רגע לפני הפיינל פור תלמידות, סקירת הקבוצות ושחקניות המפתח

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  

רגע לפני משחקי חצי הגמר באליפות התיכוניים (תלמידות), חגי פלק מגיש סקירה מקיפה על קבוצות התלמידות שהעפילו לפיינל פור.

מחר אמורים היו להתקיים שני חצאי הגמר, אך המשחק השני (13:30) בין הגמנסיה הריאלית ראשל"צ לרב תחומי עמק חרוד נדחה ליום שישי 24.12.21 ב9:30. המשחק הראשון בין הדרים הוד השרון לאוסטרובסקי רעננה, יתקיים כרגיל.

פורסם ע"י:       21 דצמבר, 2021  16:07

לקראת חצי גמר התלמידות
רגע לפני משחקי חצי הגמר באליפות התיכוניים (תלמידות), חגי פלק מגיש סקירה מקיפה על קבוצות התלמידות שהעפילו לפיינל פור. מחר אמורים היו להתקיים שני חצאי הגמר, אך המשחק השני (13:30) בין הגמנסיה הריאלית ראשל”צ לרב תחומי עמק חרוד נדחה למועד מאוחר יותר. המשחק הראשון בין הדרים הוד השרון לאוסטרובסקי רעננה, יתקיים כרגיל.בכל מקרה ובכל מועד שיושלם חצי הגמר, שאלת המפתח היא האם ראשון ורעננה שוב יעפילו לגמר או שנקבל הפתעות?
מאת חגי פלק – יועץ תקשורת ומאמן מנטלי

חצי הגמר הראשון
אוסטרובסקי רעננה – הדרים הוד השרון (10:30)
האלופה המכהנת מרעננה, שגם תארח אם אפשר לקרוא לזה ככה, את משחקי חצי הגמר, עברה במהלך הקורונה חילופי משמרות כאשר הדור של גבעון, גרזון ושוסטר סיים את דרכו, ויש לומר עם תואר אליפות מלפני שנתיים אבל הפסד דרמתי כואב וצורב אשתקד בגמר הגביע ליריבה המושבעת מעיר היין. בעונה הזו רעננה של לירון שרף וגלעד איידנברג גילתה חוסר יציבות שלצד זה שהצליחה לסיים את הבית המוקדם במחזור הראשון, נחלה הפסד מפתיע לרוטברג, ולא הייתה רחוקה מלהפסיד במשחקה הראשון לעמק חרוד עליה גברה בסופו של דבר פעמיים. גם בליגת הנערות ובעיקר בגלל הרכב שונה, רעננה עלתה בקושי לבית העליון במחוז הצפוני. סגל הקבוצה בתיכון עבר שינויים בעקבות עזיבתה של דוריאן דהן סוויץ’ ומי שמובילות אותו בעיקר הן שחקניות הקו האחורי ליאל אריאל, אלה שוסטר ועלמה כהן שמשחקת מעבר לכביש בכפ”ס.


קבוצת התלמידות אוסטרובסקי רעננה צילום: ארז עוזיר

העולה החדשה מהוד השרון רשמה עונת בכורה נהדרת. החניכות של אייל המי שזכו לבית נוח יותר בדמות יריבות פחות חזקות בדמותן של הרצליה וכאוכב ידעו מה המטרה העיקרית שלהן ועמדו בה בהצלחה עם ניצחון משכנע על היובל הרצליה בשלב הבתים, אבל בעיקר מימוש הפוטנציאל בשלב רבע הגמר עם שני ניצחונות מרשימים וחד צדדיים על רוטברג רמת השרון שהייתה מועמדת להגיע לחצי הגמר כהרגלה בשנים האחרונות. ההגעה של הדרים לחצי הגמר אמורה למנף את ההישג גם לשנים הבאות ולהצמיח אולי רוח חדשה באזור השרון.


קבוצת התלמידות הדרים הוד השרון צילום: ארז עוזיר

היתרונות של אוסטרובסקי רעננה: מעבר לכך שרעננה שוב תזכה ליתרון הביתיות באולם ‘אביב’ עם קהל ביתי ותומך, חלק משחקניות הקבוצה גם מתאמן באולם זה עם הקבוצה הבוגרת בליגת המשנה. אמנם רעננה רגילה לשחק באולם קטן יותר, אבל עם קבוצה שמבוססת על קו אחורי ופחות על משחק פנים, המגרש הגדול אמור לעזור לה.

שחקנית המפתח: ליאל אריאל שמקבלת העונה דקות משמעותיות בליגת המשנה בקבוצה הבוגרת, ומפגינה יכולת קליעה משובחת מחוץ לצבע היא הבורג המשמעותי בקו האחורי של רעננה. אריאל קלעה כ-20 נק’ ברבע הגמר, רובן מחוץ לקשת ואם תמשיך עם ידית מאופסת יחד עם חברותיה רעננה תצליח להכריע את ההתמודדות מוקדם.

