רגע לפני המחזור השני באליפות התיכוניים -סיכום המחזור הראשון

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

רגע לפני תחילת המחזור השני באליפות התיכוניים בכדורסל תלמידים, קיבלנו מחזור ראשון עם פתיחה חזקה ומעודדת להמשך האליפות.

פורסם ע"י:       19 ספטמבר, 2022  1:06

זו היתה פתיחה חלקה לאלופה המכהנת עמק חרוד וניצחונות משכנעים לכצנלסון כפ"ס ובן צבי קריית אונו. לקראת סוף תקופת החגים, הליגה תתייצב מבחינת תאריכי המשחקים ותגיע לישורת האחרונה כאשר כל הקבוצות עם מספר זהה של משחקים.

רגע לפני תחילת המחזור השני באליפות התיכוניים בכדורסל תלמידים, קיבלנו מחזור ראשון עם פתיחה חזקה ומעודדת להמשך באליפות. כפי שחזינו – המאבק על האליפות יהיה ארוך וצמוד מתמיד. זו היתה פתיחה חלקה לאלופה המכהנת עמק חרוד וניצחונות משכנעים לכצנלסון כפ”ס ובן צבי קריית אונו.
מאת: חגי פלק והתאחדות הספורט לבתי הספר

ביום שני נפתחה ליגת העל לתלמידים תשפ”ג עם מספר חלקי של משחקים כאשר גם הפעם נדחו חלק מהם מסיבות של היעדרות תלמידים בגלל פעילויות בתי הספר או של המאמנים/מורים שנבצר מהם להיות במועד הראשוני שנקבע, אולם לאחר החגים הליגה תתייצב מבחינת תאריכי המשחקים ותגיע לישורת האחרונה כאשר כל הקבוצות עם מספר זהה של משחקים. ביום רביעי נערך המשחק המרכזי של המחזור הראשון במסגרת בית ד’ ‘בית המוות’ – ‘דרבי העמקים’ שהפגיש את האלופה המכהנת רב תחומי עמק חרוד ושכנתה מעבר לכביש ויצ”ו נהלל. לפני המשחק הוצג דגל אליפות תשפ”ב אותו הרימו קפטן הנבחרת ושחקן גלבוע/גליל כיום זיו וייסמן, ויואב ברמן בוגר נבחרת הנוער ושחקן עירוני ר”ג בצוותא עם מנהלת ביה”ס לילך שטיין , מפקחת החינוך הגופני במחוז אירית ברקוביץ’, ואנשי התאחדות הספורט לבתי הספר.
את דגל האליפות הרימו בוגרי ביה”ס – קפטן קבוצת הנוער הנוכחי שחר ארז, ויואב ברמן, שחקן מכבי עירוני ר”ג.


הקפטנים של הרב תחומי ונהלל בקריאת האמנה הספורטיבית לפני המשחק: צילום ארז עוזיר

רב תחומי עמק חרוד – ויצ”ו נהלל עמק יזרעאל 57:83
אווירת חג מילאה את האולם צר המידות בעין חרוד שאת היציע מילאו כ-400 צופים (100 מנהלל והרוב מבית הספר המארח) שלא הותירו כיסא אחד ריק. את הלחות באולם השאירו אוהדי שתי הקבוצות שסיפקו תצוגת עידוד נפלאה. היתרון ביציע הפך מהר מאד ליתרון על הפרקט כאשר החמישייה של עמק חרוד – בירן, שומרוני, כץ, שטרית ופילוננקו טסה תוך 5 דק’ ל2:15 כאשר לשחקני נהלל שפתחו עם סימונס, אור חן, פוירשטיין, לוגשי ובודניוק לא הייתה תשובה. פילוננקו (2.07 מ’) הוכיח שיהיה השנה שובר שוויון בצבע הן בליגת התיכוניים והן בליגת הנוער ופתח נפלא עם 11 נק’ עד ההפסקה. אליו הצטרפו בירן בניהול משחק טוב, שטרית ויוגב פרטי שעלה מהספסל וחימם את הידית. נהלל לא הצליחה להיצמד לקצב הרצחני של המארחת וירדה להפסקה בפיגור גדול מאד – 22:40 לעמק חרוד. ברבע השלישי נרגע מעט קצב המשחק מבחינת המארחת והכחולים מנהלל החלו לנגוס בפיגור עם דקות טובות של לוגשי שניסה בעיקר לבדו ללכת לטבעת. יואב שנקמן ספג עבירה טכנית במומנטום כחול, אבל דווקא אז התעוררו הלבנים-אדומים וברחו שוב ל-34:52 שפרטי שטרית וכץ, מחממים את הידית ושומרים על היתרון שנע בין 18 ל-20 נק’. ברבע האחרון האורחים נשברו והיתרון כבר חצה את גבול ה-30. שנקמן וגוב מאמני האלופה החלו בסדרת חילופים במטרה לשתף את כלל הסגל ולפתוח את עונת תשפ”ג בצורה חד צדדית ומשכנעת. נהלל תרצה לשכוח את המשחק הזה מהר מאד ולהתעורר לקראת משחקה הביתי ביום שני נגד הריאלי חיפה.
קלעו לעמק חרוד: יוגב פרטי 16 (4 שלשות), עופרי שטרית שנבחר למצטיין המשחק 15, מקסים פילונקו 14 נק’ ו-18 כ”ח, גיל בירן ומירון כץ 12 כ”א, זיו ברקו 8, יהלי שומרוני 4 וגיא ארבל 2.
לויצ”ו נהלל: נועם לוגשי 17, אלון סימונס 16, אור חן 10, דרור פויירשטיין 4, עומר אייזנשטיין ועידו סיגאווי 3 כ”א, יותם בודניוק ואיילון גדג’ 2 כ”א.
שפטו וניהלו היטב את המשחק סעיד חורי ואופק קירשנבאום.


