פרויקט מיוחד: דור העתיד של הספורט בישראל – כתבה שנייה בסדרה

news
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
הערוץ המקוון שלנו לימי המלחמה: אימוני כושר ואתגרים מצולמים, מגזין דיגיטלי בחירום SPORTIME , כתבות וכוכבים צעירים כחול לבן, הרצאות, פודקאסטים, סרטונים, תמונות ממוקדי הפעילות…אל הערוץ
ואלופות התיכוניים הן…סיכום משחקי הגמר
סיכום גמר התיכוניים תלמידות  מכאן ... סיכום גמר התיכוניים תלמידים  מכאן ...
גלריית גמר התיכוניים
צפו בגלריית משחקי גמר התיכוניים תלמידות ותלמידים מכאן ...  
פרויקט מיוחד: ספורטאים.ות "כחול לבן" דור העתיד של הספורט בישראל. כתבה שנייה בסדרה

ספורט הצעירים בישראל חווה צמיחה מרשימה בשנים האחרונות. ספורטאים וספורטאיות צעירים וצעירות מתקדמים מליגות התיכונייים ובתי הספר לנבחרות הייצוגיות והשיאים. דור העתיד של הספורט הישראלי, אלופים ואלופות כחול לבן שיביאו, כך מקווים כולם את התהליך המתמשך של התפתחות הספורט הישראלי לשלבים חדשים ומרשימים.

פורסם ע"י:       3 אוגוסט, 2023  9:53

מאות ספורטאים וספורטאיות בלטו יותר לאורך הדרך בהתאחדות הספורט לבתי הספר ב 30 שנות קיומה. קצרה היריעה מלהזכיר כאן את כל השמות שהיו חלק מהליגות ומאירועי הספורט לאורך השנים. את רובם כולנו מכירים. רבים ורבות החלו את דרכם/ן בספורט דרך מועדוני הספורט הבית ספריים, הליגות, האליפויות הארציות ואליפויות התיכוניים וכמיטב מסורת הליגות, זה ימשיך כנראה גם בשנים הבאות.

מאת:התאחדות הספורט לבתי הספר

במהלך השנים, ספורטאים וספורטאיות צעירים ומוכשרים בישראל, הצליחו להתקדם לרמות הבינלאומיות ולהגיע להישגים מרשימים. רבים ורבות מהם החלו את דרכם בחממות הספורט לצעירים בבתי הספר, החל משלב המועדונים הבית ספריים, דרך האליפויות המחוזיות והארציות ועד לאליפויות התיכוניים. שיתופי הפעולה עם האיגודים השונים הביאו את הספורטאים והספורטאיות הצעירים והצעירות לרמות הגבוהות הן בנבחרות והן בקבוצות בליגות השונות.

די אם נזכיר את דני אבדיה, יותם הלפרין, עמרי כספי, ים מדר, קטיה אברמסון, אורנית שוורץ, שיר וכטר, נועה גנור ועוד רבות ורבים, שעשו ועודם עושים קריירות נהדרות בספורט הארצי והעולמי. רק בשנה שעברה, בסדרת כתבות מקיפה על כוכבי הדור הבא, כתבנו על האתלט ואלוף העולם בלסינג אפריפה, על כדורסלן נבחרת העתודה יואב ברמן, על הילה קארש שחקנית בנבחרות ישראל בכדורסל , על עידן טוקולמטי שחקן נבחרת העתודה בכדורגל, על רוני נווה מרוטברג רמת השרון ועוד… שנת הלימודים תשפ”ד עוד מעט תצא לדרך, זו הזדמנות טובה לפני שהתחרויות בליגות התיכוניים ובנבחרות בתי הספר בענפים השונים יחלו, לתת מבט קצר לאחור, אל שנת הלימודים הקודמת אל הפנים והשמות שבלטו בליגות שלנו אל אלו שעשו צעד משמעותי קדימה להצלחה בנבחרות ובקבוצות שלהם. גם המבט קדימה מגלה כבר את השמות והכוכבים והכוכבות “כחול לבן” החדשים.

| מיקה הוז – עירוני ד’ תל אביב
מיקה הוז בת 17, כדורעפנית (קבלנית), כיתה י”ב בעירוני ד׳ ת״א. מיקה, שזכתה בתואר אלופת התיכוניים תשפ”ג, עם תיכון עירוני ד’ ת”א, זכתה גם בתואר השחקנית המצטיינת של משחק הגמר. מיקה בוגרת נבחרת האקדמיה בכדורעף, משחקת בקבוצת הבוגרות של מ.ס רמת אביב ושחקנית נבחרת הנוער של ישראל. מיקה, 1.76 מ’,  נחשבת ובצדק לאחת משחקניות דור העתיד של הכדורעף בישראל.


מיקה הוז -עירוני ד’ תל אביב (צילום: ארז עוזיר)

| רביד אלפסי – אורט יד ליבוביץ
רביד, כדורעפן (1.95 מטר), משחק בעמדת המצליב. בשנה הקודמת הצטיין בקבוצתו אורט יד ליבוביץ והביא אותה עד לשלב חצי הגמר. את תחילת דרכו כשחקן החל בחט”ב אורט שטקליס נתניה ובהמשך במועדון מ.כ. נתניה. באליפות המדינה לנוער קיבל רביד את פרס השחקן המצטיין. רביד שיחק בנבחרת ישראל לנערים ולנוער וכיום הוא חלק מנבחרת העתודה של ישראל. נבחר לשישיית העונה לנוער על שנתיים ברציפות. רביד משחק כבר שנתיים בליגת העל במכבי אשדוד. מתגייס בקרוב לצה”ל כספורטאי מצטיין.


