנר ביתרון משמעותי להפסקה – 17:32.
גם במחצית השנייה תלמידות ברנר המשיכו לשחק חכם נגד ההגנה האזורית של קבוצת השרון ובניגוד למשחק הגמר המחוזי ביניהן, הפעם שחקניות ברנר היו חדות וממוקדות יותר, ולא נתנו ל’דרור’ סיכוי לחזור למשחק. 4 דק’ לסיום העלתה כחלון את היתרון ל21 נק’ (24:45) וחרצה את גורל ההתמודדות.
הרבו לברנר: רומי אלבז 19, שירה קנטור 9; ל’דרור’: תמר ותהילה כהן ועמית אריאלי 6 כ”א.

דרור לב השרון – ‘ריאלי’ חיפה 25:17
פציעתה של תמר כהן במשחק הפתיחה הקשתה מאד על ‘דרור’ במשחקה השני מול יתרון הגובה והפיזיות של שחקניות הריאלי אך שחקניות השרון בראשות דנה גרציאני ועמית אריאלי הצליחו להישאר קרובות במהלך המחצית הראשונה. נק’ של נועה ליפשיץ ומיקה דנה הורידו את הריאלי ביתרון 8:16. בפתיחת המחצית השנייה הובילו ליפשיץ, מיקה דנה ויובל טאו את קבוצתן ליתרון דו ספרתי ושמרו עליו עד לסיום בדרך למשחק המכריע על הכרטיס לליגת העל. ‘דרור’ לב השרון נשארת עם המחמאות ותנסה שוב בשנה הבאה.
הרבו ל’ריאלי’ חיפה: יובל טאו 12, דניאלה גיל 8; ל’דרור’: ליה כהן 12.

אולם תל חי
ליד”ה ירושלים גברה במשחק העלייה על באר טוביה 26:50
תיכון ליד”ה ירושלים חוזר לאחר למעלה מעשור לליגת העל לתלמידות בהדרכת המאמן הוותיק בועז טייב לאחר שגם במשחק השני רשם ניצחון חד צדדי על נציגת הדרום.
הרבו לליד”ה: קרני ארוטשס ולירי הירשהורן 12 כ”א, תמר גרינבוים 9; לבאר טוביה: יובל בן אבו 11.


צילום: עינה קפלן
ליד”ה ירושלים – הישאם אבו רומי תמרה 15:43

ניצחון חד צדדי לקבוצה הירושלמית שנראה היה ששום דבר לא ימנע ממנה חזרה היסטורית אחרי הרבה מאד שנים לליגת העל.
הרבו לליד”ה: קרני ארוטשס 18 (4 שלשות), תמר גרינבוים 8

אבו רומי תמרה – אזורי באר טוביה 32:39
תמרה נפרדת מהאליפות שוב בצורה חיובית עם ניצחון אחד בשלב רבע הגמר. לאחר יתרון זעיר של תמרה, הפכו שחקניות באר טוביה את התוצאה וירדו להפסקה ביתרון 14:15. גם ברבע השלישי נמשך המשחק הצמוד כאשר יובל בן אבו שוב מובילה את הקבוצה מהדרום מול יכולת טובה של חלא חסאן ועאישה חיג’אזי. תמרה השתלטה על המשחק ברבע האחרון, הפכה את התוצאה והצליחה לעצור את באר טוביה על 5 נק’ בלבד. חיג’אזי ביכולת אישית טובה העניקה את הניצחון לבית ספרה ופרידה יפה מהאליפות.
הרבו לתמרה: עאישה חיג’אזי 19, חלא חסאן 10; לבאר טוביה: יובל בן אבו 18

תלמידים
משחקי רבע הגמר
כפר בלום
הדרים הוד השרון – גינזבורג יבנה 43:59
היכולת הטובה של הוד השרון נמשכה גם ברבע הגמר כאשר הקבוצה של חי דוידי הוליכה לאורך המחצית הראשונה בראשות עמית פאר ואיל הראל וירדה להפסקה ביתרון 23:31. עם פתיחת המחצית השנייה עלתה הדרים ליתרון דו ספרתי שנשמר עד לסיום. עמית פאר מהפועל עמק חפר נתן תצוגה אישית והיה האחראי הראשי לניצחון בית ספרו וההעפלה לחצי הגמר.
להדרים הוד השרון: עמית פאר 32, תמיר וולוך 11. ליבנה: איתי עיני 9, ניר חזות 7.

רמות ים עמק חפר – מקיף ז’ אשדוד 38:58
הקבוצה של עמית בן דוד ורמון וולפסון עשתה את שלה גם בשלב רבע הגמר בדרך לחצי הגמר, עם ניצחון על נציגת עיר הנמל. עמק חפר עלתה ליתרון דו ספרתי כבר בשלב מוקדם במשחק ולא שמטה אותו עד לסיומו.
הרבו לרמות ים: יאיר אורי 10, אורי ירמולובסקי 9; לאשדוד: אורי בכר 14, נאור מיכאלי 13.