קרב על הכדור: צילום ארז עוזיר

עוד בבית ד’

הריאלי העברי חיפה – עירוני א’ מודיעין 47:65
נציגת עיר הכרמל אירחה באולם ‘ביכורים’ את העולה החדשה ממודיעין. המחצית הראשונה הייתה צמודה ובה האורחים ממודיעין הצליחו להישאר קרובים בזכות יכולת טובה של נדב אזולאי שחקנה של יבנה שגר במודיעין. מנגד בחיפה שמרו על יתרון זעיר בזכות יכולת טובה מחוץ לקשת של נעם טל, איל פורמן, ואיתן חאימן. במחצית השנייה החניכים של בני כץ ואסי סירקין עלו ליתרון דו ספרתי שאל נעם טל מצטרף עמית בן עמי שעלה מהספסל והרים את ההילוך. מודיעין לא הצליחה להישאר קרובה, ורק יואב ויטלם הצליח למנוע תבוסה גדולה יותר.
הרבו למכבי ריאלי חיפה: נעם טל 16 (4 שלשות), איתן חאימן ועמית בן עמי 12 כ”א, אייל פורמן 7.
הרבו למודיעין: יואב ויטלם 24, נדב אזולאי 10.

בית א’
תיכון חדש ת”א – תיכון אזורי ברנר 74:79
סגנית האלופה פתחה את העונה במשחק ביתי מול הקבוצה הנחושה והעיקשת מהשפלה במטרה לפתוח בצורה חדה ומשכנעת, אולם נתקלה ביריבה שאף קבוצה לא תרצה לפגוש בהמשך. בתיכון חדש ראינו לראשונה שינוי על הקווים כאשר נחום סגל זז לתפקיד המנהל המקצועי, ואת מקומו תפס המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של מכבי ת”א ועוזר מאמן נבחרת העתודה עדי עמוס.  הרבע הראשון עוד היה צמוד כאשר אצל המארחת הנקודות מתחלקות בצורה שווה ע”י אהרונוביץ’, וקלי, גולדמן ואורי כהן שהפתיע עם יד טובה מבחוץ. ברנר נשארה במשחק בזכות אדר פורר. ברבע השני תיכון חדש העבירה הילוך ומי שהעלו אותה ליתרון דו ספרתי היו אורי כהן, גולדמן, אהרונוביץ’ ויונתן גוטר שעלה מהספסל עד ל-27:41. היתרון הדו ספרתי נשמר גם בתום הרבע השלישי למרות התעוררות של האורחים מהשפלה שהמשיכו לנגוס בפיגור גם ברבע האחרון עם יכולת טובה של עודד מדינה, דרור פלג ועומר רוזמרין, אבל עופרי נווה שהתעורר במחצית השנייה יחד עם אהרונוביץ’ שמרו על היתרון הזעיר ועל הבית.
הרבו לתיכון חדש: אלון אהרונוביץ’ 16, עופרי נווה 11, ירון גולדמן ויונתן גוטר 10 כ”א, יונתן לוקר 9, אורי כהן 7.
הרבו לברנר: אדר פורר 23, עודד מדינה 14, דרור פלג 13, עומר רוזמרין 10.

כצנלסון כפ”ס – תיכון אזורי עמק החולה 42:84
המשחק הוכרע כבר ברבע הראשון בו הירוקים של הוד בן הרצל ברחו ל-6:24 וסגרו את המחצית הראשונה ב-15:49 והפכו את המשחק לחד צדדי לחלוטין.
איתי ז’ק הצטיין בכפ”ס עם 16 נק’.