רביד אלפסי – יד ליבוביץ נתניה (צילום: מיכה בננו)

| מקסים פילוננקו – הרב תחומי ע.חרוד
מקסים, משחק בעמדת הסנטר בהפועל גלבוע/מעיינות, הוא בן 17.5 2.08 מ’, עם גובה כזה לגילו, נחשב בהחלט לכשרון ופוטנציאל בדור הבא של הכדורסל בישראל. מקסים, בעל מבנה אתלטי וביחס לגובה שלו עם תנועה טובה, מוסר טוב וכמו שראינו באליפות התיכוניים יודע היטב להטביע ובעל קליעה טובה. היה שותף לזכייה עם הרב תחומי באליפות התיכוניים תשפ”ב, למרות שלא שיחק את מרבית המשחקים עקב פציעה. מקסים, שחקן נבחרת הנוער של ישראל שהשתתפה השנה באליפות אירופה  עד גיל 18 בסרביה.


מקסים פילוננקו – הרב תחומי ע.חרוד(צילום: רום שקד)

| אגם רובין – מוסינזון הוד השרון
אגם רובין, כדורעפנית (מצליבה) בת 17, 1.86 מ’, תיכון מוסינזון הוד השרון. אגם משחקת באגודת מכבי מוסינזון הוד השרון (נוער על) ובליגת העל (בוגרות). בשנת הלימודים הקרובה, תשפ”ד, אגם תשתתף עם נבחרת תיכון מוסינזון באליפות התיכוניים בשאיפה ברורה להגיע הכי רחוק…אגם, השתתפה השנה כשחקנית מובילה באליפות העולם בכדורעף חופים עם נבחרת התיכון של מוסינזון הוד השרון.


אגם רובין – מוסינזון הוד השרון (צילום: ארז עוזיר)

| שני זכאי – ארן קריית שרת חולון
שני זכאי, אתלטית, תלמידת קמפוס קריית שרת חולון, גדלה במועדון הבית ספרי באתלטיקה ארן קריית שרת חולון ושייכת לאגודת הפועל חולון תחת המאמן רפי גורדצקי. שני היא סגנית אלופת ישראל לבוגרות בריצת 400 מטר, אלופת ישראל לקדטים בריצות ל 400 מטר, 400 מטר משוכות וקרב 7 והשתתפה בגמר באולימפיאדת הנוער האירופאית בריצת 400 מטר.  שני תייצג את נבחרת ישראל בשבוע הבא באליפות אירופה לנוער שתיערך בירושלים (7-10 באוגוסט 2023). שני, יחד עם בנות נבחרת האתלטיקה של בית הספר קריית שרת בחולון זכו במקום הראשון באליפות הארצית לבתי הספר.


שני זכאי – קרית שרת חולון (צילום: ארז עוזיר)

| אורי כהן – תיכון חדש ת”א
אורי כהן, כדורסלן בעמדת הפורוורד, 2.01 מ’, בן 18.5, שחקן תיכון חדש ת”א, אלופת התיכוניים. אורי השתתף השנה באליפות אירופה לנוער בסרביה כשחקן משמעותי מאוד בנבחרת. בעבר שיחק גם בנבחרת הקדאטים. אורי כהן נחשב לשחקן עם פוטנציאל גדול בעיקר בזכות חכמת המשחק שלו, הקליעה הטובה מכל מרחק. באליפות התיכוניים השנה במסגרת הפיינל פור זכה בתואר הMVP של המשחק. אורי הוביל את תיכון חדש ת”א לזכייה באליפות התיכוניים תשפ”ג. במרץ השנה, השתתף עם מכבי תל אביב קבוצתו בטורניר הדור הבא של היורוליג והיה מהשחקנים הבולטים בטורניר. כאמור, השנה זכה עם תיכון חדש באליפות התיכוניים.


אורי כהן – תיכון חדש ת”א (צילום: ארז עוזיר)

אלה הם רק דוגמאות בולטות לספורטאים/ות המבטיחים של דור העתיד בישראל. לשמחת כולנו, ראינו כיצד  הספורט בישראל מתפתח ומשתפר, הספורט הייצוגי בנבחרות הצעירות בענפים רבים הגיע למקומות ראויים והישגים לא מבוטלים לא רק בענפי הכדור.  הצעירים המבטיחים של היום יהיו גיבורי הספורט של המחר. אנחנו מצפים לראות את ההישגים המרשימים שיביאו לספורט הישראלי ולגאווה לאומית.

כתבה שנייה בסדרה

| סדרת הכתבות:

 

כתבות אחרונות

ווידאו אחרונים

you
face

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

אופני הרים

מרוצי שדה

אתלטיקה קלה

ניווט ספורטיבי

hand

כדוריד

בדמינטון

טניס שולחן

כדורעף

כדורגל

כדורסל

שותפים לדרך

Call Now