צילום: עינה קפלן
הר וגיא

תיכונט – מנור כברי 59:41
המפגש הראשון באולם בדפנה הפגיש את שתי ה’סוסות השחורות’ של האליפות, שכפי שחזינו אחת מהן עשויה להמשיך לשלבים הגבוהים. המחצית הראשונה הייתה צמודה והיתרון עבר מקבוצה לקבוצה ולהפסקה ירדה נציגת הצפון ביתרון זעיר – 19:21. בפתיחת המחצית השנייה לקחו האדומים יהלי שמחוני וארז פורן אחריות והעלו את כברי ליתרון דו ספרתי כאשר מנגד בתיכונט רק דולינסקי היעיל הצליח לנסות לשמור את קבוצתו בתמונה אך העומק והכישרון של שחקני כברי (ארבעה מהם בליגת העל לנוער) עשה את ההבדל ואלופת הצפון מעפילה לחצי גמר היסטורי.
הרבו למנור כברי: יהלי שמחוני 14, ארז פורן 10; לתיכונט: אילי דולינסקי 14, תום אלפי 12.

מודיעין – קריית שרת חולון 41:46
בניגוד ליום הראשון בו הפגינה שליטה בבית המוקדם, הפעם אחת המועמדות העיקריות להעפלה לליגת העל, נקלעה למשחק צמוד מול בית הספר עתיר המסורת מחולון והמחצית הראשונה הצמודה הסתיימה ביתרון זעיר לחניכים של אשר חגי ואיתי מידן (21:26). בפתיחת המחצית השנייה שמרה מודיעין על יתרון שנע בין 5 ל-7, אבל חולון המשיכה להישאר קרובה עם יכולת טובה של עידו כהן שסחב לבדו את ק”ש להישאר במרחק נגיעה. עידו מנצ’ל המצוין ויואב ויסלם שמרו על היתרון הזעיר והעניקו את הכרטיס למודיעין לחצי הגמר בפעם השנייה ברציפות.
הרבו למודיעין: רועי נוי 11, עידו מנצ’ל 9, יואב ויסלם 8; לק”ש חולון: עידו כהן 13.

משחקי חצי הגמר
הדרים הוד השרון – מנור כברי 52:54
חצי הגמר הראשון בכפר בלום הפגיש את נציגת השרון מול אלופת מחוז הצפון וההפתעה הנעימה של האליפות. המחצית הראשונה הייתה צמודה כאשר שחקני כברי לא נותנים להדרים לברוח ליתרון משמעותי ובהפסקה -21:23 בלבד להדרים. בפתיחת המחצית השנייה הובילו עמית פאר, אייל הראל ותמיר וולוך את קבוצתם ליתרון בין 6-8 נק’, כאשר ארז פורן, איתי החשמן ויהלי שמחוני מנסים להישאר קרובים. ברבע השלישי הניסיון של הוד השרון הפך להיות משמעותי כאשר אור שקד עם 8 רצופות הוביל את הדרים ליתרון דו ספרתי בסיום הרבע השלישי. גמור? בכברי חשבו שלא וארז פורן כמעט לבדו הצליח להחזיר את בית ספרו למשחק. כדקה וחצי לסיום שלשה של אריאל חכמו, העניקה יתרון 48:50 לכברי. תמיר וולוך השווה מהקו, וכברי הלכה בחוכמה פנימה וענבר הרשמן החזיר את היתרון. עמית פאר בסל קלאץ’ טיפוסי רשם שוב שוויון פחות מחצי דקה לסיום. כברי יצאה לכדור אחרון כ-11 שנ’ אבל איבדה את הכדור ופחות ממאית שנייה לסיום תמיר וולוך בחטיפה גדולה קבע בליי אפ עם הבאזר את תוצאת המשחק והעניק להדרים את הכרטיס חזרה לליגת העל לאחר 3 שנים.
הרבו להדרים: אור שקד 13, עמית פאר 12, תמיר וולוך 10; למנור כברי: ארז פורן 27.


צילום: עינה קפלן

רמות ים עמק חפר – מודיעין 63:71
חצי הגמר השני הפגיש את אלופת מחוז מרכז מול הקבוצה החזקה ממודיעין. ברבע הראשון התאפיין משחק שקול, אולם ברבע השני חיממו שחקני עמק חפר בראשות בן שרף הצעיר ויובל הוכשטטר את הידית וצלפו מחוץ לקשת בדרך ליתרון דו ספרתי. מודיעין עוד הצליחה לחזור עם עידו מנצ’ל ורועי נוי, אבל לקראת תום המחצית הראשונה שרף ויאיר אורי הובילו בריחה של הקבוצה משרון בדרך ליתרון דו ספרתי בהפסקה – 30:40. במחצית השנייה המשיכה עמק חפר להעניש על כל החטאה של מודיעין במעבר מהיר מהגנה להתקפה והליכה לקרש-סל ושמירה על היתרון הדו ספרתי לאורך כל הרבע השלישי. מודיעין לא ויתרה והצליחה לנגוס בפיגור לאורך הרבע הרביעי. שלשה של עידו מנצ’ל הורידה את הפיגור ל-6 בלבד (61:55) 4 דק’ לסיום, אבל עמק חפר הצליחה שוב לעלות לדו ספרתי ולמרות ניסיונות של מנצ’ל כמעט לבדו, הניצחון נשאר אצל עמק חפר שרושמת הישג היסטורי ומרשים לתיכון הצעיר ולמועצה.
הרבו לרמות ים: בן שרף 19, אורי ירמולובסקי 14, שחר קאופמן 9; למודיעין: עידו מנצ’ל 20, רועי נוי 9.

תמונות ממשחקי הרב תחומי עמק חרוד, תלמידים ותלמידות (צילום: רון שקד)

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now