רגע האמת…היום יתקיימו משחקי
רבע הגמר באליפות התיכוניים

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

רגע לפני רבע הגמר באליפות התיכוניים תלמידים - כל משחק קובע, כל נקודה משמעותית. היום יתקיימו ארבע משחקי רבע גמר.

משחקי היום יתחילו עם מפגש מסקרן בו תארח העולה החדשה לאליפות התיכוניים רמות ים ע.חפר את הרב תחומי ע.חרוד. משחקי רבע הגמר הנוספים: כצנלסון כפ"ס - חדש תל אביב, ג.ריאלית ראשל"צ - חקלאי נהלל, הדרים הוד השרון - שב"צ גבעתיים (שידור בערוץ (ONE - 50). אל סקירת המפגשים ברבע הגמר…(מאת: חגי פלק צילומים: עינה קפלן, ארז עוזיר)

פורסם ע"י:       9 דצמבר, 2021  3:00

בכל אחד ממשחקי רבע גמר תלמידים ניתן למצוא סיפור כזה או אחר על מפגש קודם בין שני בתי הספר או בין שחקני שתי הקבוצות. ניסינו לצלול לתוך המפגשים ולגלות מה צפוי לנו בשלב רבע הגמר שהשנה נראה צמוד ואולי אף דרמתי הרבה יותר משנים קודמות (בחסות הקורונה) מתחילים:

משחק מס 1 (9.12 במכמורת, 16.12 בעין חרוד המחודש)
רמות ים עמק חפר – רב תחומי עמק חרוד
רק כיומיים לפני האליפות הארצית בגליל העליון נפגשו שתי הקבוצות או לפחות חלק לא מבוטל משחקני עמק חפר ב’משחק העונה’ במחוז הצפוני של הליגה לנוער, שם לא התקשתה עמק חרוד להביס את יריבתה במופע מרשים למרות שהמשחק נערך בגן נר. מנגד, כבר למדנו שבליגת התיכוניים הכול אפשרי, ועד שהשעון לא אומר את דברו כל תוצאה לא נחשבת להפתעה.אם תשאלו את אנשי עמק חרוד וגלבוע, הם בהחלט לא שמחו לקבל את הקבוצה העיקשת מעמק חפר שאמנם חסרה מספר שחקנים מקבוצת הנוער הבכירה, אבל עדיין נשענת על יובל הוכשטטר ואורי ירמולוב שנתנו אליפות טובה מאד בגליל. מנגד עמק חרוד אמנם מתבססת על הטריו – ברמן-למפרט-וייסמן  אבל הראתה כבר שמדובר בקבוצה שבה לכל אחד יש אפשרות להיות הגיבור התורן ולסחוף את הקבוצה על הכתפיים שלו.
שחקני המפתח: אין ספק שלמרות גילו הצעיר – בן שרף, תלמיד כיתה י’ ושחקן נבחרת הקדטים הוא השחקן המשמעותי ביותר בעמק חפר וכבר הוכיח את זה הן באליפות בגליל, והן בליגת העל לנוער. מנגד היכולת הקבוצתית של עמק חרוד תלויה רבות ביכולת ניהול המשחק של מי שצפוי להיות הרכז הראשון של נבחרת הנוער בקיץ זה – ניב למפרט וביכולת ניצול ההזדמנויות שלו (סיקינג) משני צדי המגרש.

                 

