פרויקט מיוחד: ספורטאים.ות “כחול לבן” – דור העתיד של הספורט בישראל

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  
פרויקט מיוחד: ספורטאים.ות "כחול לבן" דור העתיד של הספורט בישראל. כתבה ראשונה בסדרה

ספורט הצעירים בישראל חווה צמיחה מרשימה בשנים האחרונות. ספורטאים וספורטאיות צעירים וצעירות מתקדמים מליגות התיכונייים ובתי הספר לנבחרות הייצוגיות והשיאים. דור העתיד של הספורט הישראלי, אלופים ואלופות כחול לבן שיביאו, כך מקווים כולם את התהליך המתמשך של התפתחות הספורט הישראלי לשלבים חדשים ומרשימים.

פורסם ע"י:       31 יולי, 2023  9:00

מאות ספורטאים וספורטאיות בלטו יותר לאורך הדרך בהתאחדות הספורט לבתי הספר ב 30 שנות קיומה. קצרה היריעה מלהזכיר כאן את כל השמות שהיו חלק מהליגות ומאירועי הספורט לאורך השנים. את רובם כולנו מכירים. רבים ורבות החלו את דרכם/ן בספורט דרך מועדוני הספורט הבית ספריים, הליגות, האליפויות הארציות ואליפויות התיכוניים וכמיטב מסורת הליגות, זה ימשיך כנראה גם בשנים הבאות.

מאת:התאחדות הספורט לבתי הספר

ספורט הצעירים בישראל חווה צמיחה מרשימה בשנים האחרונות, וספורטאים וספורטאיות צעירים וצעירות מתקדמים מליגות התיכוניים ובתי הספר לנבחרות הייצוגיות והשיאים. דור העתיד של הספורט הישראלי, אלופים ואלופות כחול לבן שיביאו, כך מקווים כולם את התהליך המתמשך של התפתחות הספורט הישראלי לשלבים חדשים ומרשימים. היו שם כאלו שכיכבו ועשו קריירה מרשימה לא רק בארץ, ואלו שעדיין מככבים. דני אבדיה, יותם הלפרין, עמרי כספי, ים מדר, אלישי כדיר, קטיה אברמסון, אורנית שוורץ, שיר וכטר, יואב נאמן, אבישי סמולר, שון דניאל, נועה גנור, שון דניאל, אורטל אורן ועוד רבות ורבים…מצוינות ומצוינים. בשנה שעברה, ערכנו כאן סדרת כתבות מקיפות על כוכבי הדור הבא, כיכבו בה אז האתלט ואלוף העולם בלסינג אפריפה, הכדורסלן ושחקן נבחרת העתודה יואב ברמן, הילה קארש שחקנית בנבחרות ישראל בכדורסל ועוד .

שאלתם את עצמכם מה המשותף לכולם.ן? מעבר להיותם מצטיינים בתחומי הספורט בהם הם עוסקים, מעבר להיותם שחקנים ושחקניות משמעותיים בנבחרות הייצוגיות של ישראל, מעבר לתוצאות ולשיאים שלהם.ן, כולם בדרך כזו או אחרת היו חלק מליגות התיכוניים, מנבחרות בתי הספר, מהמועדונים הבית ספריים שם עשו את צעדיהם הראשונים בספורט. רגע לפני שתחל שנת הלימודים תשפ”ד ותצא לדרך, ממש לפני שהקבוצות ונבחרות בתי הספר יוצאות למסע השנתי בליגות התיכוניים ובנבחרות בתי הספר בענפים השונים, העפנו מבט קצר גם לאחור, אל שנת הלימודים זו הקודמת אל הפנים והשמות שבלטו בליגות שלנו ולא הופתענו לגלות שרבים ורבות מהם.ן עשו צעד משמעותי קדימה ולהצלחה בנבחרות ובקבוצות שלהם. מבט קדימה מגלה שבטח נכיר השנה גם את הכוכבים והכוכבות החדשים. החלק הראשון במסגרת פרויקט “כוכבים וכוכבות כחול לבן”.

| בן שרף – כדורסלן, רמות ים עמק חפר
אחד מהדוגמאות הבולטות של ספורטאי העתיד של ישראל הוא בן שרף, כדורסלן צעיר מבית הספר רמות ים עמק חפר. בשנה שעברה, נחשפנו כולנו לכשרון שטמון ברכז, תלמיד כיתה י״א בן ה -17. בן הצעיד את קבוצתו מעמק חפר אל הגמר מול תיכון חדש, אך עקב פציעה לא השתתף במשחק בו הפסידה קבוצתו. בן, מרשים מאוד ביכולתו הפיזית והטכנית והוא שותף דרך קבע בנבחרות ישראל הצעירות. ב – 2022 כבר חתם ומככב בקבוצת הבוגרים אליצור עירוני נתניה מהליגה הלאומית בכדורסל. בשנת הלימודים הבאה, צפוי בן לשחק שוב עם קבוצתו מהתיכון באליפות התיכוניים וכנראה גם להגיע לשלבים גבוהים.


