פרויקט מיוחד: “כחול לבן” – דור העתיד של הספורט בישראל – כתבה שלישית בסדרה

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  
פרויקט מיוחד: ספורטאים.ות "כחול לבן" דור העתיד של הספורט בישראל. כתבה שלישית בסדרה

ספורט הצעירים בישראל חווה צמיחה מרשימה בשנים האחרונות. ספורטאים וספורטאיות צעירים וצעירות מתקדמים מליגות התיכונייים ובתי הספר לנבחרות הייצוגיות והשיאים. דור העתיד של הספורט הישראלי, אלופים ואלופות כחול לבן שיביאו, כך מקווים כולם את התהליך המתמשך של התפתחות הספורט הישראלי לשלבים חדשים ומרשימים.

פורסם ע"י:       7 אוגוסט, 2023  10:15

מאות ספורטאים וספורטאיות בלטו יותר לאורך הדרך בהתאחדות הספורט לבתי הספר ב 30 שנות קיומה. קצרה היריעה מלהזכיר כאן את כל השמות שהיו חלק מהליגות ומאירועי הספורט לאורך השנים. את רובם כולנו מכירים. רבים ורבות החלו את דרכם/ן בספורט דרך מועדוני הספורט הבית ספריים, הליגות, האליפויות הארציות ואליפויות התיכוניים וכמיטב מסורת הליגות, זה ימשיך כנראה גם בשנים הבאות.

מאת:התאחדות הספורט לבתי הספר

כמעט כל ענף אותו נסמן, לפחות באלו הענפים המשתתפים תחת הפעילות של התאחדות הספורט לבתי הספר, נגלה לא מעט ספורטאים וספורטאיות מוכשרים ומוכשרות, שמובלים כבר כעת קבוצות בליגות הבכירות ואת הנבחרות הייצוגיות של ישראל. ספורט הצעירים וההצלחה של הנבחרות לאחרונה מסמנת את השינוי שעובר הספורט בישראל. רבים ורבות מהספורטאים והספורטאיות, החלו את דרכם בחממות הספורט לצעירים בבתי הספר, החל משלב המועדונים הבית ספריים, דרך האליפויות המחוזיות והארציות ועד לאליפויות התיכוניים. רק בשנה שחלפה, בסדרת כתבות על כוכבי הדור הבא, הכרנו את האתלט ואלוף העולם בלסינג אפריפה, את כדורסלן נבחרת העתודה יואב ברמן, הילה קארש שחקנית בנבחרות ישראל בכדורסל, עידן טוקולמטי שחקן נבחרת העתודה בכדורגל, רוני נווה מרוטברג רמת השרון, כולם.ן בוגרי אליפויות התיכוניים ובתי הספר. היו שם רבים וטובים: דני אבדיה, ים מדר, עמרי כספי, קטיה אברמסון, נועה גנור ועוד רבים ורבות מוכשרים ומצליחים ולא רק בליגות שלנו. היכרות עם הכוכבים והכוכבות החדשים “כחול לבן”. החלק השלישי בסדרת הכתבות.

רגע לפני שתחל שנת הלימודים תשפ”ד ותצא לדרך, ממש לפני שהקבוצות ונבחרות בתי הספר יוצאות למסע השנתי בליגות התיכוניים ובנבחרות בתי הספר בענפים השונים, העפנו מבט קצר גם לאחור, אל שנת הלימודים זו הקודמת אל הפנים והשמות שבלטו בליגות שלנו ולא הופתענו לגלות שרבים ורבות מהם.ן עשו צעד משמעותי קדימה ולהצלחה בנבחרות ובקבוצות שלהם. מבט קדימה מגלה שבטח נכיר השנה גם את הכוכבים והכוכבות החדשים. החלק השלישי במסגרת פרויקט “כוכבים וכוכבות כחול לבן”.

| רומי טל – רוטברג רמת השרון
רומי בת ה 18, שחקנית כדוריד ב א.ס. רמת השרון, נחשבת לאחת משחקניות דור העתיד של הכדוריד הנשי בישראל. רומי, שחקנית נבחרת העתודה של ישראל, השתתפה במהלך חודש יולי השנה באליפות אירופה דרג ב׳ והגיעה עם הנבחרת למקום ה-6. רומי נבחרה פעמיים למצטיינת משחק במסגרת האליפות והשתתפה פרויקט העלית של האיגוד האירופאי RESPECT YOUR TALENT. בשנה החולפת, במסגרת אליפות התיכוניים בכדוריד, הובילה את רוטברג רמת השרון קבוצתה אל הגמר בו הפסידה את הגביע לגימנסיה קציר מחולון.