משחק מס 2 (9.12 באולם ‘היובל’, 16.12 בתיכון חדש)
כצנלסון כפ”ס – תיכון חדש תל אביב
משחק מס’ 2 טומן לנו מפגש של שיחזור גמר האליפות מלפני שנתיים בין נציגת השרון לבין הקבוצה מתל אביב שמתבססת בעיקרה על שחקני קבוצת הנוער של מכבי ת”א מוליכת המחוז הדרומי בליגה לנוער. כפ”ס כבר הוכיחה בשתי המסגרות כי מדובר באגוז קשה לפיצוח, ולמרות הסגל היחסית קצר שלה היא מסוגלת להתמודד בצורה שקולה ואף להפתיע כל יריבה בליגה, ובטח שעל הקווים עומד אחד המאמנים החכמים והמנוסים בליגה בדמותו של הוד בן הרצל.
שחקני תיכון חדש כבר חוו השנה טעמו של הפסד במסגרת שלב הבתים (לא בליגה לנוער) וגם הם יודעים שבשביל להגיע שוב למעמד הגמר הם יצטרכו לעבור מסע ארוך ולא פשוט, ויצטרכו להיות בשיאם כדי לא לאבד את יתרון הביתיות בו הם מחזיקים.
שחקני המפתח: בצד של נציגת השרון שימו לב לעידן זילבר-שלג, הנצר השני למשפחת כדורסלנים (השלישית בדרך), בסה”כ תלמיד כיתה י”א אבל הפך להיות השחקן הדומיננטי ואחד המשמעותיים בקבוצה הצעירה של כצנלסון. מנגד בסגל המוכשר ועם המון פוטנציאל של נחום סגל, החלטנו להתמקד בשני שחקנים שעשויים להיות משמעותיים מבחינת גורל ההתמודדות והם תומר אגמון ואילי עזרן.

                      

 משחק מס’ 3 (9.12 ב’גמי’, 16.12 בנהלל)
גימנסיה ריאלית ראשל”צ – ויצ”ו נהלל
מפגש לא פשוט מצפה לחבורה מעיר היין שרוצה לחזור לעמוד על הפודיום השנה ועל פניו הציגה סגל מוכשר ומלא כישרון ועומק, עד שפגשה ב’בית המוות’ את עמק חרוד ונכנעה לה פעמיים בדרך למשחק לא פשוט מול עוד נציגה מהעמק ברבע הגמר. יחד עם זאת אם מוציאים מהמשוואה את ההפסד הכפול, הגימנסיה הריאלית היא תמיד קבוצה שאף אחד לא רוצה לפגוש עד לגמר, עם מאמן דומיננטי בדמותו של עוזר המאמן הלאומי נדב זילברשטיין והרבה מסורת של תיכון שהגיע למעמדים גדולים כמעט בכל שנה. בשביל להגיע לחצי הגמר ראשון תצטרך יכולת גבוהה מאד כבר במשחק הביתי באולם שבו הפסידה העונה רק פעם אחת, כדי לייצר יתרון שלשחקני העמק יהיה קשה לסגור בגומלין.
הקבוצה מנהלל עברה במהלך הקורונה חילופי משמרות למרות שעל הקווים עומד המאמן הצעיר והמוכשר גולן יבלונובסקי , עוזר מאמן נבחרת הקדטים בעונתו השלישית בקבוצת הנוער והתיכון. הקבוצה מהצפון ספגה עד כה שני הפסדים ביתיים צורבים בליגה לנוער, ורגע לפני רבע הגמר עוד מצפה לה דרבי לוהט מול עמק חרוד וגלבוע בליגה לנוער כהכנה מצוינת למפגש מול ראשל”צ.
שחקני המפתח: בצד הצהוב-כחול של נציגת עיר היין יהיו אלו שוב יאיר דברת וירין חסון שאמורים לתת את הטון לכאן או לכאן. בעמק כדאי לשים לב לאדיר קלעי, פורוורד ורסטילי שגדל במטה אשר, שיחק שנתיים בגלבוע עד שחצה את הכביש, ולעומרי שלף – הבן של.. שמנסה ללכת בדרכי אביו.

        