בן שרף -רמות ים .חפר (צילום: ארז עוזיר)

| דניאלה גיל – הריאלי העברי חיפה
דניאלה גיל היא כדורסלנית ישראלית שמשחקת בקבוצת הבוגרות של מכבי חיפה ובקבוצת הריאלי העברי חיפה במסגרת ליגות התיכוניים. בשנת הלימודים הקודמת, על אף הצטיינותה הקבועה במשחקי התיכוניים, לא הצליחה לעזור לנבחרת התיכון והיא ירדה אל האליפות הארצית. דניאלה, בת ה-18 עם גובה מרשים של 1.91 משחקת בתפקיד הסנטרית והיא חלק קבוע מהנבחרות הצעירות של ישראל. עם נתונים ספורטביים מרשימים, יש המסמנים את דניאלה כאחת מהסנטריות העתידיות של הכדורסל הישראלי.


דניאלה גיל – הריאלי העברי חיפה  (צילום: ארז עוזיר)

| עפרי נווה – תיכון חדש ת”א
עפרי נווה, כדורסלן, כוכב קבוצת הנוער של מכבי תל אביב והכוכב של תיכון חדש ת”א, אשר הוביל אותה לאליפות התיכוניים בשנה שעברה. עפרי, פורוורד אתלט בן -18 (1.98 מטרים), שיחק בנבחרת הקדטים ומשחק בנבחרת הנוער של ישראל. לעופרי נווה יכולת שמירה גבוהה, ריבאונד התקפה מעולה וקליעה טובה זאת בזכות האתלטיות המרשימה שלו. נווה, כבר מתאמן לעיתים עם קבוצת הבוגרים של מכבי תל אביב ונחשב לאחד משחקני דור העתיד של הכדורסל בישראל. בשנת 2022, קיבל נווה זימון יוקרתי למחנה כדורסל ללא גבולות שמארגנים האן.בי.אי ופיב”א במילאנו.


עפרי נווה -תיכון חדש ת”א (צילום: ארז עוזיר)

| ג’סיקה אזיקווי – עירוני ט’ ת”א
אם נרצה לסמן כישרון יוצא דופן, זוהי ללא ספק ג’סיקה אזיקווי. ג’סיקה, כדורסלנית, בת למהגרים מניגריה, בת 17 תלמידת תיכון עירוני ט’ ת”א, נחשבת ובצדק לכישרון גדול. אזיקווי (1.76 מ’), בת 16.5 בלבד, מככבת בקבוצת בני יהודה תל אביב. בשנת הלימודים הקודמת הצעידה את נבחרת התלמידות תיכון עירוני ט’ מתל אביב אל ליגת העל של התיכוניים אותן נראה בשנה הקרובה באליפות היוקרתית. ג’סיקה, שלפני כשנה קיבלה המלצה משר התרבות והספורט לשעבר, חילי טרופר לקבלת דרכון ישראלי, ממתינה עדיין לדרכון על מנת שתהייה  חלק מנבחרות ישראל הצעירות.


ג’סיקה אזיקווי – עירוני ט’ תל אביב (צילום: ארז עוזיר)

| רון בק – הריאלי העברי חיפה
רון בק, בן 16.5, טריאתלט צעיר על הרצף האוטיסטי שהוא לא פחות מאלוף אירופה ב-Special Olympics בענף הטריאתלון ספרינט. רון, אשר מתאמן ומתחרה עם מועדון מכבי חיפה החל את דרכו בקבוצה רגילה של איגוד הטריאתלון ולאחרונה הצטרף גם ל-“special Olympics”. רון, תלמיד הריאלי העברי חיפה, משתתף בשנים האחרונות באליפויות הארציות במרוצי שדה של התאחדות הספורט לבתי הספר. בשנת הלימודים הקודמת הגיע יחד עם נבחרת הריאלי העברי מחיפה אל המקום הראשון הארצי לבתי ספר (י’-י”ב). במשחקי העולם בברלין של הספיישל אולימפיקס, זכה רון במדליית הכסף בריצת 5,000 מטר ובמדליית זהב בריצת ה-3,000.


רון בק – הריאלי העברי חיפה (צילום: ארז עוזיר)

| אריאל סולומון – רוטברג רמה”ש
אריאל סולומון, כדורסלנית בא.ס. רמת השרון. אריאל, גארדית בת 16.5, (1.70 מ’), הובילה בשנה הקודמת (תשפ”ג) את קבוצת התיכון של רוטברג מרמת השרון אל אליפות התיכוניים. אריאל משלבת משחק הגנה מצוין, חטיפות כדורים וקליעה טובה. אריאל, תוביל השנה את תיכון רוטברג בשאיפה לשחזר את ההישג מהשנה שעברה ולהגיע עם התיכון לשלבים הגבוהים של האליפות.


אריאל סולומון – רוטברג רמה”ש (צילום: ארז עוזיר)

אלה הם רק דוגמאות בולטות לספורטאים/ות המבטיחים של דור העתיד בישראל. לשמחת כולנו, ראינו כיצד  הספורט בישראל מתפתח ומשתפר, הספורט הייצוגי בנבחרות הצעירות בענפים רבים הגיע למקומות ראויים והישגים לא מבוטלים לא רק בענפי הכדור.  הצעירים המבטיחים של היום יהיו גיבורי הספורט של המחר. אנחנו מצפים לראות את ההישגים המרשימים שיביאו לספורט הישראלי ולגאווה לאומית.

כתבה ראשונה בסדרה

| סדרת הכתבות:

 

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now