רומי טל – צילום: ארז עוזיר

| שי ליברמן – תיכון אביב רעננה
שי, בן 18, 1.98 מ’, שחקן כדורעף בעמדת הקבלן, החל למעשה את דרכו בספורט דווקא בשחייה..משם עבר אל הענף אותו העדיף, הכדורעף. שי שיחק בנבחרות של ישראל, הנוער, העתודה, בנבחרת האקדמיה לכדורעף של ישראל וכיום שחקן הנבחרת הבוגרת של ישראל, עולה לכיתה י”ב וישחק בשנת הלימודים הקרובה בתיכון אביב רעננה ויהיה מן הסתם פקטור רציני מאוד בנבחרת התיכון מרעננה. ליברמן זכה בשנה שעברה באליפות ליגת על נוער עם מכבי רעננה ובתואר מצטיין העונה. מסומן כהבטחה גדולה לענף הכדורעף, על אף גילו הצעיר יש לו ניסיון רב במגרש של הגדולים.


שי ליברמן – צילום :מיכה בננו

| מונירה יאסין – שפרעם, תיכון “מר אליאס” אעבלין
מונירה, בת 17, רוכבת אופני הרים החלה את דרכה בספורט דווקא בענף הכדורעף. אחרי המעבר לאופניים התגלה הכישרון הטבעי שלה. מונירה השתתפה בכמה אליפויות ארציות במסגרת מועדוני הספורט הבית ספריים, היא תלמידה מחוננת ולגאוותה וגאוות המגזר הערבי, היא תייצג את ישראל באליפות העולם ברכיבה המתקיימת בימים אלו (אוגוסט 2023) באדינבורו סקוטלנד. יאסין היא הערבייה הראשונה בענף האופניים המשתתפת באליפות עולם. יאסין נחשבת לספורטאית עם פוטנציאל להשתתף באולימפיאדת 2028 בלוס אנג’לס.


מונירה יאסין – צילום: ארכיון פרטי

| עידו ארצי – אורט ק. ביאליק
עידו בן ה-18, הוא שוערה של הפועל נוף הגליל מהליגה הלאומית. השוער המחונן, נכנס אל בין הקורות של נוף הגליל בסוף העונה שעברה והיה מהגורמים העיקריים להישארותה בליגה הלאומית. ארצי, מקרית ביאליק, הוביל את נבחרת אורט מעירו, שעשתה היסטוריה עם זכייה באליפות הארצית לשנת הלימודים תשפ”ג אחרי ניצחון בגמר 2:0 על תיכון גולדה מפ”ת. עידו נחשב לשוער ברמה גבוהה, מפוקס במטרותיו המקצועיות ובעיקר צנוע וממושמע. אין ספק שאם ימשיך את קו ההשתפרות שלו יגיע להיות שוער מוביל בכדורגל הישראלי בשנים הבאות.


עידו ארצי – צילום: ארז עוזיר

| יואב ויטלם – עירוני א’ מודיעין
יואב, כדורסלן בעמדת הגארד, בן 18, 1.83 מטר, שיחק בשנת הלימודים הקודמת במסגרת תיכון עירוני א’ במודיעין. יואב, שחקן נבחרת הנוער של ישראל, השתתף בקייץ באליפות אירופה בסרביה והיה אחד השחקנים הדומיננטיים בנבחרת שסיימה את הטורניר במקום השישי . יואב, שרגע לפני האליפות חתם בקבוצת הפועל באר שבע, נחשב לשחקן לוחם, חוטף טוב ורכז מוכשר. במסגרת אליפות התיכוניים, שיחק כאמור בתיכון עירוני א’ במודיעין וסיימה את הבית שלה במקום האחרון. בשלב ההישרדות הבטיחה מודיעין את מקומה גם בעונת תשפ”ד.

 


יואב ויטלם – צילום: ארז עוזיר

|
עידו פרץ – מועדון בית ספרי ארן ק.שרת חולון

עידו פרץ,בן 18, אתלט, בוגר המועדון הבית ספרי ארן ק.שרת חולון, זכה במדליית כסף באולימפיאדת הנוער האירופאית בריצת 100 מטר ובמקום שלישי באליפות ישראל לבוגרים באותה ריצה. עידו הוא אלוף ישראל לקדטים בריצות ל 100 מטר ו 200 מטר. עידו נחשב לאתלט דור העתיד של הענף בישראל בריצות הקצרות ומייצג בימים אלו (אוגוסט 2023) את נבחרת ישראל באליפות אירופה לנוער בירושלים. ​​​​​במסגרת אליפות בתי הספר לקראת טורניר ה-ISF, זכה עידו במקום הראשון בריצת 100 מ’ בתוצאה מרשימה של 10.76 שנ’.

 


עידו פרץ – צילום: ארז עוזיר

אלה הם רק דוגמאות בולטות לספורטאים/ות המבטיחים של דור העתיד בישראל. לשמחת כולנו, ראינו כיצד  הספורט בישראל מתפתח ומשתפר, הספורט הייצוגי בנבחרות הצעירות בענפים רבים הגיע למקומות ראויים והישגים לא מבוטלים לא רק בענפי הכדור.  הצעירים המבטיחים של היום יהיו גיבורי הספורט של המחר. אנחנו מצפים לראות את ההישגים המרשימים שיביאו לספורט הישראלי ולגאווה לאומית.

כתבה שלישית בסדרה

| סדרת הכתבות:

 

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now