היתרונות של הדרים הוד השרון: בניגוד לרעננה שמשחקת במחוז הצפוני, הוד השרון משחקת במחוז הדרומי בו המאבק על הכניסה לבית העליון עדיין לא הסתיים וכל משחק הוא סוג של ‘גמר גביע’. הוד השרון הוכיחה לאורך העונה אופי ולמעט בשבוע שעבר בו הפסידה בחולון בהרכב חסר היא מצליחה להיצמד לצמרת הגבוהה עם טריו נהדר וסגל שכל אחת בו יודעת את תפקידה.

שחקנית המפתח:
אמנם בקו האחורי של הדרים טל הבר ונטע פייגנבויים נותנות את הטון ומגיעות בד”כ לממוצע דו ספרתי, אבל כל מי שראה את התצוגה של שחקנית נבחרת הנערות שירה הלוי ברבע הגמר יודע שאם רעננה לא תסגור את הצבע היא תהיה בבעיה. 34 נק’ בממוצע הלוי קלעה ברבע הגמר, ומספיק שבמחצית הראשונה תפגין את השליטה בצבע הדרים תרוויח ובגדול.

חצי הגמר השני
גימנסיה ריאלית ראשון לציון – הרב תחומי עמק חרוד (המשחק נדחה למועד מאוחר יותר)
אין ספק שהקבוצה מעיר היין רואה את עצמה הולכת השנה (אולי בפעם האחרונה – ימים יגידו) על כל התארים בזכות מחזור י”ב מוכשר, מרשים ועמוק בכל קנה מידה. העובדה שראשון הצליחה לאורך כל העונה לעמוד על ממוצעים של 90-100 נק’ למשחק ומעלה היא משהו שקשה להתעלם ממנו. קצב המשחק משני צדי המגרש מקשה על היריבות בכלל להתמודד ולהגיע למשחק מסודר או להתקפות מעבר, וצריך להגיד בפה מלא שהשיטה של זיו ארז השנה – הן בליגת העל לנשים והן בליגת התיכוניים והנערות עוברת פלאים. אמנם קבוצת התיכוניים חסרה שחקניות משמעותיות שמשחקות בליגת הנערות אבל הטריו קארש, טרנר וגופר עושה את שלו יחד עם שחקניות י”א מוכשרות לא פחות. 


קבוצת התלמידות גימנסיה ריאלית ראשל”צ צילום: ארז עוזיר

עמק חרוד
יודעת היום שהמשחק שמנע ממנה הגרלה נוחה יותר בחצי הגמר היה ההפסד הביתי לרעננה אי שם בשלב הבתים, שתוצאה שונה הייתה יכולה לגרום לה אולי להתמודד בחצי הגמר מול יריבה אחרת ואולי לרשום גמר היסטורי, אבל חוסר היציבות שגם בלט בליגת הנערות בחודש האחרון עקב עומס על שחקניות המפתח שלה הוא הסממן העיקרי ליכולת שלה.
יואב הלר ושקד גל מאמני עמק חרוד יודעים שגם יכולת שיא לא בטוח שתספיק מול הקצב הרצחני של הגימנסיה וינסו גם לחלק כוחות, וגם להישאר במשחק צמוד עד כמה שאפשר.


קבוצת התלמידות הרב תחומי עמק חרוד צילום: ארז עוזיר

היתרונות של הגימנסיה:
נראה שאין כמעט יתרון שאי אפשר לדבר עליו. שתי שחקניות חמישייה בנבחרת הנערות בדמותן של הילה קארש ועמית טרנר שמשחקות גם במוליכת ליגת העל לנשים, יכולת קליעה מרשימה מחוץ לקשת יחד עם הכתבת קצב משחק שמייצר נק’ קלות ואינטנסיביות בלתי נפסקת.

שחקנית המפתח: במשפחת קארש יש ארון גביעים גדול מאד ועושה רושם שעוד גביע כבר מתכונן להיכנס אליו. הילה קארש לא פחות מוכשרת מאחותה הגדולה, ורוצה בשנתה האחרונה בתיכון לרשום טראבל אישי.

היתרונות של עמק חרוד: בגדול, לקבוצה מהעמק אין יותר מדי מה להפסיד בהתמודדות הזו. אם תצליח להישאר עד הרבע האחרון במשחק, לשמור כוחות ולהכתיב את הקצב שלה זה ייתן לה אפשרות שאפשר לחולל הפתעה גדולה. יחד עם זאת הבנות של עמק חרוד ינסו להתמקד ב’כאן ועכשיו’ ורק לאחר מכן לקחת מהמשחק הזה דברים להמשך העונה.

שחקנית המפתח:  יעל פרחי נעדרה ממשחק רבע הגמר עקב שהות בארה”ב אבל הוכיחה לאורך העונה הן בליגת התיכוניים, ליגת הנערות וקצת בליגה הלאומית לנשים שמגיעה לה הזדמנות להיות עם בנות שכבתה למחזור בסגל נבחרת הנערות. פרחי קלעה בשלב הבתים מעל 20 נק’ למשחק וברוב המשחקים הוכיחה בגרות וחוסן מנטלי. יכולת אישית טובה שלה יחד עם מורג’אן סעדה והחברות הנוספות עשויה לעזור לעמק חרוד להישאר במשחק עד כמה שאפשר.

מה שנותר לאחל לקבוצות זו הצלחה, משחקים הוגנים וספורטיביים.

 

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now