משחק מס 4 (9.12 בהדרים, 16.12 בתלם)
הדרים הוד השרון – שמעון בן צבי גבעתיים
על פניו מדובר במפגש אולי הכי פחות שקול מבין רבעי הגמר, אבל כמו שהאליפות בגליל לימדה אותי ואתכם, הדרים היא קבוצה טובה, ובטח יריבה לא פשוטה כאשר את הסגל המקומי של חי דוידי ושון כהן, שמשחק בליגת המשנה לנוער, מחזקים עמית פאר שמשחק בעמק חפר והצטיין באליפות בגליל, ואייל הראל שמשחק בהפועל ת”א. הדרים הוכיחה לאורך כל האליפות בגליל אופי שגברה על יריבות שעל הנייר נחשבו עדיפות מעליה, ובעיקר במשחק העלייה לליגת העל שהצליחה להתגבר על פיגור בדקות ההכרעה בדרך לניצחון דרמתי והבטחת הכרטיס הנכסף.
גבעתיים הוכיחה שגם עם סגל צנוע שנמצא בצמרת ליגת המשנה התיכון מעיר בתי הקפה יכול להגיע רחוק מאד והשנה עושה רושם שאולי הם יעשו את זה. עם גיא קפלן מאמן גלבוע/גליל ועוזר מאמן נבחרת העתודה על הקווים (האם יהיה לנו דרבי עם עמק חרוד בחצי הגמר?) בשב”צ מאמינים שהם יכולים ללכת עד הסוף. בשבוע שעבר הם הוכיחו את זה במסגרת גביע המדינה לנוער לאחר שהביסו בצורה קלה את מכבי תיכון חדרה מליגת העל ועוד קודם לכן את חולון.
 שחקני המפתח: אז אמנם הזכרנו בהדרים את עמית פאר ואייל הראל, אבל מי שבהדרים הפך להיות המנהיג וחתום על העלייה לליגת העל הוא תמיר וולוך קפטן קבוצת הנוער. מנגד בגבעתיים ניתן לציין את העובדה שאין שחקן אחד מעל כולם, ובכל יום נתון יש שניים או שלושה שחקנים שיכולים להיות אלו שלוקחים על עצמם את הקבוצה.

     

משחקי המבחן/הישרדות

מנור כברי – עירוני בליך רמת גן (9/12 בכברי, 16/12 בבליך)
כפי שחזינו אלופת המחוז הצפוני הייתה הפתעת האליפות בגליל העליון, ורק שניה בודדת הייתה בינה לבין הבטחת הכרטיס לליגת העל בדרך הבטוחה. בליך ר”ג ידעה שהדרך להישרדות בליגת העל לא תגיע מ’בית המוות’ בבתים המוקדמים והצליחה לשרוד סדרה קשוחה ודרמתית ולהוריד לראשונה אימפריה בדמותה של מטרו-ווסט רעננה. מנגד דווקא כאשר אתה מגיע עם ניסיון מול קבוצה אלמונית בדמותה של כברי, הלחץ יכול לעשות את שלו. על פניו אין יותר מדי פערים בין הקבוצות כאשר כפי שכבר כתבתנו בנציגת הצפון משחקים ארבעה שחקנים בליגת העל לנוער, והקבוצה גם תקבל תמיכה מסיבית בדמות קהל תלמידי בית הספר שהגיע בכמות לא מבוטלת לגליל לתמוך בחבריו. מנגד בבליך כבר חוו בעבר נפילה לליגה הארצית, ומאמינים שיצליחו לעמוד במבחן הבגרות העיקרי שמצפה להן בשבועיים הקרובים.
שימו לב ל-ארז פורן ממנור כברי, שחקן מכבי חיפה שכבר רשם דקות בכורה בקבוצה הבוגרת בליגת המשנה ולחבריו לקבוצה המשחקים בנהריה ונלחמים על ההישרדות בליגה. מנגד הרמת גנים מנסים לחזור לליגת העל לנוער ומובילים בבטחה את המחוז הצפוני בליגת המשנה.

עירוני א’ מודיעין – עירוני א’ אשקלון (9/12 במודיעין, 16/12 באשקלון)
בניגוד למפגש הראשון, כאן אנו מאמינים שנזכה לראות עולה חדשה נוספת לליגת העל לתיכוניים. אשקלון סבלה בשנה האחרונה מחילופי משמרות שגרמו לקבוצה להיקלע למאבקי ההישרדות. מנגד מודיעין מצליחה להגיע בפעם השנייה למשחקי המבחן, והפעם גם מאמינים בסגל של אשר חגי ואיתי מידן כי ביכולתם לרשום העפלה היסטורית לליגת העל, לאחר שהם מחזיקים בסגל איכותי שנמצא במרכז-צמרת המחוז הדרומי בליגת העל לנוער, יחד עם שחקן דומיננטי ומשמעותי מאד בדמותו של עידו מנצ’ל ממכבי ת”א ונבחרת הנוער שגם בשלבי ההכרעה באליפות בגליל הראה נוכחות רבה.

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now