השחקן השישי על המגרש – הקהל של האליפות: צילום ארז עוזיר

בית ב’
יצחק בן צבי קריית אונו – הדרים הוד השרון 45:81
ע”פ הדירוג אליו שובצו הקבוצות ניתן היה לחשוב כי מדובר במשחק על המקום השני בבית אולם החניכים של עמית גלילי, יניב וייצמן וטל ברוך הוכיחו כי מדובר ביריבה שמכוונת ללכת רחוק מאד השנה ופתחה את המשחק בקצב גבוה מהרגיל כאשר מי שמובילים אותה הם ירין דזן-שווילי מאור יהודה, ורועי פייגין המקומי. הדרים שהחלה את ההכנה לליגה בשלב מאוחר עוד הצליחה להישאר קרובה ברבע הראשון בזכות צמד שחקניה הדומיננטיים – גיא רייטנר מאור יהודה, ורון ענבר ממכבי פ”ת, אבל ברבע השני ברחה המארחת בראשות דזנשווילי, פייגין ודותן הירשהורן מעירוני ר”ג ליתרון דו ספרתי בהפסקה (21:37). במחצית השנייה החל מטווח שלשות מקומי עליו ניצח אלון ינקוביץ’ המקומי שצלף 6 שלשות רצופות שהובילו את הבריחה של בן צבי ומשם הדרים התפרקה בדרך לתבוסה צורבת.
מילה לטובה: הקהל של בן צבי קריית אונו הביא הרבה צבע וססגוניות למשחק ולא הפסיק לעודד את שחקניו לאורך כל המשחק.
הרבו לבן צבי קריית אונו: אלון ינקוביץ’ 26 – 7 שלשות! , ירין דזן-שווילי 15, רועי פייגין 8.
להדרים הוד השרון: רון ענבר 16, הדר אגמון 13, גיא רייטנר 11.

רמות ים עמק חפר – תיכון ליד האוניברסיטה ירושלים 60:66
העולה החדשה לליגת העל ואחת המועמדות ללכת עד הסוף השנה אירחה במכמורת את נציגת עיר הבירה. אם מישהו חשב שהדומיננטיות של שחקני עמק חפר שהוכיחו זאת בשנתיים האחרונות בליגות הנוער והנערים תהווה משקל מול חניכיו של בועז טייב, הרי שעמק חפר שוב קיבלה שיעור שתצטרך לעבוד קשה מאד כדי להגיע למעמד הגמר. המארחת בהדרכת עמית בן דוד ורמון וולפסון חסרה את בן שרף שחקן עירוני נתניה מהליגה הלאומית ובוגר נבחרת הקדטים.  לאורך כל המשחק התנהל משחק צמוד כאשר היתרון עובר מקבוצה לקבוצה. אורי ירמולוב היה הדומיננטי בשורות המארחת במחצית הראשונה, אבל שלשות של ליאור פייבלום האורח ויכולת אישית גבוהה של יאיר ידין האורח (15 עד ההפסקה) הורידו את ליד”ה ביתרון 29:33 להפסקה. הירושלמים שמרו על יתרון זעיר במחצית השנייה, כאשר גם רום כיטכס מצטרף לחבריו עם סלים גדולים. רני בלגה ואריאל סלע בעיקר באזור הצבע – בוגרי נבחרת הקדטים הצליחו להחזיר את היתרון לקבוצתם ברבע האחרון, ויונתן אדירי עם שלשה חשובה סיפק את המומנטום של רגעי ההכרעה וגם חתם את תוצאת המשחק מקו העונשין.
הרבו לרמות ים: אריאל סלע (15 כ”ח) ואורי ירמולוב 13 כ”א, יונתן אדירי 8, איתם כהן ורמי בלגה 7 כ”א, אורי יאיר 6.
הרבו לליד”ה: יאיר ידין 23, רום כיטכס 16, ליאור פייבלום 8, יובל בן עטר 6.

לקראת משחקי המחזור השני
את משחקי השבוע השלים המשחק ביום שישי בין שב”צ גבעתיים לליאו בק חיפה. (101-82 לטובת ליאו בק חיפה)

במרכז משחקי המחזור השני יעמוד המפגש בבית א’ באולם ‘היובל’ בין כצנלסון כפ”ס שהרשימה במחזור הפתיחה לבין הקבוצה העיקשת של תיכון אזורי ברנר שיוצאת למשחק חוץ נוסף ותנסה להשיג ניצחון בכורה.
יתר המשחקים:
בית א’
עמק החולה גליל עליון – תיכון חדש ת”א
בית ב’
רמות ים עמק חפר – בן צבי קריית אונו
תיכון ליד”ה י-ם – הדרים הוד השרון
בית ד’
ויצ”ו נהלל עמק יזרעאל – הריאלי העברי חיפה
המחזור יושלם ב-21.9 במשחקים בין גימנסיה ריאלית ראשל”צ לליאו-בק חיפה ובדרבי הר”ג ב-22.9 בו תארח בליך את שב”צ ובמשחק בין מודיעין לעמק חרוד שנדחה גם הוא ל-22.9.

 

 

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now